تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/09 - 23:13
کد خبر: 480690

رئیس پارلمان لبنان: حزب الله و جنبش امل آماده مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند

رئیس پارلمان لبنان: حزب الله و جنبش امل آماده مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به آمادگی جنبشهای حزب الله و امل برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی، از همه گروههای سیاسی خواست که برای انتخاب رئیس جمهور در پارلمان این کشور حاضر شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رئیس پارلمان لبنان: حزب الله و جنبش امل آماده مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان امروز پنجشنبه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد ربودن امام موسی صدر و همراهانش سخنرانی کرد و گفت که وی خواستار گفت‌وگو، صلح و اتحاد بود.

امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش أمل) به همراه محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در نهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) در لیبی ناپدید شد و هنوز سرنوشت وی نامعلوم است.

به گزارش شبکه المیادین، بری با بیان اینکه جنایت مفقود شدن وی، جنایتی علیه لبنان است، گفت: اگر دولت کنونی لیبی در مسئله تحقیقات مربوط به ناپدیدن شدن امام صدر و همراهانش همکاری نکند، ما این دولت را مسئول می‌دانیم.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه به مسئله انتخاب رئیس جمهور در این کشور پرداخت و تأکید کرد: از ویژگیهای رئیس جمهور این است که پایگاه مردمی داشته باشد. چرا طرفینی که باید درباره انتخاب رئیس جمهور با هم گفت‌وگو کنند، این مسئله را نمی‌پذیرند؟. از شما دعوت می‌کنم که ماه آینده برای گفت‌وگو به پارلمان بیایید.

وی با اشاره به اینکه جنبش امل و حزب الله آماده دفاع در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی هستند، ابراز امیدواری کرد که آنچه در توافق پکن بین عربستان و جمهوری اسلامی ایران حاصل شد، مورد توافق قرار گیرد.

 رئیس جمهور در نظام لبنان که ساختاری پارلمانی دارد، به‌وسیله اعضای مجلس انتخاب می شود، بنابراین چالش انتخاب رئیس جمهور در این کشور زمانی کلید می خورد که دوگانگی در مجلس بالا بگیرد و اکثریت با انتخاب گزینه پیشنهادی از سوی جریانی سیاسی برای ریاست جمهوری موافق نباشند.

مصیب نعیمی، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره چالش‌های کنونی لبنان بر سر انتخاب گزینه ریاست جمهوری در مجلس این کشور گفت: زمانی که دو سوم اعضای مجلس برای انتخاب گزینه ریاست جمهوری به حد نصاب نرسند، هیچ یک از گروه های سیاسی قادر به برگزاری جلسه برای رأی دادن و انتخاب رئیس جمهور لبنان نیستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: مخالفان حزب الله با توجه به اینکه به خوبی می دانند تعداد کرسی هایی که در اختیار دارند به حد نصاب نمی رسد و زمینه برای تحقق خواسته آنها مساعد نیست، به حضور در مجلس تن نمی دهند، بنابراین ریشه مشکلات لبنان در مشکلاتی است که مخالفان به آن دامن می زنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top