تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/10 - 17:25
کد خبر: 480720

کسب دو مدال نقره و برنز در مسابقات جهانی ژنو سوئیس توسط مبتکران ایرانی

کسب دو مدال نقره و برنز در مسابقات جهانی ژنو سوئیس توسط مبتکران ایرانی

دو مخترع کشورمان با حضور در مسابقات جهانی اختراعات کشور سوئیس با دو ایده و محصول در زمینه گردشگری هوشمند و همچنین فرآوری عسل به ترتیب موفق به کسب مدال نقره و برنز این دوره از مسابقات شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، دو مخترع کشورمان با حضور در مسابقات جهانی اختراعات کشور سوئیس با دو ایده و محصول در زمینه گردشگری هوشمند و همچنین فرآوری عسل به ترتیب موفق به کسب مدال نقره و برنز این دوره از مسابقات شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در این مسابقات احسان آقاجانی ریزی دانشجوی دکتری گردشگری پردیس بین‌المللی قشم دانشگاه تهران با ارائه ایده و اختراع خود در زمینه گردشگری هوشمند، موفق به کسب مدال نقره جهانی این دوره از مسابقات بین‌المللی فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) شد. مدال طلای این گروه در این مسابقات به نماینده کشور انگلیس و مدال برنز به نماینده ژاپن رسید.

میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و به مقرون به صرفه بودن و دوستدار محیط زیست بودن از مهمترین معیارهای اعضای هیأت داوران در بررسی اختراعات شرکت داده شده در سومین دوره مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات بود.

همچنین، جواد دست یافته مخترع کشورمان نیز در مسابقات با محصول فرآوری عسل ارگانیک با ۴ فرمولاسیون جدید شامل کنترل دیابت، درمان آب مروارید چشم و حذف عینک، درمان سردمزاجی، و بارداری و باروری موفق به کسب مدال برنز این دوره از مسابقات شد.

جواد دست یافته مخترع کشورمان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با بیان اینکه، این مسابقه در سه روز از ۲۰ تا ۲۲ اگوست ۲۰۲۳ توسط فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) در سوئیس برگزار شد، گفت:در این مسابقه در طبقه بندی های فناوری های پزشکی موفق به کسب مقام سوم جهانی شدم.

وی در خصوص اختراع خود نیز اظهارکرد: این مدال مربوط به محصول فرآوری عسل ارگانیک با ۴ فرمولاسیون جدید شامل کنترل بیماری دیابت، درمان آب مروارید چشم و حذف عینک، درمان سردمزاجی، و بارداری و باروری است.

این مخترع تبریزی با بیان اینکه، در این مسابقه ۸۳۰ اختراع از ۵۰ کشور حضور داشتند، از کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا، موروکو، اندونزی، ترکیه ایران، روسیه، قطر، بحرین، انگلستان، چین، هنگ کنک، مالزی، تایلند، امارات و لهستان به عنوان کشورهایی نام برد که مخترعان آنها در این مسابقات حاضر بودند.

دست یافته گفت: تمامی اختراعات و نوآوری ها در ۱۳ گروه از جمله علوم کامپیوتر (نرم‌افزار)، ماشین‌آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، پزشکی، الکترونیک، هوافضا، مکانیک، ژنتیک و غیره دسته‌بندی شده اند.

وی با بیان اینکه، این مسابقه به صورت غیرحضوری برگزار می شود افزود:هر مخترع با تهیه یک فیلم۳ تا ۵ دقیقه نوآوری و اختراع خود را برای بررسی و قضاوت داوران مسابقات ایفیا به نمایش می گذارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top