تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/10 - 22:02
کد خبر: 480722

حمله تل‌آویو به وزیر بلژیکی بعد از اشاره به جنایات صهیونیست‌ها

حمله تل‌آویو به وزیر بلژیکی بعد از اشاره به جنایات صهیونیست‌ها

مقامات رژیم صهیونیستی بعد از آنکه وزیر همکاری توسعه‌ای بلژیک به جنایات این رژیم در کرانه باختری اشاره کرد، به او حمله کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمله تل‌آویو به وزیر بلژیکی بعد از اشاره به جنایات صهیونیست‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات رژیم صهیونیستی، «کارولین جینز» وزیر همکاری توسعه‌ای بلژیک را هدف حملات خود قرار دادند.

حملات مقامات رژیم صهیونیستی پس از آن علیه این وزیر بلژیکی آغاز شد که وی در اظهاراتی به جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشاره کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، شامگاه پنجشنبه، خبر داد که کابینه رژیم صهیونیستی «جان لوک بودسون» سفیر بلژیک را به جلسه‌ای توبیخی احضار کرده است و همزمان سفیر رژیم صهیونیستی در بروکسل نیز پیامی اعتراضی به وزارت خارجه بلژیک تحویل داد.

این ماجرا پس از آن رخ داد که وزیر همکاری توسعه‌ای بلژیک در مصاحبه با روزنامه «دی مورگان» درباره فعالیت‌های این وزارتخانه در اوکراین و آفریقا به مسئله فلسطین پرداخت.

کارولین جینز در این مصاحبه گفت: «در سال‌های اخیر، البته که اروپا توجه بسزایی به اوکراین نشان داده است؛ اما افراد بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که به کمک نیاز دارند. در خاک اشغالی فلسطین، به عنوان مثال، دیگر وضعیت قابل ادامه نیست. اسرائیلی‌ها برخی روستاهای [فلسطینیان] را به طور کامل از روی نقشه حذف کرده‌اند».

این وزیر بلژیکی اضافه کرد: «درگیری‌های شدید در مقایسه با گذشته کوتاه‌تر، پی‌درپی و شدیدتر شده است. ساکنان دیگر نمی‌توانند نفسی راحت بکشند. در مقایسه با سال ۲۰۲۲، تعداد فلسطینیانی که در اقدامات خشونت‌آمیز از ابتدای سال جاری میلادی کشته و زخمی شده‌اند، بیشتر بوده است».

حملات تروریستی امسال شهرک‌نشینان صهیونیست به روستاهای فلسطینی در شرق کرانه باختری باعث شده تا مردم از روستاهای «عین سامیه»، «القبون»، «البقعه»، «راس التین» و شرق استان رام‌الله کوچ کنند، به‌نحوی که دیگر اثری از این روستاها باقی نمانده است.

به نظر می‌رسد وزیر همکاری بلژیک در اظهارات خود به روستاهای یادشده اشاره داشت، چراکه او پیشتر در ماه آگوست تخریب مدرسه عین سامیه توسط اشغالگران را که اتحادیه اروپا خود مستقیما بر ساخت آن نظارت داشت، محکوم کرده بود. کارولین جینز در واکنش به این اقدام نوشته بود: «بلژیک از اسرائیل توضیح خواهد خواست».

با این حال، سفیر رژیم صهیونیستی در بروکسل اظهارات جینز را افترا و خلاف واقعیت توصیف کرد و در پیام اعتراضی خود نوشت از اینکه جینز از کلمه پاکسازی روستاهای فلسطینیان استفاده کرده، «شوکه» شده است.

او در مقابل با اشاره به عملیات‌های استشهادی فلسطینیان، گفت که تعداد اسرائیلی‌هایی که امسال کشته و زخمی شده‌اند، در مقایسه با تعداد تلفات از سال ۲۰۰۵ تاکنون بیشتر بوده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارش خود اشاره کرد که وزیر همکاری توسعه‌ای بلژیک در زمان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در ماه جولای با انتشار تصاویری در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی گفته بود: «تعدادی از کارشناسان سازمان ملل برآورد می‌کنند که حملات هوایی و عملیات زمینی اسرائیل می‌تواند جنایت جنگی باشند».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top