تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/10 - 23:56
کد خبر: 480743

ایجاد شغل برای ۲۳ نفر با ایجاد هر تعاونی

ایجاد شغل برای ۲۳ نفر با ایجاد هر تعاونی

در هفته گذشته ۳۷۳ طرح تعاون به بهره‌برداری رسید که نشان داد هر طرح تعاونی به طور متوسط برای ۲۳ نفر شغل ایجاد می‌کند و هزینه ایجاد اشتغال در این طرح‌ها بسیار کمتر است که نقش تعاون را نشان می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، در هفته گذشته ۳۷۳ طرح تعاون به بهره‌برداری رسید که نشان داد هر طرح تعاونی به طور متوسط برای ۲۳ نفر شغل ایجاد می‌کند و هزینه ایجاد اشتغال در این طرح‌ها بسیار کمتر است که نقش تعاون را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در هفته‌ای که گذشت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۷۳ طرح تعاونی با مشارکت ۲۴ هزار و ۱۵۱ عضو و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۳۸۴ میلیارد تومان را به شکل به مناسبت هفته تعاون افتتاح کرد.

بنابر گزارشی که در این خصوص منتشر شده هر طرح به‌طور متوسط ۲۳ شغل ایجاد می‌کند که متوسط ایجاد شغل به‌ازای هر طرح در تعاونی‌های تولیدی ۱۳ نفر، تعاونی‌های مسکن ۷۵ نفر (به صورت موقت) و تعاونی‌های خدمات و سایر توزیعی ۱۱ نفر است.

از طرح‌های افتتاح شده ۳۷ درصد در مناطق روستایی و ۶۳ درصد در مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی استقرار داشته‌اند.

۱۵۶ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای یک هزار و ۹۱۸ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۴۴۰.۸ میلیارد تومان، ۶۳ طرح کشاورزی با اشتغال ۹۹۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۱۹۳.۶ میلیارد تومان، سایر بخش‌های تولیدی ۱۴ طرح با اشتغال ۱۴۵ نفر و سرمایه‌گذاری حدود ۶۳.۸ میلیارد تومان طرح‌های افتتاحیه تعاونی در بخش تولید مجموعا به تعداد ۲۳۳ طرح با اشتغال ۳۰۶۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۲۶۹۸.۲ میلیارد تومان را تشکیل می‌دهند.

با افتتاح این طرح‌ها که با سرمایه مردمی ۵۸۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده برای ۸ هزار و ۴۵۴ نفر اشتغال ایجاد شد. از مجموع ۳۷۳ طرح افتتاحی، ۲۳۳ طرح (معادل ۶۳ درصد) در حوزه تولید، ۷۹ طرح در بخش‌های خدمات و سایر توزیعی (معادل ۲۱ درصد) , ۶۱ طرح مسکن (معادل ۱۶ درصد) به بهره‌برداری خواهند رسید.

سرمایه‌گذاری مربوط به این طرح‌ها حدود ۶۳۸۴ میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۲۶۹۸.۲ میلیارد تومان (معادل ۴۲ درصد) در طرح‌های تعاونی‌های تولیدی، ۲۵۴.۶ میلیارد تومان (معادل ۴ درصد) در طرح‌های خدماتی و سایر توزیعی، ۳۴۳۱.۲ میلیارد تومان در طرح‌های مسکن (معادل ۵۴ درصد) سرمایه‌گذاری شده است.

۹۱ درصد از مجموع ۶۳۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های به بهره‌برداری رسیده توسط مشارکت مستقیم ۲۴ هزار و ۱۵۱ نفر اعضای تعاونی‌ها و مردم، به مبلغ ۵ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

این طرح‌ها مجموعاً برای هشت هزار و ۴۵۴ نفر شغل ایجاد کرده که از این تعداد تعاونی‌های مسکن به عنوان هسته محرک ایجاد اشتغال برای ۴۵۷۵ نفر در طول زمان احداث خود به صورت موقت ایجاد شغل کرده‌اند.

بیشترین سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه تعاونی در اصفهان (۸۶۷.۵ میلیارد تومان)، گیلان (۸۰۵.۶ میلیارد تومان) و فارس (۶۶۴.۴ میلیارد تومان) انجام شد. به ترتیب در استان‌های گیلان و اصفهان (۳۲ طرح)، آذربایجان شرقی (۲۸ طرح)، خوزستان (۱۸ طرح) افتتاح شده است. بیشترین اشتغال نیز مربوط به استان‌های اصفهان (۷۷۳ نفر)، البرز (۶۴۴ نفر)، فارس (۶۱۹ نفر) است.

سرانه سرمایه‌گذاری به ازای ایجاد هر شغل موقت (تعاونی‌های مسکن) ۷۵۰ میلیون تومان و به ازای هر شغل پایدار (تولیدی، خدماتی و سایر) ۷۷۰ میلیون تومان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top