تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/14 - 09:05
کد خبر: 480933

حضور ایران در بریکس نویدبخش آینده روشنی است

حضور ایران در بریکس نویدبخش آینده روشنی است

اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عضویت ایران در بریکس گفت: پذیرش ایران در پیمان بریکس یکی از توفیقاتی بود که دولت سیزدهم کسب کرده است، از جمله دیگر دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی پیوستن ایران به پیمان شانگهای است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عضویت ایران در بریکس گفت: پذیرش ایران در پیمان بریکس یکی از توفیقاتی بود که دولت سیزدهم کسب کرده است، از جمله دیگر دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی پیوستن ایران به پیمان شانگهای است.

وی درباره تلاش‌های رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص توسعه روابط دیپلماسی و روابط خارجی اظهار داشت: سفرهای پی در پی رئیس‌جمهور کشورمان به مراکز سیاسی دنیا از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همه تلاشی در جهت توسعه روابط خارجی و شکستن تحریم‌ها و انزوایی بود که آمریکا بیش از ده سال به ما تحمیل کرد.

این کارشناس بین‌المللی در ادامه این گفت گو تاکید کرد: گسترش روابط با کشورهای در حال توسعه جز اولویت‌های دولت سیزدهم است و این برخلاف دولت‌های قبلی است که خواستار روابط با کشورهای جهان اول بودند که نتیجه آن چیزی جز شکستن غرور ملی، توهین و تحقیر و عقب نداشتن جمهوری اسلامی چیزی نبود.

زارعی ادامه داد: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای جدید در پیمان بریکس پذیرفته شده است و خود ایالات متحده آمریکا نیز بیان کرده‌است که عضویت ایران در بریکس نشان از توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی در سیاست خارجی و دیپلماسی است. ایران توانسته هم در بریکس و هم در شانگهای جایگاه خوبی را برای خود فراهم کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بریکس بیان داشت: بریکس به عنوان یک پیمانی که می‌تواند با یک جانبه گرایی در نظام بین‌ الملل مقابله کند و همچنین به عنوان شکل‌ گیری یک بانک توسعه نوین با سرمایه گذاری کشورهای عضو جایگاه مهمی در نظام بین الملل دارد و می‌تواند گامی باشد در جهت شکستن انحصار دلار.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص مزایای عضویت ایران در بریکس برای کشورمان گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای عضویت ایران در بریکس برای ملت ما گسترش روابط خارجی و توسعه روابط دوجانبه و باز شدن بازارهای کشورهای عضو این پیمان به روی متخصصان و صاحبان دانش فنی و محصولات ایران است که امروزه در دنیا متقاضیان زیادی دارد.

وی در ادامه افزود: در حوزه دفاعی نیز یکی از فرصت بزرگ تولید صنایع هوافضا و موشکی و دیگر صنایع جدید دفاعی و نظامی هستیم که این نوع همکاری‌ها باعث می‌شود که اولاً فشارها وارد به جمهوری اسلامی کم شود و مسیر جمهوری اسلامی به سمت آفریقا، آمریکا و …باز شود.

زارعی در پایان تاکید کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس بسیار سودمند است و می‌تواند راه پیشرفت را به روی ما باز کند و حضور ایران در این اتحادیه و استفاده از ظرفیت‌های آن نویدبخش آینده روشنی برای ما و دیپلماسی خارجی ما است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top