تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/14 - 12:20
کد خبر: 480944

تل‌آویو؛ ابتکار هرتزوگ برای توافق داخلی شکست خورد

تل‌آویو؛ ابتکار هرتزوگ برای توافق داخلی شکست خورد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه (۵سپتامبر) با استناد به اظهارات «یاریو لوین»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که طرح «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم اشغالگر برای توافق ائتلاف حکومتی و مخالفان کنست، درخصوص تغییرات قضایی شکست خورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه (۵سپتامبر) با استناد به اظهارات «یاریو لوین»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که طرح «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم اشغالگر برای توافق ائتلاف حکومتی و مخالفان کنست، درخصوص تغییرات قضایی شکست خورده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، لوین، وزیر دادگستری کابینه «بنیامین نتانیاهو»، خطوط کلی طرح توافق بر سر تغییرات قضایی پیشنهادشده توسط هرتزوگ، را رد کرده و به گفته یکی از اعضای ارشد ائتلاف حکومتی، برای این کار از نتانیاهو چراغ سبز دریافت کرده است.

لوین، وزیر جنجالی نتانیاهو و طراح اصلی تغییرات قضایی درباره مخالفت خود، کابینه و ائتلاف حکومتی با طرح هرتزوگ برای خروج تل‌آویو از بحران داخلی، می‌گوید: «این طرح چیزی را برای تغییر کمیته انتخاب قضات دیوان عالی عوض نمی‌کند؛ از نظر ما این یک تسویه حساب نیست، مردم ما احساس ناامیدی خواهد کرد».

وزیر دادگستری کابینه تل‌آویو، صبح امروز در گفت‌وگویی رادیویی اذعان می‌کند: «ممکن است با پیشنهاد جدیدی که از سوی رئیس‌جمهور اسحاق هرتزوگ برای حل و فصل اختلاف تنظیم شده، موافقت شود؛ آن هم به عنوان بخشی از رایزنی‌های غیرمستقیم بین نمایندگان حزب لیکود و اردوگاه ملی. اما باز هم گفت‌وگوها، این هدف و موضوع اساسی ما را که تغییر سازوکار انتخاب قضات است، تغییر نمی‌دهد».

در همین خصوص، یک مقام ارشد از ائتلاف کابینه نتانیاهو روز گذشته، دوشنبه ۴سپتامبر گفته بود که «نخست‌وزیر نتانیاهو به رئیس هرتزوگ برای ادامه میانجیگری چراغ سبز نشان داده است؛ مشروط بر اینکه او موافقت ائتلاف مخالفان را جلب کند».

وی افزود: «طبق این طرح، لوین موافقت خواهد کرد که روند قانون‌گذاری بخش‌هایی از طرح اصلاحات قضایی را به مدت یک سال و نیم متوقف کند؛ شرط این امر هم تغییر ترکیب کمیته انتخاب قضات است که کابینه انتظار دارد با آن موافقت شود».

این منبع آگاه سیاسی در تل‌آویو به مخالفت ائتلاف مخالفان کابینه با این موضوع پرداخته و گفته است: «بنی گانتز» رئیس حزب اردوگاه ملی، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است؛ دیگر نمایندگان مخالف هم به رهبری «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان که اصلاً در مذاکرات داخلی شرکت نکرده است، این موضوع را رد کرده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو از هرتزوگ خواسته تا طرح کلی خود، درخصوص توافق داخلی را برای همه شهرک‌نشینان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی منتشر کند، اما او رد کرده است. رئیس رژیم اشغالگر گفته است که با انتشار کلیت این طرح تا زمانی که موافقت مخالفان را دریافت نکند، موافق نخواهد بود.

از زمان آغاز بحران داخلی در سرزمین‌های اشغالی تاکنون، رئیس رژیم موقت صهیونیستی بارها هشدار داده که تل‌آویو در پی طرح تغییرات قضائی کابینه نتانیاهو، در وضعیت اضطرار داخلی قرار گرفته است. هرتزوگ بعد از تصویب بندهایی از این طرح در کنست، با صدور بیانیه‌ای از ائتلاف حکومتی و همچنین احزاب مخالف خواست تا در مورد قانون تغییرات قضایی به اجماع برسند.

طرح هرتزوگ مبنی بر حل اختلافات کابینه نتانیاهو و مخالفان از طریق گفت‌وگو که از ماه‌ها قبل آغاز شده، تاکنون راه به جایی نبرده است و مخالفان تغییرات قضایی، این هفته برای سی و پنجمین هفته متوالی در سرزمین‌های اشغالی به خیابان آمدند.

نتانیاهو در برابر این تلاش‌ها، به خونسردی اکتفا کرده و همچنان از مواضع لوین حمایت می‌کند. او در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفته بود: «جنگ داخلی وجود نخواهد داشت. من به شما تضمین می‌دهم». در حالی که هرتزوگ و لاپید هشدار می‌دهند رژیم اشغالگر از درون در حال فروپاشی و گسست است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top