تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/06/15 - 22:57
کد خبر: 481014

حمایت دمشق از عشایر عرب شرق سوریه

حمایت دمشق از عشایر عرب شرق سوریه

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به درگیری‌های اخیر قبایل عربی شرق سوریه با شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا، تاکید کرد که دمشق از عشایر عرب در این درگیری‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از فارس، حمایت دمشق از عشایر عرب شرق سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، امروز (چهارشنبه)، گفت که دولت سوریه از تحرکات قبایل عربی در استان دیرالزور (شرق) در جنگ با مزدوران آمریکا حمایت می‌کند.

طی روزهای گذشته، درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا (قسد) و قبایل عرب در شرق استان دیرالزور جریان داشته است. این درگیری‌ها از یکشنبه هفته گذشته به تدریج آغاز و از روز پنج‌شنبه تشدید شده است. قبایل عربی سوریه طی این درگیری‌ها تاکنون توانسته‌اند چند منطقه را از کنترل شبه‌نظامیان قسد آزاد کنند.

وزیر خارجه سوریه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» در این باره اظهار داشت: «اشغالگری آمریکا به لطف تلاش‌‌های اهالی دیرالزور و الحسکه در کنار ارتش سوریه و متحدان آن، پایان خواهد یافت».

فیصل المقداد ادامه داد: «آنچه در شرق سوریه در جریان است، نیازمند بیانیه‌های رسمی نیست، چراکه شهروندان سوری از طرف تمام مردم سوریه علیه اشغالگران و افراد مسلح و ابسته به آن‌ها در یک جنگ ملی مبارزه می‌کنند».

المقداد اضافه کرد: «اشغالگران آمریکایی یک بازی دوگانه به راه انداخته‌اند و دو متحدشان را که در شرق سوریه رقیب یکدیگر هستند، حمایت می‌کنند. آن‌ها از یک طرف از اشغالگران ترکیه‌ای حمایت می‌کنند تا به اشغال خاک سوریه ادامه بدهند و همزمان از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب قسد پشتیبانی می‌کنند».

او بیان کرد: «این سیاست‌های آمریکا که در ظاهر متناقض است، دیگر برای همه نخ‌نما شده است و هدف اصلی آن تضعیف کشور سوریه است. از نظر آمریکا، هر چیزی که به سوریه می‌رسد ممنوع است و تحریم می‌شود حتی دارو و گندم. براساس دموکراسی آمریکایی مردم سوریه باید بمیرند تا دموکراسی را برای آن‌ها اعمال کنند. حالا آن ها حتی نمی‌گذارند یک لقمه نان به مردم برسد».

وزیر امور خارجه سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر تاکید کرد که تنها راه بازگشت روابط دمشق و آنکارا به حالت عادی، خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه است.

وی همچنین گفت که سوریه برای ساخت جهانی جدید عاری از استعمار، قدرت‌های دارای هژمونی و مسلط بر ثروت‌های مردم تا ایجاد جهانی چندقطبی، دارای عدالت و بر پایه منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل، در کنار قدرت‌‌های خوب جهان خواهد ایستاد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top