تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/16 - 10:55
کد خبر: 481046

واکنش روسیه به ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین

واکنش روسیه به ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین

سفارت روسیه در آمریکا تصمیم واشنگتن برای ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را غیرانسانی خواند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سفارت روسیه در آمریکا تصمیم واشنگتن برای ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را غیرانسانی خواند.

سفارت روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «تصمیم دولت ایالات متحده برای ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به کیف نشانه آشکاری از غیرانسانی بودن این تصمیم است. بدیهی است که واشنگتن، وسواس فکری برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه دارد و آماده است تا نه تنها تا با باقی ماندن آخرین اوکراینی بجنگد، بلکه آماده هرکاری را برای اهداف خود در اوکراین دنبال کند.»

به گفته کارشناسان، آمریکا به عمد سلاح‌هایی با اثرات غیرقابل تشخیص را به اوکراین منتقل می‌کند. این در حالی است که آمریکا از عواقب ارسال این گونه سلاح‌ها کاملاً آگاه است. انفجار چنین مهماتی منجر به تشکیل یک ابر رادیواکتیو متحرک می‌شود. همچنین ذرات کوچک اورانیوم در مجاری تنفسی، ریه‌ها، مری، کبد و در کلیه‌ها تجمع می‌یابد و باعث سرطان می‌شود. کافی است نگاهی به ردپای اورانیوم تسلیحات آمریکایی‌ها در عراق و بالکان بیندازیم، جایی که هزاران غیرنظامی از سرطان رنج می‌برند.

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین افزوده است: «ایالات متحده با تأمین این گلوله‌های اورانیومی برای مقامات اوکراینی دست به خودفریبی می‌زند و از پذیرش شکست به اصطلاح ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین امتناع می ورزد. روند عملیات ویژه نظامی تغییر نخواهد کرد. ارتش روسیه به نابود کردن تسلیحات ارسال شده غرب به رژیم زلنسکی ادامه خواهد داد. دولت ایالات متحده نیز رنگ و نیت واقعی خود را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که آمریکا نسبت به حال اوکراین و هم به آینده این جمهوری و همسایگان اروپایی آن عمیقاً بی تفاوت است.»

روز گذشته یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اختصاص بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار گفت که پاییز آینده ۳۱ تانک آبرامز در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

وی در گفتگو با الجزیره افزود: مقادیری از پرتابه‌های اورانیوم ضعیف شده در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد که برای ۳۱ تانک آبرامز کفایت کند.

این مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد: تصمیم گرفتیم در این بازه زمانی به اوکراین مهمات تانکی حاوی اورانیوم ضعیف شده ارسال کنیم تا به محض تحویل تانک‌های آبرامز آماده استفاده باشد.

این خبر در حالی است که دستیار سخنگوی پنتاگون گفت که آمریکا متقاعد شده است که اوکراین به طور مسئولانه از بمب‌های اورانیوم ضعیف شده استفاده خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید ۱۷۵ میلیون دلاری به اوکراین، مهمات جنگی حاوی اورانیوم ضعیف شده را به این کشور ارسال خواهد کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید و پنتاگون، محموله‌های نظامی اختصاص یافته به اوکراین شامل گلوله‌های تانک ۱۲۰ میلی متری آبرامز حاوی اورانیوم ضعیف شده خواهد بود.

آمریکا پس از انگلیس دومین کشوری است که از انتقال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top