تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/18 - 17:24
کد خبر: 481194

کنوا، ابزاری همه کاره در زمینه تولید محتوا

کنوا، ابزاری همه کاره در زمینه تولید محتوا

ابزاری که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد یکی از جدیدترین نرم‌افزارهای هوشمند مصنوعی با امکانات نرم‌افزار ویرایش ویدئو، تولید تصاویر با هوش مصنوعی و دستیارهای نوشتن است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اکثر نرم افزارهای قدیمی طراحی گرافیک مانند فتوشاپ برای کار کردن به افراد حرفه ای نیاز دارند اما ابزار هوش مصنوعی کنوا متفاوت است. این ابزار یک پلتفرم طراحی گرافیکی است که بر ایجاد سهولت در ایجاد طرح های زیبا برای هر چیز از پست های رسانه های اجتماعی گرفته تا اینفوگرافیک ها و ارائه ها تمرکز دارد.

هوش مصنوعی این ماموریت کاربری آسان را برای کنوابیشتر می کند. برای مثال ابزار  Background Remover (حذف کننده پس زمینه)  مجهز به هوش مصنوعی آن را در نظر بگیرید. این ابزار به جای کشیدن دستی یک خط در اطراف شی که می خواهید نگه دارید  به شما امکان می دهد پس زمینه ها را با یک کلیک حذف کنید.

از زمان راه اندازی حذف کننده پس زمینه در سال 2019، کنوا به سختی مشغول ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی بیشتر برای افزایش فرآیند طراحی بوده است. در اوایل سال، مجموعه‌ای از ابزارهای جدید را منتشر کرد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

پیش‌بینی می‌شود که کنوا شغل نویسندگان، طراحان گرافیک و فیلمبرداران را کارآمدتر کند. در عوض از زمان صرفه جویی شده با استفاده از این ابزار می توان برای توسعه ایده های خلاقانه و تمرکز بر پروژه ها استفاده کرد.

کنوا می‌تواند توسط بازاریابان، معلمان، دانش آموزان و طیف وسیعی از مشاغل و صنایع دیگر نیز استفاده شود. در ادامه همه کارهایی را که از طریق هوش مصنوعی کنوا می‌توان انجام داد را مورد بحث قرار می‌دهیم.

کنوا چیست؟

کنوا یک پلتفرم چند منظوره با ویژگی های مختلف است. این نرم افزار به عنوان نرم افزار ارتباط بصری با رابط های کاربر پسند توصیف شده که به کاربران امکان طراحی را می دهد. می‌توانید از پلتفرم کنوا برای ایجاد هر چیزی از پاورپوینت و نمودار گرفته تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی، طرح‌های لوگو و محتوای ویدئویی استفاده کنید.

اخیراً این پلتفرم جزء هوش مصنوعی را معرفی و پلتفرمی هوشمندتر و کارآمدتر برای تولید محتوا ایجاد کرده است. هوش مصنوعی کنوا به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر یا محتوای نوشتاری تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنند.

کنوا چگونه کار می کند؟

جزء هوش مصنوعی کنوا میلیون ها صفحه از محتوای اینترنتی موجود را اسکن می کند. سپس عناصری را از هر یک از این منابع برای ایجاد یک محتوای نوشته شده یا یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی انتخاب می کند.

نرم افزار قادر به شناسایی مطالب مرتبط برای ایجاد محتوای منحصر به فرد است. با کنوا، شما قدرت یک طراح گرافیک، هنرمند، کپی رایتر و نویسنده محتوا را دارید.

آینده کنوا چگونه است؟

در آینده ممکن است از کنوا بخواهیم تا یک ویدئوی 5 دقیقه ای ایجاد کند که مزایای پیاده روی روزانه را توضیح دهد.

کنوا چند کاربر دارد؟

کنوا بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که با توجه به اینکه از سال 2013 در دسترس بوده بسیار چشمگیر است. این پلتفرم همچنان به رشد و گسترش پایگاه مشتریان خود ادامه می دهد.

آیا کنوا رایگان است؟

هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی آن وجود دارد. نسخه رایگان بسیار جامع است، با هزاران قالب رایگان، بیش از 100 نوع طراحی و بیش از 1 میلیون عکس و گرافیک رایگان.

نسخه پرو برنامه کنوا چقدر است؟

کنوا پرو برای هر نفر 99.99 پوند در سال هزینه دارد، که ارزان تر از برنامه ماهانه با هزینه 10.99 پوند در ماه برای هر نفر است.

با نسخه پرو، به قالب‌های ممتاز، کیت‌های برند، ویدیوهای استوک و کلیپ‌های صوتی دسترسی دارید. همچنین ویژگی های اضافی مانند پشتیبانی 24 ساعته مشتری، محتوای برنامه ریزی شده رسانه های اجتماعی و ابزارهایی مانند Magic Resize و حذف کننده پس زمینه را دریافت خواهید کرد.

ابزار پاک‌کن جادویی کنوا به شما امکان می‌دهد افراد و اشیاء را حذف کنید، بنابراین می‌توانید روی چیزی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید در واقع  ویرایشگر تصویر هوش مصنوعی حذف قسمت های ناخواسته عکس ها را آسان می کند و بقیه را دست نخورده نگه می دارد. اگر بخواهید از کل پس زمینه خلاص شوید فرآیند حذف پس‌زمینه که زمانی مشکل بود، اکنون با ابزار حذف کننده پس زمینه این کار ساده تر شده است.

کنوا تبدیل کننده متن به عکس

این ویژگی احتمالاً محبوب ترین جنبه کنوا است. این یک روش جدید انقلابی برای ایجاد تصاویر اصلی است.

چگونه تصاویر ایجاد شده توسط کنوا ایجاد کنیم؟

فرآیند استفاده از کنوا Text to Image فوق العاده کاربرپسند است. ابتدا از شما می‌پرسد که تصویر را برای چه می‌خواهید، به عنوان مثال یک پست اینستاگرام، ارائه، پوستر و غیره. این نرم‌افزار را قادر می‌سازد تا تصویری با اندازه، فرمت و موقعیت درست برای محتوای خاصی که نیاز دارید ایجاد کند.

شرح تصویری را که می‌خواهید ایجاد کنید تایپ و اجازه دهید کنوا مجموعه‌ای از تصاویر را برای شما ایجاد کند تا از بین آنها انتخاب کنید. در مثال زیر، تصویر یک گوزن شمالی در ساحل درخواست شده است.

اگر تصاویر تولید شده ناراضی هستید، می توانید از کنوا بخواهید دوباره آنها را ایجاد کند یا جزئیات بیشتری را اضافه کنید تا به تصویری که در ذهن دارید نزدیک شوید. پس از یافتن موردی که ظاهر آن را دوست دارید، روی آن کلیک کرده و آن را به پروژه خود اضافه کنید.

ابزارهای کنوا برای ایجاد تصاویر

سپس می‌توانید از ابزارهای موجود در نوار سمت چپ برای اضافه کردن متن در اطراف تصویر، استیکر، گیف، شکل، نمودار یا قاب و به معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری که برای اورجینال کردن آن و رسیدن به تصویر مورد نظر نیاز دارید، استفاده کنید.

محدودیت تولید تصویر کنوا

با استفاده از نسخه رایگان کنوا می توانید روزانه تا 100 تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنید. همچنین شایان ذکر است که برخی از ابزارهای ویرایش، به عنوان مثال برخی تصاویر یا برچسب‌ها ممکن است فقط از طریق نسخه پریمیوم در دسترس باشند.

ابزار Magic Writer در کنوا

جدیدترین به روز رسانی کنوا شامل ابزار Magic Writer یک دستیار نوشتن با هوش مصنوعی است. این می تواند به شما در ایجاد پیش نویس، ایجاد زیرنویس های رسانه های اجتماعی و حتی در نوشتن وبلاگ ها و مقالات کمک کند.

چگونه از ابزار Magic Writeاستفاده کنیم؟

هوش مصنوعی میلیون‌ها صفحه اینترنتی موجود را اسکن می‌کند تا محتوای نوشتاری مطابق با درخواست شما ایجاد کند. به سادگی یک سند را در کنوا باز کنید و ماوس را روی نماد + در سند نگه دارید. با این کار لیستی از گزینه ها ظاهر می شود که در آن می توانید Magic Write را انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر از این ابزار خواسته شده تا 5مورد از مزایای پیاده روی را بنویسد.

مزایای کنوا برای وبلاگ نویسان

ابزار کنوا Magic Write یک روش فوق العاده کارآمد برای ایجاد محتوای نوشتاری است. تمام کارهای سخت تحقیق را انجام می دهد، که به شما امکان می دهد محتوای تولید شده را به منظور مطابقت با لحن، سبک و هویت برند خود تغییر دهید.

همچنین برای نویسندگان وبلاگ بسیار عالی است. با Magic Write می‌توانید یک پیش‌نویس اولیه ایجاد کنید، زیرا کار کردن بر روی چیزی که از قبل وجود دارد بهتر از شروع از ابتدا است.

محدودیت هوش مصنوعی کنوا برای در مورد ابزار Magic Write

نسخه رایگان کنوا به کاربران این امکان را می دهد که حداکثر ۲۵ سوال در روز بپرسند. این به طور قابل توجهی کمتر از سایر تولیدکنندگان متن هوش مصنوعی مانند Chat GPTچت جی پی تی است. با این حال، اگر از آن در ترکیب با ایجاد یک پاورپوینت یا پوستر استفاده ‌کنید، ابزار فوق‌العاده مفیدی خواهد بود.

آیا کنوا می تواند یک کد QR ایجاد کند؟

یکی دیگر از ویژگی های دیگر کنوا توانایی آن در ایجاد یک کد QR منحصر به فرد است. می‌توانید کدهای QR مربعی استاندارد را انتخاب کنید یا از میان گزینه‌های پویا که در طیفی از طرح‌ها و اشکال مختلف وجود دارند، انتخاب کنید. این ابزار عالی برای هدایت مخاطبان شما به سایر منابع یا وب سایت هایی است که می خواهید از آن بازدید کنند.

تولید کننده پاورپوینت

مولد پاورپوینت کنوا بسیار بهتر از مایکروسافت و گوگل پاورپوینت عمل می کند. با کنوا، مجموعه ای از قالب های از پیش ساخته شده را دارید که کاملاً مدرن و به روز هستند. کاربران از این مزیت اضافی برخوردار خواهند بود که می توانند تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را به راحتی با استفاده از ویژگی یکپارچه در سمت چپ اضافه کنند.

ارائه دهنده هوش مصنوعی کنوا

شاید یکی از جنبه های سودآور مولد پاورپوینت کنوا، قابلیت گنجاندن ارائه دهنده هوش مصنوعی باشد. این ویژگی در واقع یک شخص واقعی نیست. شما به سادگی چهره ای را انتخاب می کنید که می خواهید محتوای شما را ارائه دهد، متن را وارد می کنید و اجازه می دهید آن را برای مخاطبان شما بازگو کنند.

این یک راه عالی برای افزایش تعامل در محتوای پاورپوینت شما است، مردم با افراد بهتر ارتباط برقرار می کنند، حتی اگر یک شخصیت هوش مصنوعی باشد. شما می توانید آن را به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی، یک کمپین فروش، در ارتباطات شرکتی و غیره قرار دهید. ویژگی دیگری به ارائه شما اضافه می کند و اطمینان حاصل می کند که مردم با اطلاعات درگیر هستند.

هوش مصنوعی کنوا برای بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک زمینه بسیار رقابتی است، شما باید محتوای جذابی ایجاد و به طور منظم آن را آپلود کنید تا مخاطبان خود را بسازید و برندتان را ارتقا دهید. کسب و کارها و افراد جهت رشد کانال های رسانه های اجتماعی خود با این ابزار می توانند بدون نیاز به استخدام کمک اضافی داشته باشند.

با کنوا، می‌توانید یک برنامه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پویا ایجاد کنید که بدون کاهش کیفیت زمان کمتری را هدر می دهد. این پلتفرم دارای طیف وسیعی از الگوهای از پیش ساخته شده است که می توانید به سادگی متن خود را درج کرده و آن را متناسب با برند خود شخصی سازی کنید.

کنوا می تواند محتوای رسانه های اجتماعی را برای موارد زیر تولید کند:

  • پست های فیسبوک
  • کاورهای فیسبوک
  • تبلیغات فیسبوک
  • استوری های اینستاگرام
  • ریلزهای اینستاگرام
  • پست های اینستاگرام
  • ویدئوهای تیک تاک
  • پست های ایکس
  • تبلیغات ویدیوئی لینکدین
  • و ...

کنوا همچنین دارای یک کیت کانال یوتیوب است که به شما کمک می کند محتوای ویدیویی جذاب ایجاد کنید تا کانال خود را رشد داده و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

چگونه از کنوا به صورت حرفه ای استفاده کنیم؟

مؤلفه هوش مصنوعی کنوا می تواند به متخصصان صنعت کمک کند تا در زمان، انرژی و منابع برای ایجاد محتوای بصری و متنی صرفه جویی کنند. این یک پلتفرم چند منظوره است و بسیاری از صنایع مختلف از منابعی که ارائه می دهد بهره خواهند برد.

پروژه های همکاری

جنبه همکاری کنوا در یک محیط حرفه‌ای عالی است، با این ویژگی چندین همکار می‌توانند به طور همزمان به یک پروژه دسترسی داشته باشند و ذر مورد آن نظر دهند، تغییرات را ویرایش کنند یا پیشرفت پروژه را بررسی کنند.

این جنبه از پلتفرم روند گردش کار را بهبود می بخشد، که در هنگام ایجاد محتوا می تواند چالش برانگیز باشد. با این ویژگی، ارتباطات بهبود می یابد، جدول زمانی پروژه ها حفظ و همکاری خلاقانه تسهیل می شود.

آموزش

بخش آموزش همچنین می تواند از ادغام هوش مصنوعی کنوا در یادگیری خود بهره مند شود. هم معلمان و هم دانش آموزان می توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند و از آن برای شرکت در کلاس های مجازی استفاده کنند، جایی که ابزارهایی مانند تخته سفید تعاملی در دسترس هستند.

ویژگی کنوا برای آموزش نیز به راحتی با سایر سیستم های مدیریت یادگیری مانند تخته سیاه و مودل ادغام می شود. مودل یک بستر نرم‌افزاری آموزشی الکترونیکی آزاد است، که همچنین به عناوین سامانه مدیریت درس، سامانه مدیریت یادگیری، یا محیط یادگیری مجازی نیز شناخته می‌شود.

معلمان می‌توانند طرح‌های درسی، پاورپوینت‌ها، کتاب‌های راهنمای ماژول‌ها و غیره را در کنوا آپلود کنند و با استفاده از گیف‌ها، ویدیوها، انیمیشن‌ها و موسیقی موجود در این پلتفرم، تعامل ایجاد کنند.

هزینه کانوا برای آموزش چقدر است؟

کنوا برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و افراد فقط باید مدرک تحصیلی یا معلمی خود را ارسال کنند تا تیم کنوا یک حساب رایگان برای آن ها راه اندازی کند.

ساخت برند

صنعت بازاریابی دیجیتال پلتفرم هوش مصنوعی کنوا را دوست خواهد داشت. چه یک کسب و کار کوچک باشید که نقش بازاریاب دیجیتال را به عهده دارد، یا یک تجارت بزرگ که به افزایش کارایی در محل کار نیازمند است، کنوا بازاریابی دیجیتال را ساده می‌کند.

علاوه بر تولید هنر و تصاویر هوش مصنوعی همانطور که قبلاً بحث شد، کاربران همچنین می‌توانند لوگوها، پوسترها و بروشور را برای ساختن برند خود تولید کنند. کاربران کنوا همچنین می توانند کالاهای فیزیکی مانند کارت ویزیت، هودی، فنجان و غیره را با آرم های مارک دار ایجاد کنند که تبلیغی برای تجارت آنها باشد.

رقبای دیگری مانند چت جی پی تی وجود دارد که برای نوشتن محتوا بهتر از کنوا هستند اما سوال این باشد که کدام ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن بهتر است یا کدام هوش مصنوعی برای تولید تصاویر بهترین است.

کنوا و دیگر پلتفرم‌های مجهز به هوش مصنوعی در آینده به رشد خود ادامه خواهند داد و هوشمندتر خواهند شد. آنچه اکنون باید انجام دهیم این است که یاد بگیریم چگونه آنها را به نفع خود بهینه کنیم و آنها را در زندگی روزمره و کار ادغام کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top