تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/18 - 23:53
کد خبر: 481218

میقاتی: درگیریهای اردوگاه عین‌الحلوه به سود مسئله فلسطین نیست

میقاتی: درگیریهای اردوگاه عین‌الحلوه به سود مسئله فلسطین نیست

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در تماس با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آخرین تحولات عین الحلوه را بررسی و بر اولویت توقف اقدامات نظامی در این اردوگاه و همکاری با سرویسهای امنیتی لبنان به منظور توقف تنشهای کنونی تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، میقاتی: درگیریهای اردوگاه عین‌الحلوه به سود مسئله فلسطین نیست
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های لبنانی از آغاز مجدد درگیری‌ها در اردوگاه «عین‌الحلوه» لبنان میان عناصر جنبش «فتح» و گروه‌های افراطی در جبهه «حی حطین» و تیراندازی میان دو طرف خبر دادند.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان بعد از ظهر امروز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره توقف اقدامات نظامی در اردوگاه عین الحلوه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، میقاتی در این تماس، آخرین تحولات عین الحلوه را بررسی و بر اولویت توقف اقدامات نظامی در این اردوگاه و همکاری با سرویسهای امنیتی لبنان به منظور توقف تنشهای کنونی تأکید کرد.

  از صبح امروز این درگیری‌ها تشدید و دیدارها و تحرکات فوری هم برای توقف درگیری‌ها در این اردوگاه از سر گرفته شده است. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که در پی اصابت گلوله‌های سرگردان به مناطقی در صیدا در مجاورت اردوگاه عین‌الحلوه، دست‌کم دو نفر کشته و ۱۱ نفر از جمله یک کارگر مصری زخمی شدند.

نخست وزیر لبنان تأکید کرد که رخدادهای امروز به هیچ عنوان به سود مسئله فلسطین نیست و به منزله اهانت به حکومت لبنان به ویژه شهر صیداست که برادران فلسطینی را در خود جای داده است. وی همچنین گفت که آوارگان فلسطینی باید بر اساس قانون و به منظور حفظ جان شهروندان خود، با حکومت لبنان همکاری کند.

عین الحلوه یکی از بزرگترین اردوگاههای فلسطینی در لبنان است. ۱۱ اردوگاه فلسطینی دیگر هم در لبنان وجود دارد. حدود ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی در لبنان ساکن هستند.

اوایل مردادماه گذشته بود که فضای سیاسی امنیتی لبنان را درگیری‌های خونین در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه متشنج کرد. این درگیری، پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» آغاز شد. ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گرو‌ه موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه، آغازگر این درگیری‌ها بود.

یک روز بعد در۳۰ جولای، پس از تیراندازی به سوی خودروی «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» و کشته شدن این فرمانده جنبش فتح، درگیری‌های مسلحانه تشدید شد و با وجود توافق آتش‌بس موقت این درگیری‌ها به صورت پراکنده، همچنان ادامه یافت تا در نهایت طی چند هفته اخیر فضای آرامی در این اردوگاه برقرار شد. 

پس از آتش‌بس چند روزه در اردوگاه عین الحلوه لبنان، شامگاه پنجشنبه (7 سپتامبر)، دو بمب در این اردوگاه منفجر شد و پس از آن،  تیراندازی میان گروه‌های سلفی و نیروهای جنبش فتح از سرگرفته شد.

اما پس از درگیری‌های پراکنده روز پنجشنبه تا جمعه که دست‌کم 20 زخمی از دو طرف برجای گذاشت، گروه‌های درگیر در بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان، از دستیابی به توافق آتش‌بس خبر دادند و تا صبح امروز، آرامش شکننده‌ای در این اردوگاه برقرار بود.

ناظران و تحلیلگران سیاسی، از نقش رژیم  صهیونیستی در فتنه جاری در عین‌الحلوه خبر می‌دهند زیرا در سایه افزایش قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان و تضعیف ارتش اشغالگر به دلیل اختلافات و درگیری‌های داخلی، ایجاد هرگونه تنش و درگیری در داخل لبنان به ویژه در مرزهای جنوبی این کشور به نفع تل‌آویو خواهد بود. زیرا هرگونه سردرگمی نظامی در جنوب لبنان به نفع اسرائیل تمام خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top