تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/19 - 14:22
کد خبر: 481290

اهمیت سنجش فشار در صنعت و انتخاب بهترین برند گیج فشار

اهمیت سنجش فشار در صنعت و انتخاب بهترین برند گیج فشار

اندازه‌گیری فشار یکی از اصلی‌ترین کمیت‌ها در هر فرآیند است، به طوری که محصولات بسیار گسترده‌ای برای سنجش آن از سالها پیش تا به امروز ساخته و استفاده می‌شود. پیشرفته‌ترین ابزار در این صنعت ترانسمیتر فشار بوده که با دقت و طول عمر بسیار بالایی که دارند در صنایع بسیار حساس و بزرگ استفاده می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اندازه‌گیری فشار یکی از اصلی‌ترین کمیت‌ها در هر فرآیند است، به طوری که محصولات بسیار گسترده‌ای برای سنجش آن از سالها پیش تا به امروز ساخته و استفاده می‌شود. پیشرفته‌ترین ابزار در این صنعت ترانسمیتر فشار بوده که با دقت و طول عمر بسیار بالایی که دارند در صنایع بسیار حساس و بزرگ استفاده می‌شوند. در صورتی که احتیاج به دستگاهی با عملکرد معمولی‌تر باشد و نیاز به کنترل الکترونیک نباشد؛ ساده‌ترین وسیله برای سنجش فشار، انواع گیج‌فشار هستند.

برای راه‌اندازی هر فرآیند صنعتی بزرگ، نیاز به مشخص کردن دقیق اجزای تشکیل‌دهنده و نحوه سازکار و پیشبرد آن حوزه وجود دارد. این موضوع به این ربطی ندارد که عملیات تا چه حد بزرگ است و در هر صورت برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تمام پروسه عملیات تحت کنترل اپراتور باشد.

شروع یک فرآیند معمولا با تغییرات کمیت‌ها همراه است؛ برخی از واکنش‌ها احتیاج به حرارت دارند و در مقابل برخی گرما تولید می‌کنند، بعضی از فرآیندها تحت فشار تولید می‌شوند و احتیاج به تامین فشار لازم جهت پیشرفت واکنش دارند. پس با توجه به تمام مواردی که ذکر شد، تجهیزات سنجش در هر چرخه تولید بسیار حائز اهیمت هستند. این ادوات در طیف بسیار متفاوتی، با توجه به نیازهای گوناگون کاربران طراحی و ساخته شده‌اند. برای اندازه‌گیری فشار، دما، سطح و ... می‌توان از ابزار دقیق‌های متنوعی با دقت، مقاومت و متریال مختلف استفاده کرد.

انواع گیج فشار

گیج‌های فشار با توجه به ساختار ساده، عملکرد و کارایی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند و انواع متفاوتی دارند که با توجه به شرایط عملیات، محدوده فشار یا رنج اندازه‌گیری، میزان خورنده بودن سیالات و موارد دیگر انتخاب می‌شوند. به‌طور مثال برای سنجش فشار در رنج‌های بسیار پایین باید حتما از گیج‌های دیافراگمی استفاده شود. برای سنجش سیالات بسیار خورنده استفاده از گیج‌های تمام استیل به جای کانکشن برنج توصیه می‌شود و برای بالا بردن سطح ایمنی در مواردی که اندازه‌گیری فشارهای بسیار بالا مورد انجام است، استفاده از گیج‌های سالید فرانت پیشنهاد می‌شود.

هنگام انتخاب گیج فشار مناسب فرآیند، علاوه بر در نظر گرفتن شرایط عملیات حتما به برندی که قصد خرید آن را دارید، توجه کنید. از آنجایی که خطا در این صنعت ممکن است باعث خسارت‌های جبران ناپذیری شود، انتخاب برند معتبر می‌تواند به راندمان بالا و افزایش کیفیت و  طول عمر ادوات کمک به‌سزایی کند.

چگونه بهترین برند مناسب گیج فشار را انتخاب کنید؟

تقریبا می‌توان اذعان داشت که ویکا نام آشناترین برند فعال در حوزه تولید گیج فشار از دیرباز تا کنون بوده است، اما متاسفانه به دلیل عدم حضور نمایندگی فعال در ایران تعداد بسیار زیادی از گیج‌های این کمپانی به صورت فیک و تقلبی در بازار وجود دارد و با قیمت اصلی به فروش می‌رسد اما کیفیت و دقت نمونه اصلی خود را به هیچ وجه ندارد.

البته در بازار ایران محصولات برندهای اروپایی دیگری از قبیل ایندومارت، روگر، نوافیما، بادوترم و... نیز وجود دارد که هر کدام با توجه به شرایط کاربران خود طراحی شده‌اند و با توجه به نیاز کاربران انتخاب می‌شوند. در اینجا به معرفی یکی از این برندهای معتبر خواهیم پرداخت.

اهمیت سنجش فشار در صنعت و انتخاب بهترین برند گیج فشار

چرا باید ایندومارت را انتخاب کنید؟

به همین دلیل برند کانادایی indumart گزینه معتبر و قابل اعتمادی است که نمونه‌های تقلبی آن بسیار کمتر بوده و به دلیل طراحی ویژه‌ای که در قسمت قاب دارد امکان کپی‌برداری از محصولاتش را بسیار دشوار کرده است. این کمپانی فعالیت خود را از سال 1965 آغاز کرد و به مرور و با گسترش نیازهای صنایع و مشتریان، بر وسعت کمپانی خود افزود. تعهد این شرکت به کیفیت و رضایت مشتریان باعث شده تا آنها شهرت فوق‌العاده‌ای در بازار کسب کنند.

گیج فشار ایندومارت دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ویژگی‌ها و مشخصات است که خود را از رقیبان متمایز می‌کند، این برند با پوشش دادن رنج‌های گوناگون کاربردهای صنعتی متنوعی را برآورده می‌کند. این پرشر گیج‌ها توانایی اندازه‌گیری فشار بین 0 تا 2000 بار را دارند، بهتر آن است که برای سنجش حتما گیجی نزدیک به رنج عملیات انتخاب شود تا دقت آن در بالاترین سطح خود قرار گیرد.

در ساخت گیج های فشار تولید برند ایندومارت از متریال گوناگونی مثل استیل 304 و 316، آلیاژ مونل، برنج و حتی ترکیبات پلیمری استفاده می‌شود. انتخاب نوع متریال با توجه به عملیاتی که گیج باید در آن قرار بگیرد و سنجش انجام دهد، تعیین می‌شود. در سخت‌ترین شرایط و خورنده‌ترین سیالات، استفاده از آلیاژ استنلس استیل 316 یا مونل انجام می‌گیرد. به‌دلیل به کارگیری طیف گسترده‌ای از متریال برای ساخت، حتی استفاده از پلیمر فنولیک برای ساخت بدنه گیج‌های ایندومارت علاوه بر کاربری‌‌های مختلف، با قیمت‌های مناسبی بسته به حوزه مورد استفاده خود ارائه می‌شوند.

برای حذف نویز و لرزش گیج فشار حین عملیات چه راهی است؟

برای حل مشکل لرزش گیج و سخت شدن فرآیند خوانش فشار از روی صفحه گیج، تمام کمپانی‌های فعال در این حوزه در برخی گیج‌های خود یک پورت تعبیه کرده‌اند که از آن قسمت روغن داخل گیج پر شود و حرکت عقربه را نرم و راحت‌تر انجام دهد. اما باید گفت که این روش نیز در طولانی مدت ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود و زمان و هزینه برای تعمیر را به بار بیاورد. راه‌حل مبتکرانه ایندومارت، نصب نوعی از استابلایزر روی برخی از گیج‌هایش است تا با مشکلات ناشی از پر کردن گیج با روغن نیز مقابله کند.

ایندومارت برای افزایش ایمنی دستگاه چه گزینه‌هایی دارد؟

هر کدام از کمپانی‌های فعال در این عرصه پروتکل‌های خاصی جهت افزایش ایمنی گیج‌هایشان طراحی کرده‌اند که این موارد در گیج‌های ایندومارت در چند حالت گردآوری شده است. انتخاب انواع صفخه از شیشه سکوریت تا طلق پلکسی، ایجاد یک لایه جسم صلب که اصطلاحا به آن دیواره solid front می‌گویند و بین صفحه رویی و اجزای داخلی گیج قرار می‌گیرد تا مانع شکستن صفحه شود و نهایتا واشر پلاستیکی blow out که در پشت گیج‌های ایمنی قرار گرفته و با ازدیاد فشار به بیرون پرتاب شده و فشار مازاد را تخلیه می‌کند.

تمام این گزینه‌ها به‌جهت افزایش ایمنی اپراتور و راندمان کل فرآیند انجام شده و در صورت انتخاب گیج مناسب با توجه به محدوده رنج مورد نظر و شرایط عملیات، قطعا محصولات این برند یعنی Indumart شما را راضی خواهد ساخت.

اهمیت سنجش فشار در صنعت و انتخاب بهترین برند گیج فشار

 محصولات این برند را از کجا تهیه کنید؟

به دلیل فراوان بودن محصولات تقلبی در بازار ممکن است هنگام خرید با مشکل روبه رو شوید، همچنین باید این مسئله را در نظر بگیرید که هیچ یک از برندهای اروپایی و آمریکایی در ایران به صورت مستقیم نمایندگی قعال ندارند و افرادی که خود را به عنوان نمایندگی ایندمارت معرفی می‌کنند نیز صرفا از کلمه تبلیغاتی نمایندگی بهره می‌جویند.

برای هرگونه مشاوره و خرید محصولات ایندومارت، " دقیق صنعت اوپاتان " شرکتی با سابقه‌ی موفق در زمینه تامین ادوات ابزاردقیق با بیش از سه دهه سابقه آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می‌باشد. همچنین با ارائه‌ی تضمین اصالت کالا توسط این شرکت و انجام خدمات کالیبراسیون، از خرید خود اطمینان پیدا خواهید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سیاوش قلمی
1402/06/20 - 17:02

جالب بود فکر نمیکردم تو این زمینه ها هم فعالیت کنید و خبر تهیه کنید امیدوارم همینطور به کارتون ادامه بدین و اخبار شرکت های فعال تو حوزه نفت و گاز رو به همین خوبی پوشش بدین
حسین زمانی
1402/06/21 - 00:48

ایندومارت برند فوق العاده ایه، ما 15 سال پیش تو یکی از فازهای عسلویه استفاده کردیم، تا الان فقط چند مرتبه کالیبراسیونش کردیم که طبیعیه ولی هیچ مشکل فنی ای ایجاد نکرد خیلی بی دردسره.
حامد همایون
1402/06/21 - 09:43

سلام و عرض ادب میخواستم تشکر کنم بابت خبر فنی و تخصصی که پخش کردین امیدوارم با توجه به نبود اخبار در مورد شرکت های داخلی فعال در صنعت همین روند رو ادامه داده و با این کار کمک فراوانی به این صنعت برسانید
امیر عبدلهی
1402/06/21 - 12:36

ممنونم واقعا از توجه به موارد و اخبار کمتر توجه شده به کمک این خبر تونستم اطلاعات خوبی رو از این شرکت برای خرید دریافت کنم اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتن صادقانه بود و همچنین بسیار فنی
دامون دیباگر
1402/06/21 - 13:52

با توجه به سابقه کاری خودم تو این زمینه میتونم بگم خبر کار شده و مفیدی بود
زهرا امیری
1402/06/21 - 14:28

چقدر خوب من تازه استخدام شدم تو یه شرکت صنعتی به این اطلاعات نیاز داشتم ممنون .
علیرضا جعفری
1402/06/21 - 15:12

ممنون از مطلب خوبتون. من دنبال این برند بودم ولی تامین کننده ی قابل اعتماد سراغ نداشتم.
محمد عبدالله
1402/06/21 - 17:45

مطلب خیلی خوب و کارآمدی بود. اگر مطالب تخصصی تو این حوزه بسیار کمه.
حسن طلایی
1402/06/21 - 18:02

من از شرکت سال پیش خرید کردم واقعا پشتیبانی خوبی داشتند و این برند رو به اونایی که بدنبال گیج با طول عمر بالا هستند پیشنهاد میدم
سجاد مشفق
1402/06/21 - 20:48

تو اکثر حوزه های صنعتی وقتی تجهیزی خراب میشه مهندسین سریعا بدون تردید همون برند و مدل رو جایگزین میکنند، کار اشتباهی نیست چون میخوان ریسک کار رو پایین بیارند، ولی اگه مشاوره فنی دقیق داده بشه خیلی مواقع میشه با هزینه کمتر مدل کارآمدتری استفاده کرد. یکی از خوبی های این مجموعه مشاوره فنیشون هست، که قبلا تجربه کردم. مرسی از مطلب خوبتون
علی برزگر
1402/06/27 - 09:59

امیدوارم بازم بتونم ازتون توی این حوزه خبر های خوب و دست اول ببینم ممنون
تورهای مسافرتی آفری
رافائل گروسی برای پزشکیان پیام فرستاد +جزئیات
ساعات فعالیت بانک‌ها برای شنبه و یکشنبه اعلام شد
واکنش کنعانی به اتهام‌زنی اسرائیل علیه ایران در مورد المپیک
دادگستری استان تهران: این داروها را مصرف نکنید
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
ایمن سازی ترکیدگی لوله آب در خیابان ولیعصر به سرعت در حال انجام است
حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
در انتظار آمدن «چریک»
حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در مراسم تخلیف پزشکیان
وضعیت خودرو ها در جاده امامزاده داوود بعد از ریزش کوه
بی‌اعتنایی ترامپ به نتانیاهو سوژه رسانه‌ها شد
مجلس بر تداوم سیاست خارجی انقلابی دولت شهید رئیسی اصرار دارد
۵ گل آبی در اولین بازی فصل استقلال و گلسازی یامگا
همکاری استقلال و رضاوند تمدید شد
اردوی پرسپولیس در هلند لغو شد؟
مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا برگزار می‌شود
امکان تسویه خرید شمش طلا با تغییر ساعت کاری بانک‌ها‌
۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود
دیدار نمایندگان اردبیل در مجلس با مسعود پزشکیان
پزشکیان: هر تلاشی برای حمایت از ورزشکاران انجام خواهم داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top