تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/19 - 18:28
کد خبر: 481313

سوال از وزیر کشور در مورد وضعیت اتباع بیگانه و ورود غیر مجاز آن‌ها

 سوال از وزیر کشور در مورد وضعیت اتباع بیگانه و ورود غیر مجاز آن‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سوال خود از وزیر کشور، گفت: سیاست منسجمی در مورد اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیر مجاز اتخاذ نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، زهره الهیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خود از احمد وحیدی وزیر کشور که در دستور کار روز دوشنبه این هفته کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس قرار دارد، گفت: محوریت این سوال در مورد وضعیت اتباع بیگانه در کشور است.

وی با بیان اینکه  تعدادی از نمایندگان مجلس نیز سوال بنده را امضا کردند، گفت: با توجه به ورود غیر مجاز اتباع بیگانه به کشور و شرایطی که در کل کشور و سامانه‌های مرتبط با حوزه اتباع خارجی ایجاد شده است باید گفت چرا سیاست منسجمی در مورد ورود اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیر‌مجاز اتخاذ نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی ورود اتباع افعانستان به کشور دچار مشکل است، تصریح کرد: بعد از بر سر کار آمدن طالبان شاهد ورود بی‌رویه اتباع افغانستان به کشور بودیم، بخش زیادی از این اتباع به صورت غیر‌مجاز وارد کشور شدند و این فعالیت عدم مدیریت کار‌آمد را نشان می‌دهد همچنین مشکلاتی را نیز این ورود‌های غیر مجاز اتباع بیگانه برای کشور به وجود آورده‌اند، باعث نارضایتی مردم در کل کشور نیز شده‌اند.

الهیان تصریح کرد: همچنین در مورد اتباعی که به صورت مجاز وارد کشور شده‌اند نیز باید سیاست منسجم و هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام شود؛ در واقع ساماندهی ورود اتباع مجاز را نیز باید داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم حوزه اتباع بحث انسداد مرز است که اگر این موضوع ساماندهی و انجام شود، مدیریت ورود اتباع افغانستان کار آمد خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در گفتگویی که در کمیسیون امنیت ملی با وزیر کشور داشتیم، اشاره داشتند که پیگیر تخصیص اعتبار انسداد مرز هستند. در یک بازه زمانی قرار شد دولت بودجه‌ای را برای انسداد مرز اختصاص دهد که از نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سرعت تخصیص این بودجه انسداد مرز از طرف دولت کافی نیست. ما نیاز داریم هر چه سریع‌تر بحث اختصاص بودجه انسداد مرز عملی شود تا بتوانیم پیشگیری از ورود غیر مجاز اتباع بیگانه را فراهم کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top