تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/06/20 - 16:35
کد خبر: 481427

نمره خوب ارتباطات در پیاده‌روی اربعین امسال

نمره خوب ارتباطات در پیاده‌روی اربعین امسال

پیش از شروع ایام پیاده‌روی اربعین تیم‌هایی از وزارت ارتباطات ایران و عراق رایزنی کردند تا امسال خدمات با کیفیت‌تری به زائران ارائه شود؛ حالا با پایان این جشنواره عظیم عاشقی کاربران نمره خوبی به خدمات ارتباطی دولت داده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عاشقانه‌های اربعین امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد؛ یکی از اتفاقات خوب امسال، رضایت اغلب زائرین از خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلفی همچون اینترنت همراه و هزینه رومینگ، پست، پست بانک و همچنین توسعه پیام‌رسان‌های داخلی برای ارتباط با همراهان و خانواده در داخل کشور عراق و ایران بود. بسیاری از کاربران بر این عقیده بودند که خدمات ارائه شده نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بهتری برخوردار بوده هرچند در مواردی اختلالاتی هم وجود داشت که به سرویس‌دهی کشور میزبان باز می‌گشت.

تعرفه پایین و سرعت بالا اینترنت

یکی از وعده‌های داده شده از سوی وزارت ارتباطات برقراری ارتباط از کشور عراق با ایران در ایام پیاده‌روی اربعین با هزینه‌های کم بود؛ در همین راستا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات همزمان با آغاز ایام پیاده‌روی اربعین اعلام کرد: اتفاق خوبی که امسال رخ داد، کاهش چشمگیر هزینه‌ی رومینگ بود؛ تقریبا هزینه‌ی رومینگ ما پنجاه درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و کاربران می‌توانند با قیمت مناسبی از خدمات رومینگ استفاده کنند.

وزیر ارتباطات بارها از ارتباط سازنده وزارتخانه‌های ارتباط 2 کشور ایران و عراق گفته و تاکید کرده است که: طی جلسات مختلف رایزنی‌های مفیدی در این خصوص صورت گرفت تا جایی که وزارت ارتباطات کشور عراق سیم کارت‌های مخصوص اربعین را با تعرفه کمتری به زائران ایرانی ارائه کرد.

بسیاری از کاربرانی که از اینترنت رومینگ استفاده کرده‌‌اند از سرعت آن راضی بودند؛ یکی از کاربران در گفتگو با فارس گفت: در کشور عراق از اینترنت رومینگ همراه اول استفاده کردم که سرعت آن بسیار خوب بود و تقریبا مشکلی در برقراری ارتباط با پیام‌رسان‌ها نداشتم. البته در برخی مناطق ارتباط تلفنی با مشکل مواجه بود که به نظرم این موضوع به زیرساخت‌های کشور عراق بر می‌گردد.

یکی دیگر از اقدامات موثر وزارت ارتباطات در حوزه ارائه اینترنت در مبادی ورودی و خروجی مرزها بود، در همین راستا نیز یک بالن فضایی بر فراز مرز مهران قرار گرفت تا اینترنت رایگان wifi به مردم ارائه شود؛ تقریبا بیشتر زائرانی که از مرز مهران عبور کرده‌اند از خدمات اینترنت رایگان راضی بودند.

عباس کاربر دیگری است که از تجربه خود برای استفاده از اینترنت رایگان در مرز مهران می‌گوید: تمام اینترنت خودم را در کشور عراق استفاده کردم و تقریبا 2 روز بدون اینترنت بودم، وقتی به مرز رسیدم شانسی wifi گوشی را روشن کردم و اینترنت سرعت نسبتا خوبی داشت، حداقل می‌توانستم در پیام‌رسان‌ها پیام ارسال کنم و قطعی آنچنانی نداشتم.

سکوهای داخلی پاسخگوی نیاز زائران در خارج از کشور

یکی از بخش‌هایی که وزیر ارتباطات بارها از آن یاد کرده است، کیفیت مطلوب پیام‌رسان‌های ایرانی است؛ در همین راستا هم امسال در جلساتی که بین دو کشور برگزار شد توافقاتی در خصوص ارائه خدمات مطلوب در بستر پیام رسان‌های داخلی بود.

پیشتر امیر لاجوردی رئیس رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات از بهبود کیفیت خدمات با ایجاد یک لینک خدماتی از بغداد به تهران خبر داده و گفته بود: ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد باعث شد اپلیکیشن‌ها و سکوهای ایرانی با سرعت و کیفیت بهتری بتوانند به زوار، خدمات ارائه کنند زیرا قبلا درخواست‌ها از بغداد تا فرانکفورت و صوفیه می رفت و بعد به تهران برمی‌گشت، اما با رایزنی‌های صورت گرفته الان به صورت مستقیم ارتباط برقرار می‌شود و همین امر باعث شده که نرخ تاخیر به شدت کاهش یابد.

وزیر ارتباطات در 2 تجربه متفاوت استفاده از پیام رسانهای داخلی در کشور عراق در همان پیام ویدئویی گفت: یکی از فرزندانم در حین پیاده‌روی اربعین گم شد و فردی از طریق یکی از پیام‌رسان‌های داخلی به ما پیام داد که فرزندم در عمود 1200 است و ما توانستیم او را پیدا کنیم.

همچنین وزیر ارتباطات در کشور عراق برای تست سرعت اینترنت و کیفیت سکوهای داخلی تماس تصویری با امیرلاجوردی معاون خود در حوزه ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات  و ارتباطات رادیویی برقرار کرد و فیلم آن را در صفحه ویراستی خود این فیلم را منتشر کرد؛ در ذیل این فیلم اینطور توضیح داده شده است که : «دیشب (17 شهریور ماه) در حرم امام حسین (ع) از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و رومینگ با دکتر لاجوردی ارتباط تصویری گرفتم. با وجود ازدحام شدید، کیفیت عالی بود. از ایشان، مهندس جعفرپور و همه همکارانی که برای برقراری ارتباطات با کیفیت و ارزان زائرین اربعین تلاش کردند سپاسگزارم. ره توشه آخرتتان باشد.»

کاربری به نام منیره هم تجربه مشابهی در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی داشته است، او می‌گوید در مسیر پیاده‌روی اربعین از جمع خانواده جدا شدم و شارژ ریالی هم برای برقراری تماس نداشتم، با استفاده از برقراری تماس با یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی به راحتی خانواده‌م را پیدا کردم، حتی با ایران هم تماس تصویری با کیفیتی داشتم در حالی که اصلا فکر نمی‌کردم پیام‌رسان‌های ایرانی بتوانند پاسخگو نیاز من و همراهانم در این سفر باشند به طوری که در ابتدای سفر تلاش می‌کردم از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنم.

وزیر ارتباطات هم که همراه خانواده خود به پیاده‌روی اربعین رفته بود در یک صحبت صمیمانه در بین الحرمین که به وسیله تلفن همراه ضبط شده از تست اینترنت و استفاده از سکوهای ایرانی ابراز رضایت کرد. البته وزیر ارتباطات در پایان این مصاحبه کوتاه اشاره می‌کند که، هرچند مشکلاتی است اما با توجه به ازدحام جمعیتی که وجود دارد هیچ زیرساختی پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان اباعبدلله نیست ولی امسال الحمدلله نسبت به سال گذشته خدمات بسیار بهتر بوده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و در سال‌های بعد خدمات بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top