تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/06/22 - 10:37
کد خبر: 481633

بیمه‌های ضروری برای ساختمان

بیمه‌های ضروری برای ساختمان

در یک ساختمان اتفاقات متفاوتی ممکن است رخ بدهد و ریسک های پیش بینی نشده ای در ساختمان وجود دارند که این ریسک ها مربوط به چند دسته بیمه نامه می شود و با تهیه این بیمه نامه ها می توانید ریسک این اتفاقات را تا حد امکان کاهش دهید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در یک ساختمان اتفاقات متفاوتی ممکن است رخ بدهد و  ریسک های پیش بینی نشده ای در ساختمان وجود دارند که این ریسک ها مربوط به چند دسته بیمه نامه می شود و با تهیه این بیمه نامه ها می توانید ریسک این اتفاقات را تا حد امکان کاهش دهید.

بیمه آتش سوزی ساختمان ، بیمه مدیر ساختمان و بیمه آسانسور از جمله بیمه نامه هایی هستند که برای یک ساختمان نیاز ضروری به حساب می آیند. تیم اقتصادی ما سعی کرده بطور کامل این بیمه ها را بررسی کند.

بیمه آتش سوزی ساختمان

بیمه آتش سوزی ساختمان یکی از بیمه های بسیار مهم  و ضروری برای یک ساختمان می باشد. طبق  ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمانها مدیر ساختمان باید کل ساختمان را به عنوان یک بنای واحد تحت پوشش بیمه آتش سوزی در بیاورد و اگر این اقدام از اسمت مدیر ساختمان صورت نگیرد ، مدیر و یا هیات مدیره ساختمان باید خسارت وارده را جبران نمایند. به همین دلیل بیمه آتش سوزی ساختمان یکی از بیمه های بسیار مهم ساختمان می باشد و خرید این بیمه نامه بسیار توصیه می شود.

در یک ساختمان  مسکونی خطرهای مختلفی ساختمان را تهدید می کنند و در یکی از بهترین طرح های موجود و ارائه شده در شرکت های بیمه ای 17 خطری که ساختمان را تهدید می کند با هزینه بسیار اندک خریداری گردد. این پوشش ها شامل موارد بسیار مهمی از جمله آتش سوزی ، سیل ،طوفان ،زلزله ، ترکیدگی لوله آب ، سرقت ، نوسانات برق  و ... می شود که در هنگام حادثه اهمیت این پوشش ها به خوبی مشخص خواهند شد.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان

بیمه مدیر ساختمان را می توانیم به عنوان مهمترین بیمه نامه مورد نیاز یک ساختمان به حساب بیاوریم، زیرا ممکن است در یک ساختمان اتفاقات زیادی بیفتد که قابل کنترل برای مدیر و یا هیات مدیره ساختمان نباشد. برای مثال امکان دارد مدیر ساختمان یک فرد را برای تمیزکاری ساختمان مامور به انجام این کار کرده باشد و این فرد در هنگام نظافت ساختمان از پله ها سقوط کند و فوت کند.

فردی برای سرویس آسانسور به ساختمان آمده باشد و در حین انجام کارش ناگهان آسانسور به کار می افتد و باعث شکستگی استخوان های دست و پای فرد شود و یا فرد همراه با آسانسور سقوط کند و فوت می  نماید. (اگر عزیزان شما این مسئولیت را به عهده دارند حتما آن ها را از این موضوع مطلع نمایید.)

اتفاقاتی که در ساختمان می افتد  تنها منحصر به خسارات جانی نمی شود و می تواند خسارت های مالی را نیز شامل شود. به عنوان مثال یک خودروی بنز در زیر ساختمان پارک شده است و یکی از سنگ های نمای ساختمان به هر علتی از جای خودش کنده می شود و بروی این خودرو سقوط می کند و خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد که با هزینه های گزافی همراه است.

این خسارات جانی و مالی وارد شده و مثال هایی از این دست می تواند در یک ساختمان اتفاق بیفتد و باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی شود که هم به لحاظ ذهنی و هم مالی افراد را دچار دردسر بزرگی کند. در اینجا مسئول جبران خسارت چه شخصی است؟ در پاسخ این سوال  باید عرض کنیم  مدیر و هیات مدیره ساختمان مسئول جبران خسارت خواهند بود. (اگر عزیزان شما این مسئولیت را به عهده دارند حتما آن ها را از این موضوع مطلع نمایید)

می توانیم بگوییم ریسک نداشتن بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت برای ساختمان از رانندگی با یک خودوری بدون بیمه خطرناک تر است و تجربه ثابت کرده خسارات جبران ناپذیری را از خود بجا می گذارد.

بیمه آسانسور

بیمه آسانسور یکی از معروف ترین بیمه های مورد نیاز برای یک ساختمان است. در یک ساختمان یکی از مهمترین دستگاه های که وجود آن با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی امروز بسیار ضروری می باشد آسانسور می باشد. بدون تردید یک آسانسور به رفاه ساکنین و مهمانان و مراجعه کنندگان به یک ساختمان کمک می کند اما بروز اتفاق در آسانسور می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد.

 باید  به این نکته مهم توجه داشت که خود دستگاه آسانسور در بیمه آتش سوزی ساختمان تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت ، اما  پوشش های بیمه مسئولیت  آسانسور می تواند شامل هزینه های پزشکی و فوت و نقص عضو باشد. یکی از مواردی که برای مدیرا ساختمان بسیار مورد توجه می باشد این است که در صورت خرید بیمه مسئولیت مدیر ساختمان نیازی به خرید بیمه مسئولیت آسانسور نخواهید داشت.

بیمه مسئولیت آسانسور در یک ساختمان یکی از بیمه نامه های اولیه و بسیار ضروری می باشد و تهیه آن به تمامی مدیران ساختمان توصیه می شود. همچنین باید توجه داشت حق بیمه های مسئولیت آسانسور بسیار اندک می باشند و سهم حق بیمه هریک از ساکنین ساختمان برای این بیمه نامه بسیار اندک می باشد.

در این مطلب سعی کردیم شما را با زوایای مختلف سه دسته بیمه نامه آتش سوزی ساختمان ، بیمه مسئولیت مدیر ساختمان و بیمه نامه آسانسور آشنا کنیم تا با آسایش خاطر در یک ساختمان سکونت داشته باشید.

در صورتی که در زمینه بیمه های ساختمان نیاز به مشاوره تخصصی دارید با شماره 02186024642 در ارتباط باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مصطفی آشتیانی
1402/07/02 - 21:49

مطلب خوبی بود ممنون
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top