تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/24 - 23:20
کد خبر: 481816

استقبال ایران از تبادلات علمی و فناوری با کوبا

استقبال ایران از تبادلات علمی و فناوری با کوبا

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری فضای تعامل و تبادلات علمی و فناوری بین ایران و کوبا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخش های بهداشت و سلامت، دارو، آب، انرژی، مدیریت پسماند و مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی حوزه های اولویت دار همکاری تهران - هاوانا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، استقبال ایران از تبادلات علمی و فناوری با کوبا

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی که به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه ۷۷ به هاوانا سفر کرده است با وزیر علم، فناوری و محیط زیست کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

معاون علمی رییس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از حضور در کوبا و اینکه موضوع اجلاس سران گروه ۷۷ به علم و فناوری اختصاص دارد، فضای تعامل و تبادلات علمی فناوری فیمابین را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این که بزرگ ترین سرمایه هر کشور نیروهای متخصص آن است، گفت: در این ۲ روز، فرصت هایی را در زمینه توسعه همکاری‌های فناوری مشترک با کوبا مشاهده کردم که کمتر مورد توجه بوده و امیدوارم بتوانیم با تعریف پروژه‌های مشترک از این فرصت‌ها استفاده کنیم. البته معتقدم که نباید همکاری ها را به بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی محدود کرد.

وی به پیشنهاد وزیر علم ، فناوری و محیط زیست کوبا مبنی بر حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بزرگ این کشور در سال ۲۰۲۴ اشاره و این پیشنهاد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری ایران هم از حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حمایت می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان از بهداشت و سلامت، دارو، آب، انرژی، مدیریت پسماند و مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی به عنوان حوزه های اولویت دار همکاری با کوبا یاد کرد و ادامه داد: بسیار مشتاق هستیم که همزمان با نمایشگاه ایران ساخت میزبان وزیر محترم علم، فناوری و محیط زیست کوبا در ایران باشیم.

به گزارش روز جمعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مونتایا وزیر علم، فناوری و محیط زیست کوباهم ضمن ابراز خرسندی از حضور دهقانی فیروزآبادی در کوبا اظهار داشت: دولت هاوانا بر پیشرفت مبتنی بر فناوری تاکید دارد و بر این اساس از توسعه همکاری‌های علمی و فناوری با ایران کاملا استقبال می‌کنیم.

وی تشکیل کمیته مشترک فناوری بین دو کشور را ابتکاری مناسب در این راستا توصیف و درخواست کرد مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و کوبا به عنوان نقطه تماس شرکت های فناوری ۲ کشور در کوبا تشکیل شود.

وزیر علم، فناوری و محیط زیست کوبا همچنین با بیان اینکه کوبا در تدارک برگزاری یک نمایشگاه بزرگ در سال ۲۰۲۴ است ،پیشنهاد کرد که شرکت های دانش بنیان ایرانی توانمندی های خود در دو بعد خدمات و محصولات در این نمایشگاه ها عرضه کنند و از دهقانی فیروزآبادی هم برای سفر به کوبا و بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

وزیر علم، فناوری و محیط زیست کوبا هم با تشکر از دعوت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری اسلامی ایران به بازدید هفته گذشته معاونش از توانمندی های علمی فناوری شرکت های دانش بنیان ایرانی اشاره و تصریح کرد با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در ایران وجود دارد بر توسعه همکاری های علمی فناوری با ایران تاکید داریم.

مونتایا با بیان این که هدف‌گذاری ایران برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و سیاستهای دولت برای ایجاد بازار داخلی و خارجی برای محصولات دانش بنیان بسیار ارزشمند است، خواستار به اشتراک گذاشتن تجارب ایران با کوبا در این زمینه شد.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر در کنار بیوتکنولوژی و دارو، حوزه های امنیت غذایی و انرژی هم برای ما بسیار مهم است و می تواند جزو محورهای همکاری های مشترک قرار بگیرد.

وزیر علم، فناوری و محیط زیست کوبا گفت: تلاش می کنیم مردم این کشور را با محصولات دانش بنیان ایرانی آشنا کنیم و قطعا این محصولات بازار خوبی در کوبا و کشورهای آمریکای لاتین خواهد داشت.

در پایان این ملاقات، وزیر علم، فناوری و محیط زیست کوبا، پیش نویس سند توسعه همکاری های فناوری ایران و کوبا در حوزه های فناوری را به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری تقدیم و ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن مفاد و امضای این سند شاهد گسترش همکاری‌های مشترک فناوری ایران و کوبا باشیم.

به گزارش ایرنا، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری ۲۳ شهریور به منظور شرکت در اجلاس سران گروه ۷۷ و چین که  امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ شهریور) برگزار می‌شود، راهی کوبا شد.

در نشست سران گروه ۷۷ که با موضوع «چالش های رایج توسعه: نقش علم و فناوری و نوآوری» برگزار می شود سران کشورهای در حال توسعه و گوتروش، دبیرکل سازمان ملل شرکت می کنند.

قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه ۷۷ موضوعات همکاری دو جانبه دو کشور(ایران و کوبا) نیز پیگیری شود. با توجه به سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به کوبا و لزوم توسعه همکاری های دو جانبه مقرر شده است کمیته همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور شکل بگیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top