تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/25 - 23:41
کد خبر: 481861

افزایش تلفات سیل در لیبی؛ اجساد ۴ هزار نفر شناسایی شد

افزایش تلفات سیل در لیبی؛ اجساد ۴ هزار نفر شناسایی شد

سازمان جهانی بهداشت خبر داد که در جریان سیل لیبی، تا کنون، جنازه حدود چهار هزار نفر بیرون کشیده شده و هویت آنان معلوم شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، افزایش تلفات سیل در لیبی؛ اجساد 4 هزار نفر شناسایی شد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت شامگاه امروز یکشنبه خبر داد که میلیونها تُن کمک بهداشتی وارد شهر بنغازی در لیبی شده که شامل دارو و تجهیزات پزشکی است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این سازمان گزارش داد، همچنان بیش از ۹ هزار نفر در «درنه»، مفقود هستند و تیمهای این سازمان با کمک وزارت بهداشتی لیبی، در حال پیگیری وضعیت افراد کشته شده و مفقود هستند.

با گذشت ۶ روز از بارش‌های سیل‌آسا در لیبی و منجر شدن سیلاب به شکسته شدن دو سد بزرگ در درنه، عملیات‌های جست‌وجو و تلاش‌های امدادی توسط گروه‌های لیبیایی و خارجی ادامه دارد.

در میانه افزایش امیدها برای نجات برخی مصدومان و مفقودان، برخی کارشناسان درباه خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر دراین کشور، به خاطر شرایط بهداشتی نامناسب هشدار داده‌اند. در میانه این تلاش‌ها برای کاهش آثار بحران، دادستان کل لیبی نیز پرونده رسیدگی به دلایل شکسته شدن این سد را گشوده تا دلایل و عوامل احتمالی این حادثه بررسی شود.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این که تا کنون، جنازه سه هزار و ۹۵۸ نفر بیرون کشیده شده و هویت آنان معلوم شده است، تصریح کرد: احتمالا بر تعداد این افراد افزوده خواهد شد و تیمهای امداد و نجات هم در حال خارج کردن اجساد هستند.

احمد زویتن نماینده سامان جهانی بهداشت در لیبی گفت: این یک فاجعه است. به خاطر کشته شدن هزاران نفرد، احساس اندوه می‌کنیم و فکر ما با خانواده‌هایی است که خویشاوندان خود را از دست داده‌اند. ما متعهد به ارائه خدمات بهداشتی به ساکنان آسیب دیده در شرق لیبی هستیم.

«عثمان عبدالجلیل»، وزیر بهداشت در دولت منصوب شده از سوی مجلس نمایندگان، از تشییع ۳۱۶۶ نفر از قربانیان شهر درنه تا دیروز جمعه، ۱۵سپتامبر خبر داد. در حالی که برخی برآوردها حاکی از کشته و تلف شدن حدود ۱۵ هزار نفر و همچنین آوارگی حدود ۳۰هزار نفر از ساکنان است؛ در حالی که از زمان طوفان یکشنبه هفته گذشته تا امروز، آمار احتمالی تلفات انسانی منطقه شرق لیبی حدود ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد.

ساکنان و تیم‌های امدادی برای جمع‌آوری و تدفین هزاران جسد که توسط امواج به خشکی بازگردانده شده‌اند یا در حال تجزیه زیر آوار هستند، با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند؛ چرا که سیل ساختمان‌ها را ویران کرده و بسیاری از انسان‌ها را به دریا انداخته است.

سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای امدادی از مقامات لیبی خواستند تا از دفن قربانیان سیل در گورهای دسته جمعی خودداری کنند. چرا که این موضوع می‌تواند مشکلات روانی طولانی مدت برای خانواده‌های قربانیان ایجاد کند.

هشدار دوم این سازمان این بود که اگر اجساد متوفیان در نزدیکی آب دفن شوند، می‌توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.در گزارش سازمان ملل آمده است که از زمان بارندگی شدید لیبی در روز یکشنبه که منجر به فروریختن دو سد شد، تاکنون بیش از هزار نفر به این شکل دفن شده‌اند.

تلاش‌ها برای جست‌وجوی اجساد پراکنده در خیابان‌ها و خانه‌های آسیب‌دیده از سیل ادامه دارد؛ این تلاش‌ها در قالب عملیات‌هایی است که تیم‌های امداد لیبیایی و خارجی به امید یافتن اجساد قربانیانی که بر اثر باران‌های سیل آسا در سواحل شهر درنه به دریا پرتاب شده‌اند، انجام می‌دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top