تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/26 - 15:14
کد خبر: 481948

چرا سردار قاآنی در صدر لیست ترور اسرائیل قرار گرفت؟

چرا سردار قاآنی در صدر لیست ترور اسرائیل قرار گرفت؟

تهدید مجدد فرمانده سپاه قدس به ترور توسط بارنیا و تلوزیون صهیونیستی درحالی صورت می‌گیرد که۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، فرمانده وقت سپاه قدس، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی با هدف متوقف کردن پیشرفت منطقه ای و تضعیف قدرت میدانی ایران هدف ترور قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «زمانش رسیده که ایران به گونه‌ای متفاوت، تاوان دهد. آزار اسرائیلی‌ها و یهود، به هر نحوی که باشد، چه از طریق ایرانی‌ها چه از طریق وکلایشان، به عملیات در ایران منجر می‌شود».

این بخشی از اظهارات رئیس موساد است که بعد از ظهر یکشنبه ٢٠شهریور ماه منتشر شد. به گزارش خبرنگار ارتش رژیم صهیونیستی، دیوید بارنیا ضمن تهدید مقامات ایران به ترور، اذعان کرد: «ما گزینه دیگری در مقابل ایران نداریم».

پس از اظهارات رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل،  شبکه ١۴ رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار قاآنی، فرمانده سازمان اطلاعات سپاه و وزیر اطلاعات، مدعی شد که اهداف بارنیا برای ترورهای آینده، این اشخاص و مجموعه های تحت مدیریت آنها هستند.

اما چند نکته در مورد سوابق تروریستی رژیم صهیونیستی، تقارن زمانی این تهدیدات با موضوعات دیگر و همچنین دلایل احتمالی این رژیم برای اعلام پیش از ترور قابل طرح است که در ادامه بررسی می‌شوند:

١- بنابر اعتراف رئیس موساد، تنها گزینه موجود رژیم صهیونیستی در برابر ایران، ترور در سطح بالاترین و موثرترین مقامات نظامی و امنیتی ایران است. به عبارت دیگر، به اذعان بارنیا، مقامات امنیتی موساد هیچ برگ برنده دیگری در مقابل ایران نداشته و در آخرین برگ خود مجبور به روشن کردن ماشین ترور هستند. البته در گذشته نیز رژیم صهیونیستی از ماشین ترور به عنوان آخرین گزینه موجود در مقابل پیشرفت های هسته ای و منطقه ای ایران استفاده کرده بود.

٢- تهدید مجدد فرمانده سپاه قدس به ترور توسط بارنیا و تلوزیون صهیونیستی درحالی صورت می‌گیرد که١٣ دی ماه ١٣٩٨، فرمانده وقت سپاه قدس، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی با هدف متوقف کردن پیشرفت منطقه ای و تضعیف قدرت میدانی ایران هدف ترور قرار گرفت. اکنون با تهدید سردار قاآنی، مشخص شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود در ترور حاج قاسم نرسیده و برای مقابله با سپاه قدس چاره‌‌ای جز تکرار سیاست ترور ندارند.

٣- رهبر انقلاب در بخشی از حکم انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه در سال ٩٨، خطاب ایشان نوشتند: «برنامه‌ی آن نیرو(نیروی قدس) عیناً همان برنامه‌ی دوران فرماندهی شهید سلیمانی است.»

آخرین هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از ترور حاج قاسم، تعدیل برنامه ها و راهبردهای سپاه قدس در مقابل امریکا و رژیم بود اما در سه سال و اندی که از فرماندهی سردار قاآنی بر نیروی قدس گذشته، سیاست ها، راهبردهای این نیرو نه تنها تعدیل نشده، بلکه برنامه هایی که حاج قاسم برای نیروی قدس طراحی کرده بود محکم تر و پرقدرت تر از زمان خود ایشان دنبال شد. بازگشت موساد به سیاست ترور (خصوصا تهدید به ترور مجدد فرمانده سپاه قدس) خود دلیلی بر این مدعاست.

۴- این تهدیدات، چند روز پس از دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با رسانه های فارسی زبان خارجی، و چند روز قبل از سالگرد شروع آشوب ها مطرح شد تا تقارن زمانی خط آشوب و تهدیدات امنیتی تکمیل شود. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی در آستانه ی سالگرد آشوب های سال گذشته تمام گزینه های موجود و توان خود را به کار گرفته تا جمهوری اسلامی را در نقطه بحرانی گوشه ی رینگ بیاندازد. احتمالا برآورد طرف صهیونیستی این است که آشوب در داخل و بحران امنیتی در خارج،  ضمن کاهش تمرکز نهاد های امنیتی، دستگاه محاسباتی جامعه اطلاعاتی ایران را نیز دچار اختلال می‌کند. غافل از اینکه آشوب های مهسا امینی در اوج مانورهای رسانه ای و خیابانی نتوانست کاری از پیش ببرد چه رسد به سالگرد آن. اما عدم استقبال مردم از سالگرد آشوب ها در روز گذشته نشان داد که برآورد صهیونیست‌ها از ایجاد آشوب مجدد در ایران غلط بود. از طرف دیگر باید یادآوری کرد که در آشوب های سال گذشته نیز بسیاری از عملیات‌های خرابکاری توسط رژیم صهیونیستی خنثی شد. دستگیری تیم خرابکاری در اصفهان و ساقط کردن ریز پرنده در بالای تاسیسات اصفهان به تنهایی گویای قدرت نهادهای امنیتی ایران است به طوری که همزمان در همه جبهه ها توان درگیری، تقابل و ضربه زدن به دشمن را دارد.

۵- صدور بحران موضوعی است که رژیم صهیونیستی برای کاهش فشارهای داخلی و همزمان افزایش بحران در منطقه همیشه از آن استفاده می‌کند. تجربه ثابت کرده حملات پراکنده به مواضع مقاومت در سوریه، هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت فلسطین، افزایش شهرک سازی ها، حمله به اردوگاه فلسطینیان و... فارغ از اهداف امنیتی، در اوج اعتراضات داخلی و با هدف انحراف افکار عمومی جامعه صهیونیستی صورت گرفته است.

۶- رئیس موساد درحالی مدعی شده بود که ٢٧ عملیات ضد صهیونیستی در آفریقا،  آمریکای جنوبی و اروپا را خنثی کرده است که چند روز قبل تر، حجت الاسلام خطیب از خنثی سازی ۴٠٠ عملیات بمب گذاری در داخل کشور خبر داده بود. پیش از آن نیز، سازمان حفاظت وزارت دفاع بزرگترین خرابکاری صهیونیست ها در صنایع موشکی را کشف و خنثی کرده بود. از طرفی هک موبایل همسر بارنیا در اسفند ۱۴۰۰، اثبات نفوذ پذیری موساد تا درون خانه‌ی رئیس بود. این حفره بزرگ امنیتی همان موقع دیوید بارنیا را به شدت عصبانی کرد تا جایی که زمزمه های برکناری یا استعفای وی نیز مطرح شد. شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از یک طرف و ناکامی‌های این رژیم در وراد کردن ضربات امنیتی به ایران، موجب شده تا صهیونیست‌ها دوباره به عملیات های تروریستی روی بیاورند.

منبع: جهان نیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top