تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/26 - 19:09
کد خبر: 481967

پاسخ جبلی به ابهامات اینترنتی شدن شبکه جام‌جم و بازگشت چهره‌ها

 پاسخ جبلی به ابهامات اینترنتی شدن شبکه جام‌جم و بازگشت چهره‌ها

رئیس صدا و سیما در پاسخ به ابهاماتی درباره انتقال شبکه جام‌جم به فضای اینترنت و سیاست رسانه ملی در خصوص بازگشت چهره‌ها نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  چند صباحی است که موضوع حذف شبکه جام‌جم از پخش ماهواره‌ای به شیوه برودکست، به گوش می‌رسد و گویا تصمیم بر ادامه فعالیت این شبکه تلویزیونی به شکل اینترنتی است؛ البته پیش از آن در راستای سیاست چابک‌سازی، شبکه شما و شبکه ایران‌کالا هم تعطیل شد.

در عین حال موضوع بازگشت چهره‌ها این بار با نام ایرج طهماسب و برنامه «مهمونی» در فضای مجازی بازتاب‌های مختلفی داشت که البته یکی از مدیران شبکه نسیم به خبرنگار تسنیم پاسخی کوتاه داد که این پاسخ چراغ سبزِ گمانه‌زنی‌ها را روشن نگه داشت. او به این نکته اشاره کرد که "پیرو صحبت‌های رئیس سازمان صداوسیما این سازمان از هنرمندانی که در چارچوب سیاست‌های فرهنگی مشغول فعالیت‌اند و در این راستا کار می‌کنند حمایت می‌کند. در شبکه نسیم به طور ویژه که موضوع نشاط و سرگرمی را در دستور کار دارد و همیشه هم همین‌طور بوده که در تلویزیون و این شبکه به روی این هنرمندان باز بوده و هست."

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به سؤالاتی درباره تعطیلی شبکه جام‌جم و انتقال آن به فضای اینترنت و سیاست بازگشت چهره‌ها خصوصاً ماجرای ایرج طهماسب پاسخ داد.

او در پاسخ به این سؤال که فرآیند انتقال شبکه جام‌جم به فضای برودبند و اینترنت به چه صورت خواهد بود و آیا قرار است برای شبکه‌های دیگر هم در راستای سیاست چابک‌سازی این اتفاقات ادامه داشته باشد، توضیح داد: ما در تغییر و جا به جایی یا حذف و یا اضافه شدن ساختارهای جدید تابع اهداف‌مان در تحول محتوایی و رویکردی هستیم. اگر در آن دو حوزه محتوایی و رویکردی دچار نقص، ضعف یا نیازی باشیم سراغ ساختارها هم خواهیم رفت. در مورد شبکه‌های رسانه ملی اعم از شبکه‌های محلی، ملی و بین‌المللی هم این قاعده جاری است. همچنین در همه ساختارهای پخش هم این نگاه حاکم است.

جبلی خاطرنشان کرد: هر کجا احساس کنیم نیاز به تغییرات یا تحولاتی وجود دارد چه به لحاظ فناوری و چه به لحاظ تغییرات رویکردی و محتوایی حتماً آن تغییر یا تحول را اعمال خواهیم کرد. چون ساختارها برای ما مقدس نیستند مگر اینکه در خدمت تحول محتوایی و تحول رویکردی باشند به ویژه دسترسی به مخاطب، رفع نیازهای مخاطب، هدایت فرهنگی که وظیفه رسانه ملی و دستگاه های فرهنگی است. اگر این اهداف بخواهد محقق شود و ساختاری متناسب با آن تغییر کند ما حتماً برای تغییر آن ساختار، اقدام خواهیم کرد.

رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤال دیگر درباره بازگشت ایرج طهماسب و ساخت سری جدید «مهمونی» که کماکان گمانه‌زنی‌هایش در فضای‌مجازی ادامه دارد و همچنین آیا این بازگشت سلبریتی‌ها و چهره‌ها ادامه‌دار خواهد بود، افزود:درباره این موضوع خاص همکاران ما مذاکراتی داشته‌اند با خیلی از تهیه‌کنندگان یا مجریان و یا برنامه‌سازانی که علاقه‌مند به استفاده از برندهای شناخته شده و همچنین برنامه‌ها، ساختارها و برندهای جدید هستند؛ همکاران ما در حوزه سیما در حال مذاکره‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top