تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/06/27 - 09:16
کد خبر: 482007

«جماران»، به اسم امام علیه اندیشه‌های امام! +جزئیات

«جماران»، به اسم امام علیه اندیشه‌های امام! +جزئیات

رسانه‌ای که حتی اسمش وام گیرنده از امام خمینی است، علنی و صریح مقابل اندیشه‌های امام می‌ایستد و از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام هم صدایی بلند نمی‌شود!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه جوان نوشت: سایت خبری جماران وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی در مطلبی به نقل یکی از اساتید دانشگاه مفید، خواستار جدایی دین از سیاست شد و دین سیاسی و قدرت‌زده را موجب توهم خواند. در این مطلب همچنین با اشاره تلویحی به شهدا، آنان افرادی خوانده شد‌ه‌اند که بین زندگی و آزادی و دین تعارض ایجاد می‌کنند و اولین گام در رهایی از این تعارض را این دانسته که «دین را از قدرت سیاسی تفکیک کنیم و نگذاریم دین به قدرت سیاسی آلوده شود.»

جماران به نقل از سیدعلی میرموسوی، در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم آورده که «دین در شرایطی که با قدرت سیاسی پیوند پیدا و وجه ایدئولوژیک پیدا کند، با زندگی و آزادی تعارض پیدا می‌کند.» و بعد ایدئولوژی را اینگونه توصیف می‌کند که «کار ایدئولوژی این است که توهمی از کرامت و شرافت را جایگزین کرامت و شرافت حقیقی می‌کند. ایدئولوژی‌ها راه کج را برای انسان‌ها راست نشان می‌دهند. آن وقت هر قدر شما بخواهید راه راست را به آن‌ها نشان دهید، تصور می‌کنند راهی که شما می‌گویید کجا است.»

و ادامه می‌دهد: «کسی که حاضر باشد برای چیزی که تصور می‌کند حقیقت است، جان بدهد و انسان‌های دیگری را هم به کام مرگ بکشاند، بین زندگی و آزادی و دین تعارض ایجاد می‌کند. در واقع، دین قدرت‌زده و ایدئولوژیک موجب می‌شود پنداری از حقیقت جایگزین حقیقت شود و انسان‌های زیادی را فدای این پندار کند. مستی ایدئولوژیک و مستی قدرت باعث می‌شود که شما یک مسیری را برخلاف همه می‌روید و تصور می‌کنید که آن‌ها دارند اشتباه می‌روند. اگر بخواهیم دین از تقابل با زندگی و آزادی نجات پیدا کند، اولین گام این است که دین را از قدرت سیاسی تفکیک کنیم و نگذاریم دین به قدرت سیاسی آلوده شود. دین را به یک ایدئولوژی خاص محدود نکنیم. نتیجه محدود کردن دین، این می‌شود که نسل جدید تصور می‌کنند تنها برداشت از دین همین است.»

نگاه امام به پیوستگی دین و سیاست مشهود است و برای پیوست همین دو قیام کردند و نظام اسلامی تشکیل دادند تا ساختار سیاست بر مبنای دین شکل بگیرد و پیش برود. حالا رسانه‌ای که در معرفی خود آورده «پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با هدف پاسداشت و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار خود را در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ شروع کرده...» و حتی اسمش وام گیرنده از امام خمینی است، علنی و صریح مقابل اندیشه‌های امام می‌ایستد و از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام هم صدایی بلند نمی‌شود!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top