تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/28 - 11:28
کد خبر: 482152

رضا لایق؛

حسن یزدانی دیگر جنگنده نیست

حسن یزدانی دیگر جنگنده نیست

کارشناس کشتی آزاد گفت: حسن یزدانی به خاطر زیرکتف گیری خیلی از حریفان را از پادرآورد اما این فن را هم از او گرفتند و نتیجه‌اش این شده که او نتیجه نمی‌گیرد و روی تشک دفاع نمی‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا لایق درباره عملکرد حسن یزدانی مقابل «دیوید تیلور» و کسب مدال نقره مسابقات جهانی گفت: سرآمد کشتی آزاد حسن یزدانی است، او اسطوره و غرور ملی برای مردم به حساب می‌آید و هیچکس دوست نداشت زمین خوردن حسن یزدانی را ببیند. آن لحظه بسیار ناراحت کننده و غمناک بود. یزدانی کوله باری از تجربه است ولی بار روانی بالایی روی دوش اوست بنابراین کسانی که در کنار او قرار می‌گیرند باید یک سر و گردن بالاتر از حسن باشند تا بتوانند بار روانی اش را کاهش بدهند.

تیلور از نقطه ضعف یزدانی استفاده کرد

وی افزود: یزدانی بدون هیچ برنامه‌ای روی تشک رفت، همه یزدانی را یک کشتی‌گیر تهاجمی می‌دیدند. دست‌های او خیلی خوب کار می‌کرد به طوری که حریفان را از کار می‌انداخت و اجازه نمی‌داد آن‌ها فکر کنند. این اتفاق در رابطه با کشتی یزدانی با تیلور رقم نخورد و زمانی که دست‌های کشتی‌گیر ما به خوبی کار نکرد، تیلور هم از این نقطه ضعف استفاده کرد و زمانی که حسن یزدانی گاردش بالا بود او را از خودش جدا می‌کرد تا زیرگیری کند. این برنامه‌ریزی نشان می‌داد آن‌ها به خوبی کار کردند و یزدانی را آنالیز کردند. در صورتی که ما این کار را انجام نداده بودیم.

یزدانی با حریفان گردن کلفت کشتی نگرفته است

این کارشناس کشتی عنوان کرد: علاوه بر این در یک سال گذشته یزدانی به تورنمنت مهمی اعزام نشد تا با حریف گردن‌کلفتی روبه‌رو شود. در صورتی که او باید در تورنمنت مهم شرکت کند تا با بهترین‌های دنیا درگیر شود و با آن‌ها کشتی بگیرد تا بتواند در این شرایط خودش را محک بزند. در این چند وقت اخیر من ندیدم از سوی فدراسیون یزدانی به تورنمنت‌های مهم اعزام شود و با بزرگان این وزن کشتی بگیرد.

امیرمحمد یزدانی به کسب عنوان دومی راضی شده است

لایق همچنین در مورد عملکرد امیرمحمد یزدانی در این مسابقات عنوان کرد: من فکر می‌کنم امیرمحمد به دوم بودن راضی شده است. در حالی که کشتی او جنگندگی و اجرای فن است، اما مقابل کشتی‌گیر امریکایی هیچ کاری نمی‌کرد و منتظر بود کشتی‌گیر آمریکایی خودش نتیجه را به یزدانی واگذار کند. او باید از همان ابتدا به کشتی‌گیر آمریکایی حمله می‌کرد، کما اینکه اولین زیرگیری هم که انجام داد به راحتی خاک شد. این زیرگیری‌ها باید بیشتر ادامه پیدا می‌کرد.

توان کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد همین قدر است

کارشناس کشتی ایران گفت: کشتی‌گیران ایران در این چند روز مقابل حریفان صاحب نام نتیجه را واگذار کردند، حریفانی که مغلوب کشتی‌گیران ایرانی شده‌اند اسم و رسم دار نبودند. متأسفانه کشتی‌گیران ایرانی مقابل حریفان بزرگ دنیا کم می‌آورند که این وظیفه کادر فنی است تا این ضعف را برطرف کند. البته اعضای کادر فنی هم زحمت می‌کشند اما توانشان همین اندازه است. ما نباید از کادر فنی توقع زیادی داشته باشیم. در صورتی که نیاز کشتی آزاد مربیان توانمند و قوی است. متأسفانه تیم آنالیزور هم نداشت. در حالی که ۱۰ الی ۱۵ نفر در کنار کادر فنی بودند اما یک آنالیزوری که سردی و گرمی کشتی را چشیده باشد در کنار تیم نبود.

کشتی‌گیران ایرانی ترس از کم آوردن داشتند

وی اظهار داشت: از بین کادر فنی، محسن کاوه باید در کنار تیم حضور داشت، او کشتی دنیا را بلد است و می‌توانست به تیم کمک کند اما او را از خودشان دور کردند. کسی در کنار تیم به عنوان آنالیزور حضور داشت که روی کاغذ کشتی را یاد گرفته است. این اتفاق برای کشتی ایران خوب نیست. متأسفانه همه کشتی‌گیران ترس از کم آوردن داشتند. کشتی‌گیران ما نباید تحت تأثیر نام‌ها قرار بگیرند. کشتی‌گیران ما در گذشته فقط حمله می‌کردند و تهاجمی کار می‌کردند اما در این دوره کشتی‌گیران فقط می‌ایستند و کاری نمی‌کنند.

زیرکتف گیری را از یزدانی گرفتند

لایق عنوان کرد: زارع منطقی کشتی گرفت. درست است که تنها زیر کتف را می‌گرفت و در گذشته همین آقایان به این موضوع انتقاد می‌کردند در حالی که زیر کتف گرفتن هم یک کلاس کشتی است و با این کار کشتی‌گیر می‌توانست کارهای دیگر هم انجام دهد. حسن یزدانی به خاطر زیرکتف گیری خیلی از حریفان را از پادرآورد اما این فن را هم از او گرفتند و نتیجه‌اش این شده که کشتی‌گیر نتیجه نمی‌گیرد و روی تشک دفاع نمی‌کند.

تیم خیلی زود به پیشواز قهرمانی رفت

کارشناس کشتی آزاد عنوان کرد: این تیم لیاقت قهرمانی داشت و اگر کادرفنی می‌توانست تیم را جمع کند کشتی‌گیران ما مستحق پیروزی بودند. ضمن اینکه تیم خیلی زود به پیشواز قهرمانی رفت، خوشحالی بیش از حد برای کشتی سم است. متأسفانه رفتارها به گونه‌ای بود که انگار ما قهرمان شدیم و همه کشتی‌گیران در رتبه اول قرار گرفتند، در حالی که اصلاً این‌طور نیست. کشتی‌گیران ما خیلی زحمت کشیدند اما اگر رقابت در کشتی وجود نداشته باشد خیلی راحت از المپیک حذف می‌شود. کشتی‌گیران ما در خیلی مواقع حریفان را دست کم می‌گیرند و حس جنگندگی در برابر حریفان صاحب نام ندارند.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top