تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/06/29 - 16:06
کد خبر: 482312

انواع گیربکس صنعتی استوک پرکاربرد در صنایع پتروشیمی ایران

انواع گیربکس صنعتی استوک پرکاربرد در صنایع پتروشیمی ایران

گیربکس صنعتی استوک چیست و چه نقشی در صنعت دارد؟ گیربکس صنعتی از تعداد زیادی چرخ دنده‌ی دوار به منظور انتقال قدرت و تولید گشتاور ساخته شده ‌است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گیربکس صنعتی استوک چیست و چه نقشی در صنعت دارد؟ گیربکس صنعتی از تعداد زیادی چرخ دنده‌ی دوار به منظور انتقال قدرت و تولید گشتاور ساخته شده ‌است. در واقع این چرخ دنده‌ها پشت سر هم کار می‌کنند تا یک ویژگی مکانیکی یعنی انتقال قدرت عالی را ارائه دهند. با ضرایب دنده چندگانه، امکان جابجایی بین سرعت و گشتاورهای مختلف بر حسب نیاز وجود دارد و این کار می‌تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود. لذا موتورها می‌توانند گشتاور بالا را در قدرت و سرعت کم عرضه دارند.

این به دلیل عملکرد چرخ دنده‌ها در گیربکس است که به عنوان یک ضریب دهنده گشتاور عمل می‌کنند و به موتورهای کوچک اجازه می‌دهند تا گشتاور بیشتری تولید کنند. پس بدیهی است که صنایع مختلف به حضور این گیربکس‌ها در محیط‌های کاری خود نیاز داشته باشند.

همانطور که اشاره شد گیربکس های صنعتی دارای طراحی های متنوعی هستند. علت این تنوع به نیاز هر صنعت بر می گردد. به بیان دیگر، گیربکس ها با توجه به سطح کاربری و نیاز صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی اگر صنایع را از نظر سطح کاربری به 3 دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم کنیم؛ گیربکس صنعتی مناسب برای هر دسته می تواند متفاوت باشد

البته جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید گیربکس صنعتی استوک و یا نو ایرانی و اروپایی به وب سایت شرکت گذرگاه صنعت رجوع کنید و مقالات متعددی در این مورد مشاده کنید.

برخی از این صنایع به شرح زیر می‌باشند:

کاربرد گیربکس های صنعتی در صنعت تولید کاغذ و قند و شکر

این روزها علیرغم این که غالب خدمات و امکانات الکترونیکی شده‌اند اما همچنان محصل‌ها و کارمندان به حجم انبوهی از کاغذ نیاز دارند. لذا تولیدکنندگان کاغذ باید به خط تولید خود شتاب بخشند. در صنعت کاغذ، بیشتر گیربکس‌های ساخته شده از فولاد، چدن و آلیاژهای آلومینیوم استفاده می‌شوند. گیربکس چرخ دنده‌دار شافت نیز از جمله متداول‌ترین گیربکس شناخته شده در این صنعت می‌باشد.

استفاده از چغندر و ملاس در تولید فرآورده‌های قندی و شکری باعث شده که تولیدکنندگان به طیف گسترده‌ای از ماشین‌آلات احتیاج پیدا کنند. گیربکس‌های خورشیدی و مارپیچ از جمله نمونه‌هایی هستند که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد گیربکس های قورباغه ای صنعتی در صنعت تولید سیمان و فولاد

در تولید سیمان، غالبا گیربکس‌های قوی مورد نیاز هستند تا ضمن تقویت موتور و کاهش سرعت، گشتاور بالایی تولید نمایند. البته تولید گشتاور باید متناسب با اندازه و قدرت موتور باشد تا حضور گیربکس کارآمد محسوب شود.

تولید فولاد پروسه‌ای سخت و زمان‌بر می‌باشد. برای این که بتوان دستگاه‌ها و ماشین‌آلات این صنعت را برای مدت طولانی روشن نگه داشت، بدون این که قدرتشان کم شود، باید از بهترین نمونه‌های گیربکس استفاده کرد. گیربکس‌های دنده‌ای و خورشیدی بهترین تجهیزاتی هستند که ماندگاری دستگاه‌های صنعتی را افزایش می‌دهند.

استفاده از چغندر و ملاس در تولید فرآورده‌های قندی و شکری باعث شده که تولیدکنندگان به طیف گسترده‌ای از ماشین‌آلات احتیاج پیدا کنند. گیربکس‌های خورشیدی و مارپیچ از جمله نمونه‌هایی هستند که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع گیربکس صنعتی استوک پرکاربرد در صنایع پتروشیمی ایران

تعمیر و نگهداری گیربکس صنعتی یا بزرگ استوک اروپایی

در اینجا چند نکته آسان اما مهم برای تعمیر و نگهداری گیربکس­ها آورده شده است :

  1. گیربکس صنعتی را در جای خشک نگهداری کنید.
  2. محل نگهداری و تجهیزات را به طور مرتب تمیز کنید.
  3. بررسی کنید که آیا گیربکس مطابق با مشخصات سازنده کار می‌کند یا نه. در بسیاری از مواقع، گیربکس‌ها فراتر از استانداردهای توصیه شده کار می‌کنند. این امر بر عملکرد دستگاه تأثیر می‌گذارد و همچنین عمر مفید آن را کاهش می‌دهد.
  4. دمای گیربکس را به طور مرتب کنترل کنید و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری نمایید.
  5. به طور منظم روغن‌کاری کنید.
  6. ارتعاشات گیربکس را تجزیه و تحلیل نمایید. هر صدای غیر عادی ممکن است نشان دهنده قطعات آسیب دیده باشد.

در میان گیربکس های اروپایی که بیشترین خرابی را در صنعت فولاد ایران داشته میتوان به گیربکس صنعتی فلندر flender اشاره کرد که میتوانید انواع محصولات شرکت فلندر را از سایت اصلی  گیربکس فلندر بخوانید.

روغن مناسب برای گیربکس صنعتی چه مشخصاتی دارد؟

به هنگام خرید یک روغن گیربکس به مؤلفه‌های زیر توجه داشته باشید:

    • ویسکوزیته یا گرانروی روغن متناسب با روغن درج شده بر روی پلاک گیربکس باشد. بالا یا پایین بودن میزان گرانروی روغن می‌تواند مشکلات متعددی را برای یک جعبه دنده به وجود آورد.
    • روغن باید دارای شاخص گرانروی یا VI باشد. غالب روغن‌ها حداقل شاخص VI 95 دارند. کمتر از این مقدار نشان می‌دهد که گرانروی روغن به میزان زیادی تحت تاثیر دماست.
    • هر چه نقطه‌ی اشتعال روغن بالاتر باشد احتمال انفجار و آتش‌سوزی آن نیز کاهش می‌یابد.
    • نقطه‌ی ریزش نشان دهنده‌ی دمایی است که روغن در آن کارایی خود را از دست می‌دهد. متناسب با محیط گیربکس باید تشخیص دهید که روغن مورد نظرتان نقطه‌ی ریزش مناسبی دارد یا نه.

شما میتوانید جهت دریافت مشاوره برای خرید و یا تعمیر گیربکس های صنعتی بزرگ یا کوچک مینیاتوری به وب سایت شرکت گذرگاه صنعت و تجارت رجوع کنید تا علاوه بر مطالعه مقالات مفید در این زمینه با کارشناسان این مجموعه ارتباط تلفنی و یا چت آنلاین بهره مند شوید.

البته میتوانید با شماره های 88820089-021 تماس برقرار کنید و در این موضوع راهنمایی های لازم را دریافت نمائید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top