تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/06/29 - 17:41
کد خبر: 482321

رئیسی: مبادله زندانی با آمریکا با انگیزه‌های انسان‌دوستانه انجام شد

رئیسی: مبادله زندانی با آمریکا با انگیزه‌های انسان‌دوستانه انجام شد

رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» در اشاره به تبادل زندانی اخیر بین ایران و آمریکا گفت پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در اظهارنظر در خصوص توافق تبادل زندانی که دوشنبه بین ایران و آمریکا با کمک قطر و عمان اجرایی شد، گفت پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند.

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که بامداد امروز چهارشنبه انجام شد، در نیویورک حضور دارد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با سی‌ان‌ان که طبق اعلام این شبکه قرار است نسخه کامل آن یکشنبه منتشر شود، به «فرید زکریا» گفت: «فرصتی برای انجام شدن این تبادل وجود داشت. و این تبادل همانطور که گفتم با انگیزه‌های صرفاً انسان‌دوستانه انجام شد و فکر می‌کنم که محقق شدن (تبادل) چیزی بود که باعث خوشحالی خانواده‌های زندانیان شد و همچنین توانستیم چهره واقعی انگیزه‌ها و تلاش‌های انسان‌دوستانه خود را نشان دهیم». 

به نوشته این گزارش، رئیسی در خصوص وجوه آزاد شده ایران هم گفت این وجوه متعلق به ملت ایران است و افزود: طبیعتاً، زمانی که این وجوه بازمی‌گردد باید برای اهدافی که نیازهای مردم ایران را برطرف می‌کند، هزینه شود. و ما حتماً بر اعتقاد اصلی خود پایبند خواهیم ماند که هدف، هزینه کردن این وجوه برای پاسخگویی به نیازهای مردم ایران است». 

او در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت «آمریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند دارای حسن‌نیت است و ارادۀ واقعی برای عمل به تعهدات خود و نهایی‌کردنِ مسیر دارد».

شامگاه دوشنبه ۲۷ شهریورماه در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، پنج زندانی ایرانی شامل «مهرداد معین انصاری»، «کامبیز عطار کاشانی»، «رضا سرهنگ‌پور کفرانی»، «امین حسن‌زاده» و «کاوه لطف‌الله افراسیابی» آزاد شدند که مهرداد معین انصاری و رضا سرهنگ پور وارد ایران شدند.

در این تبادل همچنین «سیامک نمازی»، «عماد شرقی» و «مراد طاهباز» سه جاسوس آمریکایی به همراه دو نفر دیگر که یکی از آن‌ها زن بود، آزاد و به دوحه منتقل و از آنجا به آمریکا رفتند.

از سوی دیگر، فرآیند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به سرانجام رسید و این مبالغ به حساب‌های ایران در بانک‌های قطر واریز شد. توافق مذکور ۱۹ مردادماه بین ایران و آمریکا حاصل شده بود.

رئیس‌جمهور پیش‌تر هم در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی تاکید کرد: پول‌های آزاد شده در جهت رفع نیاز مردم هزینه خواهد شد. مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته است، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی همچنین قبل از اجرایی شدن توافق اخیر به شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» گفته بود دولتش تصمیم‌گیری خواهد کرد که چگونه شش میلیارد دلار وجوه مسدود شده را هزینه کند و این پول هرجا که نیاز ایران باشد هزینه خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
۵ بازیکن پرسپولیس در مسیر جدایی!
الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد
روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند
رهبر انقلاب: غزه امروز مسئله اول دنیا است +فیلم
وظایف معاونت پرورشی در بیان رهبر انقلاب +فیلم
دلیل تشکر از معلم از زبان رهبر انقلاب +فیلم
کنایه سنگین رحیم‌پور ازغدی به بسیج دانشجویی کشور!
گزارش تصویری همایش اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده +عکس
تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال
افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور
وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مجری باسابقه ورزشی درگذشت
دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top