تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/30 - 13:20
کد خبر: 482421

با مراجعه به موسسات مهاجرتی این نکات را در نظر داشته باشید!

با مراجعه به موسسات مهاجرتی این نکات را در نظر داشته باشید!

بسیاری از افراد با وعد‌ه‌های جعلی برخی از موسسه‌های مهاجرتی نامعتبر روبرو شده‌اند. این مشکل به دلیل نادیده گرفتن جزئیات در انتخاب این موسسات است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیاری از افراد با وعد‌ه‌های جعلی برخی از موسسه‌های مهاجرتی نامعتبر روبرو شده‌اند. این مشکل به دلیل نادیده گرفتن جزئیات در انتخاب این موسسات است. اگر رویای مهاجرت و اقامت در کشور مورد نظر خود را دارید و می‌خواهید یک موسسه مهاجرتی معتبر، مقدمات آن را برایتان فراهم کند. اما قبل از اینکه به هر موسسه مهاجرتی اعتماد و به آن مراجعه کنید، باید نکات  ویژه‌ای را در نظر داشته باشید. در ادامه به این نکات اشاره شده است.

شناخت موسسه مهاجرتی

زمانی که موسسه‌ مهاجرتی را بشناسید، انتخاب برایتان راحت‌ تر می‌شود، یکی از راه‌های شناختن این موسسات، تبلیغات دهان به دهان ( مثبت یا منفی) در مورد آنها است. افرادی که تجربه استفاده از خدمات مهاجرتی را دارند، بهترین گزینه برای کسب اطمینان و جمع آوری اطلاعات هستند.  زمانی که افراد،  تجربه مثبت خود در مورد ارائه خدمات این موسسات را با شما به اشتراک می‌گذارند، به آنها اعتماد می‌‌کنید. زیرا از این کار سود و منفعتی نمی‌برند. روش دیگر شناخت، بازدید از این موسسات است که  قابلیت ارزیابی آنها را نیز فراهم می‌کند.

بررسی سابقه موسسه مهاجرتی

بررسی سوابق موسسه مهاجرتی، یکی دیگر از نکاتی است که باید قبل از مراجعه به آنها رعایت کنید. موسسات زیادی در این زمینه وجود دارند که انتخاب بهترین گزینه از میان آنها، چالش برانگیز است. بنابراین، بررسی سوابق کمک زیادی به انتخاب می‌کند. معمولا موسساتی که 5 الی 6 سال سابقه مفید داشته باشند می‌توانند قابل اطمینان باشند.

ارزیابی پارامترهای خاص

مراجعه به موسسه مهاجرتی و ارزیابی پارامترهای خاص، باعث انتخاب درست می‌شود. پارامترهایی مانند خدمات مهاجرتی مناسب، تعهد به مشتریان خود برای رسیدن به هدف، برخورداری از دانش و اطلاعات به روز، تجربه در رسیدگی به پیامدهای مختلف، برنامه‌ریزی، وفاداری نسبت به مشتریان و برطرف کردن شک و تردیدهای آنها و ...،  نسبت موفقیت و توانایی آنها را نشان می‌دهد. تجربه آنها در مدیریت موقعیت‌های بی سابقه، باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش‌های غیرضروری شما در مسیری ناشناخته می‌شود و اعتماد شما را به این موسسات بیش از پیش افزایش می‌دهد.

با مراجعه به موسسات مهاجرتی این نکات را در نظر داشته باشید!

بررسی نسبت تجربه و موفقیت

مواردی را که ادعا می‌کنند در آن بهترین هستند، بررسی کنید. تحقیقات آنلاین انجام دهید، در مورد پیشرفت آنها در خدمات خاص پرس و جو کنید و با ملاقات حضوری با آنها دست به مقایسه بزنید. پس از انجام تحقیقات اولیه در مورد تجربه، موفقیت و قابل اعتماد بودن آنها، بقیه به طور خودکار در جای خود قرار می گیرند.

مراجعه حضوری

 قبل ازانتخاب موسسه مهاجرتی، به این موسسات مراجعه کنید و حضوری با آنها به گفتگو بپردازید. شما چه چیزی را باور می‌کنید؟ مشاهدات یا شایعات را؟ قطعا آنچه را که می‌بینید بیشتر از آنچه که می‌شنوید، باور می‌کنید. با ملاقات حضوری و صحبت کردن با آنها، دست به ارزیابی بزنید و جزئیات را یادداشت کرده و آنها را در انتخاب اصولی در نظر بگیرید. چرا که بهترین رویکرد توسط خود متقاضی مشاهده می‌شود. با این مشاهده تفاوت آنچه ارائه می‌شود و آنچه نمایش داده می‌شود قابل رویت است.

اعتبارنامه ها ،گواهینامه‌ها، مجوزها و افتخارات

قطعا هر موسسه مهاجرتی معتبر و حرفه‌ای از گواهینامه‌ها و مجوزهایی برخوردار است که آن را در نظر متقاضیان، خاص جلوه می‌دهد. برای این کار می‌توانید به وب سایت این موسسات مراجعه کرده و از این مورد اطلاع پیدا کنید و بررسی کنید که آیا حرفه‌ای هستند یا خیر. موسسات معتبر، گواهینامه‌های خود را در وب سایت خود به طور واضح نشان می‌دهند. اگر نتوانستید این مورد را در وب سایت مربوطه پیدا کنید،  امکان جعلی بودن موسسه مورد نظر وجود دارد.

داشتن اطلاعات تماس

موسسات معتبر مهاجرتی از راه‌های ارتباطی مختلف جهت تماس با متقاضیان برخوردار هستند. این گزینه، دسترسی افراد به این موسسات را جهت ارائه و پیگیری درخواست‌ها راحت‌تر می‌کند. اگر وب سایت شرکت مورد نظر فاقد راه‌های ارتباطی ( تلفن، ایمیل، آدرس و ...) بود، به اعتبار آن شک کنید.  فقدان اطلاعات تماس یا عدم پاسخگویی به مشتری باید باعث نگرانی شود. بنابراین صحت آدرس، شماره تلفن و ایمیل ارائه شده را با انجام یک جستجوی آنلاین سریع یا مراجعه به منابع معتبر بررسی کنید.

 طراحی حرفه ای وب سایت

یکی از نشانه‌های موسسات مهاجرتی نامعتبر، طراحی  وب سایت غیرحرفه‌ای است. ارا‌ئه دهندگان خدمات مهاجرتی و اقامتی معتبر، روی طراحی وب سایت با کیفیت وحرفه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند تا تجربه مثبتی برای کاربر خود ایجاد کنند. اگر با وب سایتی روبرو شدید که دارای طرح‌های منسوخ، اشتباهات گرامری و طرح‌های بی کیفیت بود، نشان از غیرحرفه‌ای بودن و جعلی بودن آن است. علاوه بر آن مطمئن شوید که وب سایت از اقدامات امنیتی مناسبی برخوردار است. اگر وب سایت موسسه از«https://» و نماد قفل در ابتدای URL برخوردار بود، نشان دهنده امنیت وب سایت است.

قیمت گذاری شفاف

یک موسسه مهاجرتی معتبر، با قیمت گذاری شفاف برای تمام خدمات مربوطه، درک روشنی از هزینه‌ها برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این مورد، عاملی برای اطمینان می‌شود. زیرا با ارائه اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌ها و خدمات اضافی، مشتری به راحتی می‌تواند برنامه‌ریزی و اقدام کند.

پشتیبانی سریع و آسان از مشتری

یک موسسه مهاجرتی معتبر و حرفه‌ای، از متقاضیان حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل می‌آورد. به طوریکه در هر مرحله از فرآیند مهاجرت و اقامت به آنها کمک می‌کند. تیم پشتیبانی باید از طریق ایمیل و چت آنلاین به سوالات مشتریان،  دوستانه پاسخ دهد و همه نگرانی‌های آنها را برطرف کند. پس اگر موسسه‌ای این نگرانی خاطر را در شما از بین برد، به آن اعتماد کنید.

هنگام مراجعه به موسسات مهاجرتی، با توجه به نکات ذکر شده، دیگر شاهد کلاهبرداری موسسات جعلی نخواهید بود و با خاطری آسوده کارهای مهاجرت و اقامت خود را به موسسات معتبر در این زمینه می‌سپارید. اگر نسبت به موسسه‌ای شک و تردید داشتید، بهتر است موسسات دیگر را هم بررسی کنید و از میان آنها  بهتراست گزینه‌ای را انتخاب کنید که به آن اطمینان دارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top