تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/01 - 13:21
کد خبر: 482590

مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها در چه شرایطی آغاز می‌شود؟

مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها در چه شرایطی آغاز می‌شود؟

بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از ۱۴۰۳ به ۱۴۰۲ نیز مورد استقبال قرار نگرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ نیز مورد استقبال قرار نگرفته؛ بنابراین فعلا خبری از مرحله سوم نیست؛ ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای تعیین تکلیف عرضه‌های قبلی بازگشایی خواهد شد.

حدوداً سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها می‌گذرد، اما هنوز پرونده آن‌ به طور کامل بسته نشده و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده است.

از ابتدا، قرار بر این بود که با تعیین تکلیف نهایی مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز شود، اما آن طور که شرایط نشان می‌دهد و در بازگشایی اخیر سایت سامانه که به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل ١۴٠٣ به تحویل در سال جاری، گویا استقبال چندانی نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد، سایت سامانه بازگشایی شود تا شاید برخی تمایل به خرید و ثبت‌نام نشان دهند.  

در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، شاید سامانه یکپارچه باز هم برای ظرفیت‌های خالی طی هفته‌های پیش‌رو بازگشایی شود.

این موضوع از سوی مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودروها در حال پیگیری است و به‌ محض پاسخگویی اطلاعات تکمیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ چنانچه این موضوع محقق شود و باز هم سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرویی فعال شود، این سومین بار می‌شود که پس از ثبت‌نام اصلی سایت سامانه یکپارچه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی خودروسازان فعال می‌شود.

گفتنی است؛ سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانسته و اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ بر این اساس مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد.  

وی ادامه داد: تاکنون طی دو مرحله، عرضه محصولات خودروسازان تا سال ۱۴۰۳ و حتی امکان تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ شده است؛ بنابراین بهتر است فعلا تمرکز خود را بر روی ایفای به موقع تعهدات با توجه به سهمیه‌ها بگذاریم؛ اما به هر روی محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد و چنانچه مشتری و متقاضی وجود داشته باشد مراحل بیشتر هم برگزار و اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top