تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/01 - 13:35
کد خبر: 482591

واکنش ۱۸ تشکل دانشجویی به جلسه دفاع محکوم امنیتی در دانشگاه تهران

واکنش ۱۸ تشکل دانشجویی به جلسه دفاع محکوم امنیتی در دانشگاه تهران

۱۸ انجمن عضو دفتر تحکیم وحدت درخصوص برخورد قاطع با اتفاقات پیرامون جلسه‌ی دفاع لیلا حسین‌زاده در دانشگاه تهران، بیانیه‌ای خطاب به وزارت علوم صادر کردند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  18 انجمن عضو دفتر تحکیم وحدت درخصوص برخورد قاطع با اتفاقات پیرامون جلسه‌ی دفاع لیلا حسین‌زاده در دانشگاه تهران، بیانیه‌ای خطاب به وزارت علوم صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد.

ما می‌خواهیم که اگر ملت ما در مقابل کمونیست ایستاد، تمام دانشگاهی‌های ما هم در مقابل کمونیست بایستند. ما از دانشگاهی می‌ترسیم که آن‌طور جوان‌های ما را تربیت کنند که خدمت به کمونیسم کنند.
امام خمینی(ره)  ۱۳۵۹/۲/۱

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای پساشکست برنامه تجزیه‌طلبان علیه تمامیت ارضی که افشای صحبت‌های رئیس حزب کومله مؤید اهداف برنامه‌ریزی شده‌شان بود؛ اینبار در دانشگاه تهران دفاع نمایشی پایان‌نامه یک شبه‌دانشجو، بازی در زمین تجزیه‌طلبان را علنا به تصویر می‌کشد. لیلا حسین‌زاده با سابقه ۴ بازداشت امنیتی که آخرین بار در سال ۱۴۰۱ محکوم به ۵ سال حبس تعزیری شده است؛ هم‌اکنون در دفاع از پایان‌نامه خود حمایت دو سرکرده تجزیه‌طلب وابسته به شوروی را با شعارهای تجزیه‌طلبانه آنهم بدون رعایت حجاب انجام می‌دهد. چگونه همچنین جلسه‌ای خواه طبق گفته ریاست دانشکده علوم‌ اجتماعی دانشگاه تهران، رسمی و خواه غیررسمی با حضور اساتید مربوطه رخ می‌دهد که هیچ‌کس مانع ادامه‌ آن نشده و به‌راحتی رسانه‌ای می‌شود؟

مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده علوم اجتماعی تا اندازه‌ای سهل‌انگارانه واقع‌ شده که یک فعال مارکسیست جرأت حضور و اشاعه سیاست گروهک‌های تجزیه‌طلب را با لگدپرانی به نظام در محیط آکادمیک دانشگاه صورت می‌دهد و پاسخ روشنی از مسئولان حراست و مدیران دانشگاه به گوش نمی‌رسد. صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان دانشگاه تهران مبنی بر عدم احراز دانشجو بودن لیلا حسین‌زاده در دانشگاه تهران چه معنایی دارد؟! اگر ایشان دانشجو نیست و مجوز دفاع پایان‌نامه ندارد چرا از چشم حراست دانشکده، ریاست و اساتید پنهان مانده‌است؟ در مرحله اول از وزارت علوم خواستاریم با مسئولان خاطی دانشگاه تهران چه اساتید و چه حراست و کمیته انضباطی دانشگاه که ناظر بر رخداد این جلسه بوده‌اند برخورد جدی شده و  سکوت آنها علت‌یابی شود.

بروز و ظهور عناصر تجزیه‌طلب در دانشگاه که با نهایت صراحت پوشش و گفتار گروهک‌های تروریستی علیه نظام ظاهر می‌شوند و با افتخار در صفحاتشان آن را رسانه‌ای می‌کنند؛ نشانگر تسامح و تساهل نظام دربرابر مخالفانش است که پس از بارها دستگیری و حکم امنیتی، لیلا حسین‌زاده آزادانه درحال ادامه فعالیت‌هایش است. این مسئله غیرقابل چشم‌پوشی، آن‌قدر برای ما اهمیت دارد که اگر قرار باشد عناصر تجزیه‌طلب و چپ همین‌قدر راحت در دانشگاه‌ها بچرخند، حلقه اساتید پشتیبان ایشان را فاش خواهیم کرد. با توجه به سوابق امنیتی که لیلا حسین‌زاده همگی آنها را به طرز عجیبی پشت‌ سر گذاشته و با تودیع قرار موقت وثیقه مدت کوتاهی که آزاد است را با فعالیت سیاسی علیه حکومت پر می‌کند؛ آیا همچنان باید بی قید و بند بماند؟ آیا وقت آن نرسیده جریانی که باعث آزادی لیلا حسین‌زاده‌ها می‌شود و حلقه‌ای که به آنها وصل هستند مشخص شوند تا جمهوری اسلامی از شر چنین عناصری آسوده شود؟

درحال حاضر بهترین فرصت پیش‌روی وزارت علوم و تحقیقات است که صراحت اقدامات غیرقانونی و ضدمیهنی عناصر تجزیه‌طلب را با برخورد قاطع به آن‌ها پاسخ داده تا بیشتر از این فضای فکری دانشگاه به بازی گرفته نشود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top