تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/01 - 13:41
کد خبر: 482592

انتشار فیلم جدیدی از جلسه دفاع یک محکوم امنیتی در دانشگاه تهران؛

جلسه دفاع لیلا حسین‌زاده رسمی بود؟ +سند و فیلم

جلسه دفاع لیلا حسین‌زاده رسمی بود؟ +سند و فیلم

در حالی که دانشگاه تهران اعلام کرده بود دفاع از پایان نامه فرد محکوم امنیتی در یک جلسه غیر رسمی برگزار شده و این دانشجو اخراج شده بود! اما در فیلم جدیدی از جلسه دفاع لیلا حسین زاده نشان از آن دارد که جلسه دفاع رسمی و با نمره ۱۹ جلسه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر ویدیویی از جلسۀ دفاع از پایان‌نامه دانشجویی با نام لیلا حسین‌زاده در دانشگاه تهران در یک کادر بسته منتشر شده و نوع پوشش و همچنین تمجید او از برخی مؤسسان گروهک‌ها و فرقه‌های تجزیه‌طلب منقرض‌شده، حواشی بسیاری را تاکنون ایجاد کرده است، اخیرا نیز درحالی که مسئولان دانشگاه تهران اعلام کرده بودند که این اتفاق در یک جلسه غیر رسمی افتاده است و ضمنا این دانشجو بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ (نیم‌سال دهم پس از ورود به دانشگاه و نیم‌سال هفتم تحصیل)» از تحصیل محروم شده است؛

پدیده‌ای به نام چپ‌های لیبرال/ جلسه دفاع با لباس چریک‌های پژاک!

ویدئویی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخلاف اظهارات مسئولان دانشگاه تهران، نه تنها این جلسه بصورت رسمی برگزار شده است بلکه نامبرده با نمره 19 دفاع از پایان نامه خود را به پایان برده است، سوال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده است که دانشگاه تهران و نهادهای نظارتی وزارت علوم توضیح شفافی از این موضوع را ارائه کنند؟ 

در زیر جوابیه دانشگاه تهران را بعد از انتشار اولیه اخبار دفاع لیلا حسین‌زاده می‌خوانید: 

در توضیحات دانشگاه تهران چنین آمده است: «بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، این فرد به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ (نیم‌سال دهم پس از ورود به دانشگاه و نیم‌سال هفتم تحصیل)» از تحصیل محروم شده است؛ بنابراین از آن تاریخ به بعد دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شود.»

در توضیحات دانشگاه تهران به نقل از مهرداد عربستانی، دانشیار گروه آموزشی انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که پیش از این استاد راهنمای «لیلا حسین‌زاده» بوده است، وی در پاسخ به اینکه «آیا شما مطلع بودید که خانم «لیلا ـ ح» قانوناً دیگر دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شده است؟»، گفته است: «این‌که دانشجو محسوب نمی‌شود را خیر، ولی مطلع بودم در رابطه با مرخصی تحصیلی و همچنین سنوات تحصیلی خود به مشکل برخورد کرده ‌است. قرار بود که ایشان درخواستی بدهد و این امر را پیگیری کند و مدارک لازم را بیاورد تا این مشکل رفع شود، ولی اینکه ایشان به‌طور کلی دانشجو نیست را خیر، من چنین تلقی‌ای را نداشتم.»

عربستانی در توضیح این جلسه می‌گوید: «جلسه‌ای که این فرد آن را جلسه دفاع خود معرفی کرده است، قطعاً جلسه رسمی محسوب نمی‌شود. من نمی‌دانستم که او دیگر اصولاً دانشجو نیست و فکر می‌کردم به مشکلی آموزشی برای ادامه تحصیل برخورد کرده‌ که قابل رفع است و خودش گفت که آن مشکلات را پیگیری و رفع می‌کنم.»

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز در واکنش به برگزاری این جلسه دفاع تاکید کرد که حسین‌زاده که روز گذشته ویدئویی موهن و ضد ایرانی از سخنان او تحت عنوان سخنرانی در جلسه دفاع از پایان‌نامه منتشر شده است، اصلا دانشجوی دانشگاه تهران نیست و پیش از این از تحصیل محروم شده است. (جزئیات بیشتر) 

 جلسه دفاع لیلا حسین زاده رسمی بود؟

در حالی که دانشگاه تهران اعلام کرده بود دفاع از پایان نامه فرد محکوم امنیتی در یک جلسه غیر رسمی برگزار شده و این دانشجو اخراج شده بود! اما در فیلم جدیدی از جلسه دفاع لیلا حسین زاده نشان از آن دارد که جلسه دفاع رسمی و با نمره ۱۹ جلسه به پایان رسید.

در پی انتشار این ویدئو و ویدئوهای قبل در شبکه های اجتماعی تشکل های دانشجویی در مواضع مختلفی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند که در ادامه میخوانید:

خواستار عدم صدور دانشنامه معتبر برای افراد تجزیه‌طلب هستیم

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه پیرامون انتشار فیلم جلسه دفاع یک غیردانشجو نوشت: پرسش این است که این فرد غیردانشجو با استناد به کدام قانون و آیین‌نامه در دانشگاه حضور پیدا کرده و در جلسه‌ای از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌است؟ کدام مقررات به یک شخص اجازه می‌دهد تا نه تنها بدون التزام به حدود اسلامی پوشش بلکه با لباس و نماد گروهک‌های چپ‌گرای تجزیه طلب که دستانشان به خون هزاران شهید ما آغشته است، در دانشگاه حضور پیدا کند؟ اساتید حاضر در جلسه به چه حقی اجازه دادند تا سخنان شنیع وی ادامه پیدا کند؟ مسئولین دانشگاه تهران و به ویژه دانشکده علوم اجتماعی چه توضیحی در این باره دارند؟

در پایان نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن محکومیت این اقدام، برخورد قاطع با این شخص، عدم صدور دانشنامه معتبر برای وی و نیز برخورد سریع و صریح با تمام افرادی که در این ماجرا دخیل بوده‌اند یا در این خصوص ترک فعل نموده‌اند، چه مسئولین دانشکده و چه سایرین را خواستار است. در صورت عدم واکنش مناسب مسئولین دانشگاه، دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران این مسئله را از دیگر مراجع مربوطه پیگیری خواهند نمود. (جزئیات بیشتر)

این مسئله غیرقابل چشم‌پوشی

ساعاتی پیش نیز طی بیانیه‌ای 18 انجمن عضو دفتر تحکیم وحدت درخصوص برخورد قاطع با اتفاقات پیرامون جلسه‌ی دفاع لیلا حسین‌زاده در دانشگاه تهران، بیانیه‌ای خطاب به وزارت علوم صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده علوم اجتماعی تا اندازه‌ای سهل‌انگارانه واقع‌ شده که یک فعال مارکسیست جرأت حضور و اشاعه سیاست گروهک‌های تجزیه‌طلب را با لگدپرانی به نظام در محیط آکادمیک دانشگاه صورت می‌دهد و پاسخ روشنی از مسئولان حراست و مدیران دانشگاه به گوش نمی‌رسد. صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان دانشگاه تهران مبنی بر عدم احراز دانشجو بودن لیلا حسین‌زاده در دانشگاه تهران چه معنایی دارد؟! اگر ایشان دانشجو نیست و مجوز دفاع پایان‌نامه ندارد چرا از چشم حراست دانشکده، ریاست و اساتید پنهان مانده‌است؟ در مرحله اول از وزارت علوم خواستاریم با مسئولان خاطی دانشگاه تهران چه اساتید و چه حراست و کمیته انضباطی دانشگاه که ناظر بر رخداد این جلسه بوده‌اند برخورد جدی شده و  سکوت آنها علت‌یابی شود.

بروز و ظهور عناصر تجزیه‌طلب در دانشگاه که با نهایت صراحت پوشش و گفتار گروهک‌های تروریستی علیه نظام ظاهر می‌شوند و با افتخار در صفحاتشان آن را رسانه‌ای می‌کنند؛ نشانگر تسامح و تساهل نظام دربرابر مخالفانش است که پس از بارها دستگیری و حکم امنیتی، لیلا حسین‌زاده آزادانه درحال ادامه فعالیت‌هایش است. این مسئله غیرقابل چشم‌پوشی، آن‌قدر برای ما اهمیت دارد که اگر قرار باشد عناصر تجزیه‌طلب و چپ همین‌قدر راحت در دانشگاه‌ها بچرخند، حلقه اساتید پشتیبان ایشان را فاش خواهیم کرد.(جزئیات بیشتر) 

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top