تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 11:13
کد خبر: 482882

درب آنتی باکتریال چیست و مناسب کجاست؟

درب آنتی باکتریال چیست و مناسب کجاست؟

نسل جدیدی از درب‌ ها هستند که درب آنتی باکتریال نام دارند. تفاوت این نوع درب ها با درب های معمولی دارا بودن روکش و سطح آنتی باکتریال است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نسل جدیدی از دربها هستند که درب آنتی باکتریال نام دارند. تفاوت این نوع درب ها با درب های معمولی دارا بودن روکش و سطح آنتی باکتریال است. همانطور که همه ما میدانیم، درب علاوه بر کنترل ورودی و خروجی یک نقش اساسی در انتقال عوامل بیرون به داخل محیط مدنظر نیز دارد. هر درب وظیفه حفاظت از فضایی را دارد که در ورودی آن نصب شدهاست. با این تفاسیر این دربها مناسب مکان هایی مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها هستند. درب های آنتی باکتریال جهت حفاظت مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها توسط دانشمندان و با هدف حفظ سلامتی افراد حاضر در این مکان ها ساخته شده اند.

آنتی باکتریال به چه معناست؟

درب آنتی باکتریال چیست و مناسب کجاست؟

احتمالا تا بهحال نام آنتی باکتریال را شنیده باشید. دانشمندان از گذشته تا به کنون در حال مقابله با انواع باکتریها هستند. در واقع کنترل باکتری در حفظ حیات ما بسیار مهم بوده و این فعالیتها هرگز متوقف نمیشوند. از اینرو دانشمندان روز بهروز در حال تولید و ارائه محصولاتی هستند که خاصیت آنتی باکتریالی داشته باشند. این محصولات باید بتوانند تا حد زیادی بدن افراد را از انواع باکتریها در امان نگه دارند. با تلاش دانشمندان این نوع درب ساخته شد. امروزه درب آنتی باکتریال در اختیار مراکز درمانی و مکان هایی قرار گرفته که به این تکنولوژی نیاز دارند.

انواع درب پلی وود آنتی باکتریال

درب پلی وود آنتی باکتریال را میتوان بر اساس ویژگی و کارایی به چند مدل مختلف دسته بندی کرد. این درب ها بر اساس نیاز و نوع مکان مورد نظر انتخاب میشوند. برای مثال درب پلی وود آنتی باکتریال به دو گروه براساس شیوه عملکرد تقسیم میشوند. این دو گروه مدل های کشویی و لولایی هستند که در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم: (درب پلی وود نوعی درب ضد آب و ضد باکتری میباشد)

 درب پلی وود آنتی باکتریال کشویی

یکی از پرکاربردترین درب های آنتی باکتریال درب کشویی می باشد. این نوع درب استفاده فراوانی برای مراکز درمانی داشته و به دلیل عملکرد بسیار روان، بدون صدا و همچنین اشغال فضای کم مورد توجه قرار گرفته است. دربهای کشویی آنتی باکتریال نیز که جنس شیشهدارند در تراکم هوای درون اتاق اختلال ایجاد نکرده و برای مراکز درمانی بسیار مفید واقع شده اند. این نوع درب نیز بخاطر استفاده آسان و کم صدا بودن بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

درب پلی وود آنتی باکتریال لولایی

درب ضد آب آنتی باکتریال لولایی نوع دیگری از درب هایی است که در درمانگاه ها و آزمایشگاهها و مراکز درمانی استفاده می شود. این درب بیشتر در اتاقهای عمل و سالن مراقبت های ویژه قرار دارد. درب آنتی باکتریال لولایی بیشتر برای محیطهایی که رفت و آمد زیادی دارند مناسب است. این نوع درب ها با استفاده از لاستیکهای ضد ارتعاش پوشانده شده و مسیر هر گونه آلودگی به محیط را کاملاً میبندند.

درب آنتی باکتریال چیست و مناسب کجاست؟

تا به حال این نوع محصولات را بر اساس شیوه عملکرد معرفی کردیم. این درب ها بر اساس جنس بدنه نیز مدل های مختلفی دارند که برای مراکز درمانی بسیار مفید واقع شده اند. حال بیایید انواع درب آنتی باکتریال بر اساس جنس بدنه را معرفی کنیم:

درب شیشهای آنتی باکتریال

درب های آنتی باکتریال شیشهای بهشدت مورد توجه قرار گرفته و در مراکز صنعتی طرفداران خاص خود را دارند. یکی از مزیت های متعدد این درب ها دور کردن آلایندههای روی سطح درب بوده که موجب شده طرفداران خاص خود را داشته باشند.

درب آنتی باکتریال سه جداره

در بیشتر مواقع نیاز است تا درب ها علاوهبر حفظ خاصیت آنتی باکتریال از نظر امنیت هم مکان موردنظر شما را در سطح مطلوبی قرار دهند. درب آنتی باکتریال سه جداره دارای یک سطح رویی بوده که ضد ویروس و ضد باکتری است. این ویژگی یکی از مزایای درب های سه جداره می باشد. همچنین این دربها علاوهبر مقاومت بالایی که دارند امنیت مکان مدنظر شما را نیز تامین می کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top