تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 11:19
کد خبر: 482883

تب بالای مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی

تب بالای مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی

کشور قبرس در شرق دریای مدیترانه واقع شده و سومین جزیره پرجمعیت در این منطقه محسوب می‌شود. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، که بخش شمالی آن تحت حاکمیت ترکیه و بخش جنوبی تحت حاکمیت یونان قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کشور قبرس در شرق دریای مدیترانه واقع شده و سومین جزیره پرجمعیت در این منطقه محسوب می‌شود. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، که بخش شمالی آن تحت حاکمیت ترکیه و بخش جنوبی تحت حاکمیت یونان قرار دارد.

جمهوری دموکراتیک ترکیه قبرس شمالی، برخلاف همسایه جنوبی خود، از واحد پولی لیر ترکیه استفاده می‌کند و هزینه‌های زندگی در آن بسیار کمتر از قبرس جنوبی است. به همین دلیل، مقرون‌به‌صرفه بودن زندگی و تحصیل در قبرس شمالی، یکی از دلایل مهاجرت به این کشور را تشکیل می‌دهد. واحدهای پولی یورو و دلار نیز در این کشور به‌عنوان واحد پول غیراصلی رایج معامله می‌شوند.

در سال‌های اخیر، افراد زیادی به مهاجرت به قبرس شمالی علاقه نشان داده‌اند. باتوجه‌به عضویت قبرس جنوبی در اتحادیه اروپا، اخذ ویزا برای ورود به آن سخت‌تر و هزینه‌های زندگی در آن گران‌تر شده است. به همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای قبرس جنوبی، به قبرس شمالی مهاجرت کنند. همچنین، برای شهروندان ایرانی، ورود به این کشور مانند ترکیه، بدون نیاز به ویزا امکان‌پذیر است که این امر فرایند مهاجرت را آسان‌تر می‌کند.

تب بالای مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی
خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط فوق‌العاده قبرس شمالی باعث شده تا افراد زیادی قصد خرید ملک و مهاجرت به این کشور را داشته باشند. از مهم‌ترین عوامل مزایای خرید ملک در این منطقه، سادگی مراحل قانونی مرتبط با این نوع معاملات است.

بد نیست بدانید که معاملات ملکی و اجاره آپارتمان در این منطقه با واحد پولی پوند انجام می‌شوند و که همین مسئله سبب افزایش سرمایه خریداران می‌شود. در سال 2021، مجله فوربز قبرس شمالی را به‌عنوان بهترین مقصد ساحلی برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک اعلام کرد. خبر خوب دیگر این است که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، شما می‌توانید اقامت موقت در این کشور را دریافت کنید و حتی یک حساب بانکی در این کشور ایجاد کنید.

از سوی دیگر، شرایط خرید ملک و آپارتمان در قبرس شمالی بسیار ساده است. شما با داشتن یک پاسپورت و گواهی عدم سوءپیشینه، حق خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید. بر اساس قوانین این کشور، زمانی که یک شخص خارجی یک ملک یا آپارتمان خریداری می‌کند یا حتی یک‌سوم ارزش کل ملک را پرداخت می‌کند، می‌تواند اقامت موقت در کشور قبرس شمالی را درخواست کند.

به‌طورکلی، هر فرد خارجی می‌تواند یک واحد آپارتمان، یک واحد ویلایی، یا یک دونوم قبرس شمالی که معادل 1338 مترمربع زمین است، را خریداری کند. اگر نیاز به خرید بیشتری داشته باشید، ممکن است مالیاتی به میزان نیم درصد و یک شرح روی سند اضافه شود که این ملک تنها توسط فرد مذکور قابل‌معامله است.

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

برای اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی، افراد باید یک ملک در این کشور خریداری کنند. انواع مختلفی از ملک‌ها در این منطقه موجود است که افراد می‌توانند با خرید آن‌ها به اقامت در این کشور دست یابند. از جمله این ملک‌ها عبارت‌اند از:

  • ملک ترکی: منظور از ملک ترکی ملکی است که قبل از استقلال کشور قبرس شمالی در مالکیت کشور ترکیه بوده است، این نوع ملک به‌عنوان "ملک ترکی" شناخته می‌شود.
  • ملک قبرسی: املاکی که دولت کشور قبرس شمالی به مردم ترک قبرسی اختصاص داده است، به نام "ملک قبرسی" شناخته می‌شوند و فروشندگان و مالکان این املاک افرادی هستند که ترک‌زبان هستند.
  • ملک خارجی: به ملکی اشاره می‌شود که قبل از سال 1974 در اختیار افراد اروپایی یا دیگر خارجی‌ها بوده است، این نوع ملک به‌عنوان "ملک خارجی" شناخته می‌شود.
  • ملک اجاره‌ای: این نوع ملک‌ها ملک‌های دولتی هستند که افراد می‌توانند آن‌ها را برای مدت‌زمان طولانی اجاره کنند. مدت‌زمان اجاره این املاک معمولاً 49 سال است. افراد می‌توانند درخواست خود را به‌صورت مستقیم به وزارت گردشگری ارسال کنند یا از طریق وکلای مهاجرتی اقدام به اجاره این املاک کنند.
  • ملک  TDM:پس از سال 1975، دولت قبرس شمالی املاکی را به طبقهٔ کارگران و مهاجران ترک اختصاص داد که به این املاک "ملک TDM" گفته می‌شود
  • املاک آزاد: برای خرید این نوع املاک، افراد باید قراردادی را تحت‌نظر یک وکیل قرار داده و آن را به وزارت کشور ارسال کنند. در این قرارداد، مواردی مانند قیمت ملک، زمان تکمیل خرید و شرایط دیگر مشخص می‌شوند.

مراحل قانونی خرید ملک در قبرس شمالی

در فرایند خرید ملک در کشور قبرس شمالی، ابتدا انتخاب ملک موردنظر از اهمیت بسیاری برخوردار است. پس از انتخاب ملک، نیاز به انجام مراحل مختلفی دارید. در مرحله اول، باید ملک موردنظر را انتخاب کنید که این انتخاب باید بادقت و مطالعه دقیقی انجام شود.

سپس در مرحله دوم، پیش‌پرداخت به فروشنده انجام می‌شود. این پیش‌پرداخت به‌منظور تضمین جدیتان در معامله و جلوگیری از انتقال ملک به فرد دیگری انجام می‌شود و مبلغ آن در حدود 1000 تا 2000 پوند است. مرحله سوم اختصاص دارد به بررسی دقیق ملک انتخابی شما. این مرحله به‌منظور اطمینان از عدم وجود وام مسکن یا بدهی مالی در مورد ملک انجام می‌شود.

پس از آن، مرحله چهارم مرتبط به تنظیم قرارداد خرید است. این قرارداد توسط وکیل شما یا دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود و در حضور دو شاهد منعقد می‌شود. پس از تنظیم قرارداد، شما موظف به پرداخت مبلغ کل یا اولین قسط خرید خود خواهید بود. در نهایت، مرحله ششم مربوط به انتقال سند مالکیت ملک به نام شما می‌باشد که پس از پرداخت مالیات مرتبط با انتقال، فروشنده ملک را در اداره ثبت‌اسناد به نام شما منتقل می‌کند.

مهم‌ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در کشور قبرس شمالی با مزایای فراوانی همراه است. اولین مزیت مهم این است که نرخ سرمایه‌گذاری در این کشور به‌صورت سالانه رشد می‌کند. افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این منطقه را دارند، می‌توانند از این فرصت بهره‌برداری کرده و حتی اقامت دائم در کشور قبرس شمالی را به دست آورند.

 

در ادامه، هزینه‌های مناسب زندگی در این کشور یکی از دیگر مزایای خرید ملک است. زندگی در این منطقه با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه در آب‌وهوایی دلپذیر ممکن است که این شرایط نیز منجر به افزایش کیفیت زندگی افراد می‌شود.

علاوه بر این، خرید ملک در کشور قبرس شمالی می‌تواند به افراد کمک کند تا پاسپورت کشور قبرس شمالی را به دست آورند. فرایند اخذ پاسپورت در این کشور بسیار ساده است و افراد می‌توانند با خرید ملک به این مزیت دست یابند.

همچنین، مردم این کشور بسیار مهربان و مهمان نوازند به‌طوری‌که از برقراری ارتباط با آنها احساس بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. همچنین ناگفته نماند که هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار پایین است و با وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی باکیفیت، افراد می‌توانند به‌راحتی تحصیل کنند.

در نهایت، با خرید ملک در قبرس شمالی، افراد می‌توانند اقدام به تأسیس کسب‌وکار کنند، به‌خصوص در صنعت گردشگری که در این کشور بسیار پر رونق است. این فرصت به افراد اجازه می‌دهد تا کسب‌وکارهای مبتنی بر صنعت گردشگری راه‌اندازی کرده و درآمد قابل‌توجهی کسب کنند. البته ناگفته نماند که توجه به جزئیات و برنامه‌ریزی دقیق در تأسیس کسب‌وکار ضروری است تا از ضرر و زیان جلوگیری شود.

تب بالای مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، قبرس شمالی با قوانینی ساده و شفاف، فرایند خرید ملک را بسیار آسان کرده است. خرید آپارتمان یا ملک در قبرس شمالی، به شما اجازه می‌دهد تا اقامت موقت در این کشور را به دست آورید. همچنین، امکان خرید اقساطی ملک با بازه‌های پرداختی طولانی‌مدت و بدون پرداخت بهره نیز وجود دارد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top