تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 13:51
کد خبر: 482898

مشهد میزبان نخستین «جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید» است

مشهد میزبان نخستین «جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید» است

آئین پایانی «نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید» روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری، بیش از یک صد نفر از بانوان فعال رسانه‌های خارجی و یک صد نفر از بانوان خبرنگار رسانه‌های داخلی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛آئین پایانی «نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید» روز شنبه 8 مهر 1402 با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری، بیش از یک صد نفر از بانوان فعال رسانه‌های خارجی و یک صد نفر از بانوان خبرنگار رسانه‌های داخلی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

محمد حسین‌زاده اظهار کرد: هشتم مهرماه سال جاری بانوان و فعالان رسانه‌ای از ایران و ۴۵ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید در مشهد گرد هم می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه‌ریزی شده است که به دست رژیم اشغال‌گر قدس به شهادت رسید.

وی گفت: این جشنواره با همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین شهرداری مشهد برگزار می‌شود که نقش رسانه‌ای زنان در تحقق عدالت اجتماعی، پایگاه امن خانواده و تهدیدهای رسانه‌ای، زن و رسانه مقاومت، رسانه و بردگی مدرن در جهان امروز را بررسی می‌کند.

مشهد میزبان نخستین «جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید» است

حسین‌زاده بخش‌های مختلف این جشنواره را شامل مکتوب (گزارش، مصاحبه، یادداشت)، تصویر (گزارش خبری، مستند خبری و مصاحبه) و عکس دانست و افزود: در این جشنواره فعالان رسانه‌ای زن داخل و خارج از کشور نشست‌های تخصصی و هم اندیشی برگزار خواهند کرد و در مراسم پایانی آن نیز مسئولان عالی رتبه فرهنگی و رسانه‌ای کشور حضور یافته و جوایزی به برگزیدگان این جشنواره اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تشریح دلایل انتخاب مشهد به عنوان میزبان برگزاری جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید گفت: این شهر به دلیل شرایط و موقعیت مذهبی و تاریخی خاص خود که در طول قرن‌های گذشته نقش آفرینی زنان برجسته زیادی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ثبت کرده است بهترین گزینه برای برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: یکی از مصادیق عینی حضور فعالان رسانه‌ای زن در مشهد، قرار داشتن مسجد گوهرشاد در کنار حرم مطهر رضوی به عنوان مهمترین مکان مذهبی بعد از حرم است که توسط بانو «گوهرشاد آغا» ایجاد و به همت او بود که این مسجد در کنار مضجع شریف ثامن الحجج (ع) ماندگار شد.

حسین‌زاده اظهار کرد: مدرسه علمیه پریزاد نیز توسط پریزاد ندیمه گوهرشاد آغا، در مشهد ایجاد شد و حضور فعالانه زنان رسانه‌ای امروز مشهد که نقش بی بدیلی را در عرصه رسانه‌ای این شهر و کشور ایفا می‌کنند نیز گواهی بر انتخاب درست مشهد به عنوان محلی برای برگزاری این جشنواره است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top