تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 16:41
کد خبر: 482912

دانش‌آموزان سرماخورده در مدرسه حاضر نشوند

دانش‌آموزان سرماخورده در مدرسه حاضر نشوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تأکید بر این که باید از حضور دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدرسه اجتناب شود؛ گروه‌های هدف و شرایط تزریق واکسن آنفلوانزا به دانش‌آموزان را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  حسین فرشیدی به مناسبت بازگشایی مدارس درباره لزوم رعایت بهداشت و سلامت در مدارس اظهار کرد: سلامت دانش‌آموزان در مدارس همواره از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت بوده است و در این راستا، وزارت بهداشت در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و با همراهی دانش‌آموزان، نقش خود را به عنوان متولی و حافظ سلامت جامعه در پیشبرد برنامه سلامت دانش‌آموزی، ایفا می‌کند.

وی افزود: با ورود به فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، ممکن است با بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا بیشتر مواجه شویم که برای پیشگیری از آن‌ها مخصوصاً در کودکان و دانش‌آموزان رعایت برخی نکات ضروری است.

علائم سرماخوردگی در دانش‌آموزان جدی گرفته شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه، عنوان کرد: اولیای دانش‌آموزان و معلمین مدرسه باید توجه کنند که اگر دانش‌آموزی علائم سرماخوردگی دارد، باید از حضور در مدرسه و کلاس درس اجتناب کرده و حتماً به پزشک مراجعه و یا در منزل استراحت کند.

کدام دانش‌آموزان باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد:دانش‌آموزانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز می‌توانند از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

وی گفت: نیمه اول مهرماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوانزا است، اما تا زمانی که هوا سرد نشده و هنوز امکان پیشگیری وجود دارد، می‌توان نسبت به تزریق واکسن اقدام کرد. البته توصیه ما ترزیق واکسن آنفلوانزا در دانش‌آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن با توصیه پزشک معالج است.

استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده

وی، مصرف مایعات گرم و استراحت در منزل را در مواقع بروز علائم سرماخوردگی در روند بهبودی موثر دانست و گفت: استفاده از ماسک در اماکن و محیط‌های سرپوشیده‌ای که جمعیت زیادی حضور دارد، توصیه می‌شود.

وی گفت: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، حلقه اول مقاومت در برابر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزا، کووید و سرماخوردگی است.

کرونا هنوز تمام نشده است

وی ادامه داد: ما به تازگی از دوره سخت کرونا عبور کرده‌ایم، اگرچه با اطمینان باید بگوییم که بیماری کووید هنوز تمام نشده و آرامشی که اکنون در آن قرار داریم، حاصل تلاش شبانه روزی وزارت بهداشت و کادر بهداشت و درمان، مشارکت مردم و واکسیناسیون همگانی است و هرگونه غفلت و ساده انگاری و عدم رعایت برخی نکات ساده، نه تنها کووید را گسترش می‌دهد، بلکه منجر به شیوع سایر بیماری‌های واگیر و تنفسی در سطح جامعه خواهد شد.

فرشیدی درمورد پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: توصیه می‌شود که گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران مزمن و مادران باردار، سالانه یکبار واکسن کرونا را تزریق کنند. در مورد سایر افراد توصیه بر تزریق واکسن نداریم اما افرادی که دوز سوم را تزریق نکرده‌اند نیز برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری کووید در کشورمان کنترل شده است، اما بیماری هنوز وجود دارد و چنانچه بی احتیاطی صورت گیرد، ممکن است بیماری انتقال پیدا کند بنابراین همه افراد در رعایت نکات بهداشتی باید دقت کنند.

لزوم شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها در مدرسه

فرشیدی بر شست‌‌وشوی مرتب دست‌ها در مدرسه تاکید کرد و افزود: توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان در ساعات تفریح قبل از مصرف غذا و تغذیه، حتما دست‌ها را با آب و صابون یا مایع، شست و شو دهند. در این زمینه، مدارس هم باید امکانات لازم و بهداشتی برای نظافت دانش‌آموزان را مهیا کنند و آب سالم و صابون در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر انجام فعالیت‌های جسمانی و ورزش در مدارس تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت‌های جسمانی، نیازمند تغذیه مناسب است، بنابراین خانواده‌ها توجه کنند که فرزندان‌شان بدون صرف صبحانه کامل و مغذی منزل را ترک نکرده و تغذیه سالم به همراه داشته باشند. شیر، پنیر، گردو، تخم مرغ و نان سبوس دار از جمله موادغذایی سالم برای صرف صبحانه است. فعالیت‌های فیزیکی نیازمند انرژی زیادی است که این انرژی از طریق تغذیه سالم تامین می‌شود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top