تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 22:31
کد خبر: 482958

دهلی‌نو، امارات را از ممنوعیت صادرات برنج معاف کرد

دهلی‌نو، امارات را از ممنوعیت صادرات برنج معاف کرد

هند به عنوان بزرگترین صادرکننده برنج در دنیا که به منظور تنظیم بازار داخلی، صادرات این محصول را ممنوع کرده است، امارات متحده عربی را به عنوان چهارمین کشور از این موضوع مستثنی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، دهلی‌نو، امارات را از ممنوعیت صادرات برنج معاف کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از هندوستان تایمز، دهلی‌نو صادرات ۷۵ هزار تن برنج غیر باسماتی به امارات متحده عربی را تایید کرده است و این کشور چهارمین کشوری که از زمان ممنوعیت صادرات در ماه ژوئیه (خرداد) برای مهار تورم داخلی، صادرات غلات به آن مجاز اعلام می شود.

هند، بزرگترین صادرکننده برنج جهان، در ماه ژوئیه فروش خارج از کشور را به منظور کاهش تورم بالای غلات که همچنان دو رقمی است، ممنوع کرد.

دولت هند در آن زمان گفت: پس از تایید چنین درخواست های دیپلماتیک توسط وزارت امور خارجه، امکان ارسال محموله ها به کشورهای دوست برای تامین نیازهای غذایی آنها را فراهم می کند.

از زمان این ممنوعیت، هند به دنبال درخواست سنگاپور، بوتان و موریس اجازه صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تن برنج سفید به کشورها را صادر کرده است.

یکی از مقامات وزارت غذای هند گفت: به عنوان کشوری که دغدغه‌های جهانی امنیت غذایی را دارد، هند پس از ارزیابی به عرضه برنج به کشورهای دوست ادامه می‌دهد، مشروط بر اینکه مقادیر صادراتی برای مصرف داخلی استفاده شود و برای تجارت استفاده نشود.

ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی توسط هند که سهم ۴۰ درصدی در تجارت جهانی غلات دارد، قیمت ها را در بازارهای جهانی افزایش داد و شاخص قیمت برنج فائو در اوت ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) به بالاترین سطح خود در ۱۵ سال گذشته رسید.

علاوه بر این، هند نیز از زمان ممنوعیت صادرات برنج شکسته، به کشورهای نیازمند برنج صادر کرده است، این کشور اجازه ارسال ۵۰۰ هزار تن برنج به سنگال، ۲۰۰ هزار تن به اندونزی، ۱۰۰ هزار تن به مالی و ۵۰ هزار تن برنج به گامبیا صادر کرده است.

ممنوعیت صادرات برنج سفید غیر باسماتی هند در ماه ژوئیه، سه روز پس از خروج روسیه از قرارداد غلات دریای سیاه صورت گرفت و نگرانی از کمبود غذا در جهان را برانگیخت، در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور سال گذشته) دولت هند صادرات برنج شکسته را متوقف کرد و آن ممنوعیت هنوز پابرجاست.

هند نیز برای جلوگیری از حمل و نقل برنج، تعرفه ۲۰ درصدی وضع کرده است، در مه سال گذشته نیز هند صادرات گندم را ممنوع کرد، اما این کشور صادرکننده عمده گندم نیست.

دلایل کاهش صادرات مواد غذایی داخلی است. دولت در بحبوحه ترس از کمبود برنج به دلیل اختلال در الگوی آب و هوایی ال نینو که ناشی از شرایط اقلیمی و موسمی است، با افزایش تورم مواد غذایی مبارزه می کند. این کشور در حال رسیدن به فصل جشن های پی در پی است که تقاضای غذا در آن افزایش می یابد، دولت مودی همچنین با انتخابات عمومی در سال آینده و انتخابات مجلس ایالتی در پنج ایالت در سال جاری روبه‌رو خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top