تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 22:44
کد خبر: 482964

تحریم‌های غرب علیه سوریه و کشورهای دیگر تروریسم اقتصادی است

تحریم‌های غرب علیه سوریه و کشورهای دیگر تروریسم اقتصادی است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی در مجمع عمومی این سازمان در نیویورک تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورش و کشورهای دیگر را تروریسم اقتصادی توصیف کرد و خواستار رفع این تحریم‌ها شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، تحریم‌های غرب علیه سوریه و کشورهای دیگر تروریسم اقتصادی است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان این نشست اظهار داشت: سوریه خواستار رفع اقدامات خودسرانه اعمال شده علیه خود و تعدادی از کشورها است و آن را تروریسم اقتصادی می‌داند؛ چرا که اثرات فاجعه بار انسانی آن بر مردم، کمتر از تروریسم مسلحانه وحشیانه و خطرناک نیست.

صباغ گفت: سیاست‌های هرج ‌و مرج گونه آمریکا منجر به بی‌ثباتی در منطقه و ظهور تروریسم و نابودی دستاوردهای توسعه شد. همچنین چندجانبه‌گرایی، منشور سازمان ملل و سایر توافقات بین‌المللی از گزند این هرج و مرج در امان نمانده‌اند.

صباغ در بخش دیگری از اظهاراتش درباره رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: اسرائیل با اشغال سرزمین‌های عربی از جمله جولان سوریه و شهرک‌سازی، تغییر ترکیب جمعیتی، غارت منابع و تصرف اراضی به نقض منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی بشردوستانه ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر حق سوریه برای آزادسازی کامل جولان اشغالی گفت: این حق ثابتی است که تحت تاثیرچانه زنی یا فشار قرار نخواهد گرفت و توسط قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل تضمین شده است.

صباغ ادامه داد: حملات مکرر اسرائیل به شهرها، بنادر و فرودگاه‌های غیرنظامی سوریه، منطقه را به سطح بی‌سابقه‌ای از تنش سوق می‌دهد و سوریه این حملات را محکوم و از حمایت برخی کشورها از آن که خود را حامی قوانین انسانی بین‌المللی می‌دانند ابراز تاسف می‌کند.

نماینده سوریه همچنین اظهار داشت: آمریکا و ترکیه با تداوم حضور غیرقانونی نظامی و حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب و سازمان‌های تروریستی، به نقش خرابکارانه خود ادامه می‌دهند و حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کنند. غارت برنامه ریزی شده و منظم منابعی مانند نفت، گاز و گندم توسط آمریکایی‌ها، ملت سوریه را از منابع خود محروم کرده است، طوری که ضررهای وارد شده در بخش نفت از ۱۱۵ میلیارد دلار نفت فراتر رفته است.

صباغ تاکید کرد که بهبود وضعیت انسانی در سوریه مستلزم ارائه راه حل‌های پایدار برای حمایت از ملت این کشور است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مساله فلسطین پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: سوریه از هیچ تلاشی برای ایستادن در کنار ملت فلسطین در راستای مبارزه آنها برای بازپس گیری حقوق خود به ویژه حق آنها برای تاسیس دولت مستقل به پایتختی قدس و اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل دریغ نکرده و نخواهد کرد.

صباغ همچنین گفت: جهان شاهد چالش‌های جدی است که مهم‌ترین آنها وقوع درگیری‌های ویرانگر در چندین منطقه، ادامه اشغالگری و گسترش تروریسم بوده و عبور از این چالش‌ها مستلزم همکاری کشورهای عضو برای ایجاد نظام جهانی چند قطبی جدید است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ شهرداری تهران برای خرید خارجی/ دلیل تبلیغات نسنجیده چیست؟
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top