تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/05 - 23:23
کد خبر: 483084

وزیر امور خارجه اندونزی: سلاح های هسته‌ای باید به طور کامل نابود شوند

وزیر امور خارجه اندونزی: سلاح های هسته‌ای باید به طور کامل نابود شوند

وزیر امور خارجه اندونزی در بیانیه مشترک این کشور با اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه‌.آن) اعلام کرد: برای جلوگیری از سواستفاده از سلاح‌های هسته‌ای باید همه آنها نابود شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه اندونزی: سلاح های هسته‌ای باید به طور کامل نابود شوند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنانتارا، «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، در بیانیه اندونزی و آسه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) در مراسم بزرگداشت روز جهانی نابودی کامل سلاح های هسته ای که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، گفت: تسلیحات هسته ای باید به طور کامل از بین بروند تا از سوء استفاده از آنها جلوگیری شود و تهدید ناشی از آنها از بین برود.

مرسودی در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه توسط وزارتخانه امور خارجه اندونزی منتشر شد، گفت: آسه‌آن به اهداف جهانی خلع سلاح و منع گسترش سلاح های هسته ای متعهد است و نگرانی خود را نسبت به کاهش تعهد کشورها در اجرای تعهداتشان تکرار می‌کند.

وی از کشورها خواست به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT)، پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) و پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای (TPNW) پایبند باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

به گفته مرسودی، پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای مرجع اصلی کشورها برای خلع سلاح هسته ای، منع گسترش و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

وی افزود: برای حفظ یکپارچگی و اجرای مؤثر معاهدات به اراده سیاسی قوی نیاز است و آسه‌آن از کشورها، به ویژه کشورهای دارای سلاح هسته ای می خواهد که به طور کامل تعهدات خود از جمله پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را اجرا کنند.

مرسودی بر موضع آسه‌آن که آزمایش‌های هسته‌ای را با جدیت رد می‌کند، همانطور که در پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای آمده است، تأکید کرد و بر اهمیت اجرای کامل پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد.

وی گفت: آسه آن به حفظ منطقه جنوب شرقی آسیا به عنوان یک منطقه عاری از سلاح هسته‌ای و تمامی سلاح‌های کشتار جمعی متعهد است و نیاز به ایجاد صلح جهانی و جهانی عاری از سلاح های هسته ای وجود دارد.

وزیر امور خارجه اندونزی تاکید کرد: اندونزی از دستور کار جدید سازمان ملل برای صلح حمایت می کند و برای همکاری در استفاده از فناوری هسته ای برای ابزارهای صلح آمیز مانند صنعت، کشاورزی و بهداشت حمایت می کند.

اندونزی در سال ۱۹۷۸ پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را در سال ۲۰۱۲ تصویب کرد و به عضویت آن درآمد. در حال حاضر، این کشور در حال تکمیل فرآیند تصویب پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top