تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/06 - 23:25
کد خبر: 483181

رابط نانویی به کمک پارکینسون آمد

رابط نانویی به کمک پارکینسون آمد

یک شرکت فعال در عرصه تحقیقات پزشکی در اسپانیا با دریافت مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است رابط نانویی را تولید کند که به درمان برخی بیماری‌ها نظیر پارکینسون کمک می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، رابط نانویی به کمک پارکینسون آمد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از تارنمای businesswire ، شرکت اینبرین نروالکترونیکس (INBRAIN Neuroelectronics) از دریافت مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا برای یکی از محصولات خود خبر داد. این محصول، پلتفرم مدولاسیون شبکه هوشمند مبتنی بر گرافن است که به عنوان یک روش کمکی برای درمان برخی بیماری‌ها نظیر پارکینسون قابل استفاده است.

سیستم اینبرین نروالکترونیکس از گرافن به دلیل خصوصیات الکتریکی و مکانیکی آن استفاده می‌کند که برای نوآوری‌های حوزه عصبی ایده آل است. فناوری پلتفرم عصبی اینبرین نروالکترونیکس وضوح سیگنال فوق العاده بالا را امکان‌پذیر می‌کند و از نرم‌افزارهای یادگیری ماشین بهره‌ می‌گیرد تا نشانگرهای زیستی درمانی خاص را رمزگشایی کند و با این کار روش درمانی عصبی سازگار و متمرکز ارائه دهد که در آن شبکه عصبی دوباره متعادل و بالانس می‌شود.

دن گنانسانیا رییس امور بالینی عصبی اینبرین نروالکترونیکس گفت: دریافت مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا ظرفیت سکوی عصبی اینبرین نروالکترونیکس را برای بهبود بیشتر زندگی بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون نشان می‌دهد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با این سازمان هستیم تا این پیشرفت مهم را به مرحله استفاده بالینی برسانیم.

دن گنانسانیا یادآور شد: رابط‌های فعلی مغز و کامپیوتر، به دنبال تحریک عمیق مغز هستند که یک روش درمانی موفق برای درمان بیماری پارکینسون است. با این حال، این رابط‌ها با محدودیت‌هایی نظیر اندازه نسبتاً بزرگ و محدودیت دقت روبرو هستند که آنها را برای هدف قرار دادن ساختارهای عمیق کوچک و وضوح مکانی بالا محدود می‌کند.

کارولینای آگولار مدیرعامل و بنیان‌گذار اینبرین نروالکترونیکس هم تاکید کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم این فناوری برای درمان سایر بیماری‌ها نیز قابل استفاده باشد.

فناوری‌های زیست پزشکی مبتنی بر گرافن مزایای بی‌شماری را در مقایسه با راه‌حل‌های موجود مبتنی بر پلاتین ارائه می‌دهند. در مرحله اول، گرافن به طرز چشمگیری نرم و بسیار انعطاف‌پذیر، شبیه به پوست الکترونیکی است و امکان تماس بهینه با سطح مغز را فراهم می‌کند. علاوه بر این، گرافن توسعه حسگرهای مینیاتوریزه مغز، تا ۱۰ هزار برابر کوچک تر از حسگرها مبتنی بر پلاتین را امکان‌پذیر می‌کند. این روند باعث کاهش تهاجمی شدن می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته کمک کند.

وضوح بالا در رابط‌های شرکت اینبرین نروالکترونیکس از دیگر مزیت‌های مهم این فناوری است. دستگاه‌های گرافنی این امکان را برای رمزگشایی سیگنال‌های عصبی در چگالی بالا و وضوح فوق‌العاده بالا فراهم می‌کند. این قابلیت تا محدوده فرکانس‌هایی که فلزات نمی‌توانند به آن برسند گسترش می‌یابد و از این طریق نشانگرهای عصبی جدید را کشف می‌کند.

زیست‌سازگاری و سمیت فناوری شرکت اینبرین نروالکترونیکس در شرایط آزمایشگاهی و داخل بدن مورد آزمایش قرار گرفته است. در مطالعات مربوط به مدل‌های حیوانات، این فناوری با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است و انتظار می‌رود آزمایشات بالینی به زودی آغاز شود. در نهایت، یک هدف طولانی مدت برای مهندسان شرکت اینبرین نروالکترونیکس، بررسی چگونگی استفاده از این فناوری برای توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مانند پارکینسون، صرع و اختلال در گفتار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top