تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/08 - 19:02
کد خبر: 483299

اسماعیلی: ۴۰ درصد از خبرنگاران و نخبگان ایران بانوان هستند

اسماعیلی: ۴۰ درصد از خبرنگاران و نخبگان ایران بانوان هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جریان فرهنگی قدرتمندی در حوزه زنان رخ داده است، در حوزه رسانه نزدیک به ۴۰ درصد از خبرنگاران نخبگان ما بانوان هستند که در بخش های مختلف فعالیت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمد مهدی اسماعیلی امروز در حاشیه رویداد جشنواره رسانه‌ای خورشید در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره کار مهمی بود، بانوان خبرنگاران از نقاط مختلف دنیا در مشهد جمع شدند و فکر می‌کنم با استفاده از تجربیاتی که از این برنامه کسب خواهیم کرد می‌توانیم گام های مهمی را برداریم.

وی افزود: ‌در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این معتقدیم که باید زمینه حضور اصحاب فکر، فرهنگ، رسانه و هنر در کشور تسهیل شود و بخشی از جنگ روانی که علیه کشور ما به راه‌انداختند ناشی از عدم شناختی است از واقعیت‌های کشور، پیشرفت‌ها و اتفاقات مهمی که به برکت انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه زنان در این کشور اتفاق افتاده است.

اسماعیلی ادامه داد: امروز جریان فرهنگی قدرتمندی در حوزه زنان رخ داده است. در حوزه رسانه نزدیک به 40 درصد از خبرنگاران و نخبگان ما بانوان هستند که در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این جشنواره محفلی است برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ که در کشور اتفاق افتاده است و محفلی است برای هم‌اندیشی بانوان خبرنگار و اصحاب رسانه و در آینده بتوانیم گام‌های بلند و نو برای حرکت‌های رسانه‌ای مستقل در دنیا برداریم.

زنان در تمام عرصه‌ها سرآمد و موفق هستند

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز اظهار داشت: بنده خدمتگذار استانی هستم که به نام نامی امام رضا (ع) به عنوان خراسان رضوی است و فلسفه وجودی آن وجود مضجع منور این امام همام است.

وی افزود: مشهد شهر متبرکی است و به وجود این امام عزیز، صاحب برکت است و بسیار امیدوارم مهمانان اگر چه اندک در این شهر حضور دارند، اما بهره کافی و وافی را ببرند و خواهند برد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان قریب به 10 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و سالانه بیش از 30 میلیون زائر را میزبانی می‌کنیم که پنج تا 6 میلیون آن زائران خارجی هستند، همچنین میزبان قریب به یک میلیون از پناهندگان کشور مسلمان و همسایه یعنی افغانستان هستیم.

نظری خاطرنشان کرد: در این استان 51 درصد از دانشجویان شاغل و 29 درصد هیئت علمی را زنان تشکیل می‌دهند و ضریب سواد در بین زنان در استان بیش از 86 درصد است و قریب به 13 درصد مدیریت روستاها را دهیاران زن تشکیل می‌دهند و این باعث مباهات و افتخار ماست.

وی اضافه کرد: نظام مقدس اسلامی موفق شده، الگو سومی از نگاه به زن را به جامعه بشریت ارائه دهد و آن هم نگاه عفیفانه، محترمانه و فعالانه با حفظ و مدیریت و فعالیت مادری خود و اداره خانواده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی اثبات کردیم که در هر عرصه‌ای که زنان حضور پیدا کردند، سرآمد و موفق بوده‌اند و تاریخ گویای این ادعا است.

نظری تصریح کرد: کمتر جایی سراغ دارید که مادرانی چندین فرزند خود را برای دفاع مرزهای عقیدتی و ارزشی تقدیم کرده باشند و ما تعداد زیادی از مادران و زنان را به جامعه اسلامی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: متاسف هستیم برای جامعه جهانی و تروریسم رسانه‌ای که از تمام ظرفیت‌های خود برای برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top