تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/09 - 09:38
کد خبر: 483352

فولکس تمام‌برقی ‌در راه است+عکس

فولکس تمام‌برقی ‌در راه است+عکس

فولکس واگن ‌هاچ‌بک تمام‌الکتریکی گلف را تا پایان این دهه در کارخانه ولفسبورگ آلمان، در کنار سایر مدل‌های مبتنی بر پلت فرم سیستم‌های مقیاس پذیر(SSP) مونتاژ خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک SUV جدید الکتریکی سگمنت A یا به عبارت دیگر، یک خودروی شهری هم در کارخانه ولفسبورگ از سال ۲۰۲۶ ساخته خواهد شد. در حالی که سدان موسوم به Project Trinity که در ابتدا برای همان کارخانه برنامه ریزی شده بود، دوباره به کارخانه Zwickau سپرده شده است. تاسیساتی که در آن مدل‌های ID.۳، ID.۵  و Cupra Born مختص به اروپا مونتاژ می‌شوند.

این تصمیمات پس از جلسه‌ای بین هیئت مدیره گروه این برند آلمانی و هیئت نظارت گروه مادر اتخاذ شد که منجر به طرح تخصیص خودرو برای برند فولکس واگن تا سال ۲۰۲۸ (فقط کارخانه‌های آلمان) شد.

به عنوان بخشی از جابه جایی در مونتاژ، مدل‌های فولکس واگن بر اساس یک پلتفرم برای هر کارخانه گروه بندی می‌شوند، به این امید که این امر پیچیدگی و هزینه‌ها را کاهش دهد. با این اوصاف، جزئیاتی در مورد شاسی بلند سگمنت  A فوق الذکر که احتمالاً نسخه ای از ID.۱ است، توسط سازنده آلمانی ارائه نشده است.

قبلا فولکس واگن گفته بود که نسخه تولیدی کانسپ ID. ۲all که انتظار می‌رود جانشین الکتریکی Polo  سگمنت B شود، قیمت اولیه زیر ۲۷ هزار دلار خواهد داشت. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ID.۱ کوچکتر(هنوز این نام تایید نشده) حتی ارزان‌تر باشد.

الان که  فولکس واگن مدل e-up قدیمی را می‌فروشد، می‌توان تصور کرد که خودروی تمام‌برقی شهری آینده این شرکت یک جایگزین بسیار مقرون به صرفه برای آن خواهد بود. مدل  e-up  یک خودروی برقی شهری است که در سال ۲۰۱۰ در آلمان با قیمت اولیه ۳۱ هزار و ۸۰۰ دلار (۲۹ هزار و ۹۹۵ یورو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) معرفی شد.

با این حال به گفته توماس شفر، رئیس برند فولکس واگن، در مورد این گلف انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۸ گروه خودروسازی آلمانی آن را رونمایی کند، یعنی همان مدلی که پایه کانسپت ID. ۲all  می‌شود.

نسل نهم گلف باید با برخورداری از سیستم SSP  از معماری ۸۰۰ ولتی بهره‌مند شود که به آن اجازه می‌دهد با سرعت بیش از ۱۷۵ کیلووات شارژ شود. SSP همچنین با در نظر گرفتن سیستم‌های کمک راننده پیشرفته سطح ۴ طراحی شده است.

البته رویترز اوایل این هفته گزارش داد که گروه فولکس واگن تولید فولکس واگن ID.۳ و Cupra Born را در کارخانه‌های Zwickau و Dresden در آلمان طی ۲ هفته اول اکتبر به حالت تعلیق در می‌آورد، چراکه سطح تقاضا با سطح عرضه کاملاً یکسان نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top