تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/09 - 15:47
کد خبر: 483405

موقعیت ورزشگاه جدید تهران +جزئیات

موقعیت ورزشگاه جدید تهران +جزئیات

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: زمین ۳۰۰ هکتاری در مجاورت حرم امام برای احداث ورزشگاه جدید فعلا نهایی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن منصوری در حاشیه نشست مکان یابی برای احداث ورزشگاه جدید تهران، اظهار داشت: رئیس جمهور دستور دادند در اسرع وقت فرآیند ساخت ورزشگاه جامع، نه تنها یک زمین ورزشی بلکه یک مجموعه ورزشی جامع در رشته‌های مختلف در تهران ساخته شود. در تهران با توجه به جمعیت متراکمی که داریم، به عنوان پایتخت کشور سرانه ورزشی پایین است.

وی افزود: زیرساخت‌های اصلی ما در تهران مثل ورزشگاه آزادی دچار فرسودگی شده، بنابر مطالبه مردم و خانواده بزرگ ورزش باید زودتر فکری اساسی و زیرساخت جامعی در حوزه ورزش فراهم کنیم. رئیس جمهور دستور دادند که در اسرع وقت این کار انجام شود. وزیر ورزش هم با جدیت دنبال کرد. در چند نوبت در دولت، آقای رئیسی و آقای مخبر پیگیر موضوع بودند. توافقات اولیه انجام شد. امروز هم گام اولیه و مهم تامین زمین با حضور وزیر ورزش و سرپرست آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) برگزار و جلسه‌ای تشکیل شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: عزیزانی از مجموعه شهرداری تهران هم حضور داشتند. زمین حدود 300 هکتاری در مجاورت حرم حضرت امام موقعیتی است که دسترسی‌های بسیار خوبی دارد. امکانات زیرساختی آن تقریبا کامل است. از نظر تملک تقریبا هیچ مشکلی ندارد. دسترسی‌های آزادراهی کامل و خوبی به فرودگاه امام برای مهمانان خارجی و ورزشکارانی که می‌آیند، دارد. این زمین را فعلا نهایی کردیم. مقرر شد اگر زمین مناسب تری در سطح شهر تهران وجود داشته باشد عزیزان ظرف 10 روز آینده پیشنهاد بدهند.

وی تصریح کرد: اما فعلا این زمین به عنوان مهمترین و جدیترین گزینه در جلسه مورد توافق قرار گرفت. ان‌شاالله صورت جلسه امضا و فرآیند انتخاب مشاور، پیمانکار و طراحی آغاز می‌شود. مصمم هستیم این پروژه را به عنوان یک پروژه فاخر و نماد یک کار عمرانی پرافتخار در دوره مدیریت دولت سیزدهم آغاز کنیم. در اسرع وقت ان‌شاالله فرآیند اجرایی‌اش آغاز می‌شود. امروز جلسه بسیار خوبی بود. توافقات اولیه انجام و محل ورزشگاه تقریبا نهایی شد. گام‌های بعدی را ان‌شاالله با توافقی که عزیزان خواهند داشت بر می‌داریم و عملیات شروع می‌شود.

منصوری در مورد اینکه آیا این پروژه در عمر 2 ساله دولت انجام می‌شود، گفت: زمان ساخت بستگی به نوع طراحی دارد که هنوز تکمیل نشده است.حجم کار و مساحت مهم است. نوع طراحی که انجام می‌شود زمان ساخت را هم مشخص می‌کند اما هر بخشی که به دولت مربوط می‌شود را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. نمونه‌اش همین نهایی کردن زمین بود. چند هفته‌ای از دستور رئیس جمهور نگذشته که این تصمیم گیری انجام شد. بلافاصله مشاور انتخاب و طراحی انجام می‌شود. بعداز اینکه طراحی انجام شودمی‌توانیم زمان اجرا  احداث را اعلام کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص هزینه‌های این پروژه، عنوان کرد: طبیعتا تا طراحی نهایی نشود برآورد هزینه ساخت را نمی‌توانیم دقیق بدهیم. آنچه که تصمیم گیری شده مسیر تامین اعتبار احتمالا از محل بودجه عمومی نخواهد بود. از مسیرهای ثانویه مثل مجوزهای خاص یا مسیرهایی از از جنس تهاتر نفع باید این کار را تامین کنیم. چند سرمایه گذار بخش خصوصی هم مراجعه کرده‌اند. شهرداری تهران هم پای کار است.

وی افزود: ممکن است یک مدل مشارکتی یا بینابینی برای موضوع در نظر بگیریم. گام اول منوط به طراحی است. امروز در جلسه از عزیزان شهرداری تهران خواستیم مدل مالی را از زاویه نگاه خودشان پیشنهاد بدهند. قدم اول را که برداریم فراخوان مشارکت بخش خصوصی را هم اعلام می‌کنیم. چون یک مجموعه کامل است ممکن است در هر قسمت، بخش خصوصی هم بیاید کمک کند اما طبق تعهدی که بر عهده دولت است ان‌شاالله برای تامین اعتبار یک راه مطمئن در نظر گرفته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top