تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/10 - 12:58
کد خبر: 483492

نسل جدید تمبرهای دیجیتال در جهان معرفی شد

 نسل جدید تمبرهای دیجیتال در جهان معرفی شد

در یک حرکت مهم به سمت پذیرش دیجیتالی شدن در اکوسیستم فیلاتلیک، نهاد فنی و عملیاتی اتحادیه جهانی پست (UPU) اولین مجموعه از تمبرهای دیجیتال، تمبرهای رمزنگاری شده و تمبرهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) را تصویب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در یک حرکت مهم به سمت پذیرش دیجیتالی شدن در اکوسیستم فیلاتلیک، نهاد فنی و عملیاتی اتحادیه جهانی پست (UPU) اولین مجموعه از تمبرهای دیجیتال، تمبرهای رمزنگاری شده و تمبرهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) را تصویب کرد.  این تصمیم که اوایل بهار امسال گرفته شد، نقطه عطفی در دنیای فیلاتلیک (تمبر) بوده و راه را برای پیشرفت‌های نوآورانه در صنعت پست هموار می‌کند.

با ظهور فناوری های دیجیتال، مجریان پستی در سراسر جهان به دنبال راه هایی برای استفاده از نوآوری برای افزایش عملکرد، خدمات و محصولات خود هستند، در نتیجه، محصولات فیلاتلیک دیجیتال ظهور کرده‌اند که قلمروی جدید و فرصت‌های جدیدی را برای مجموعه‌داران، تولیدکنندگان، تاجران و مشتریان ارائه می‌کنند، با این حال، این گسترش همچنین سردرگمی و عدم اطمینان را در بین ذینفعان ایجاد کرده است که برای درک و تمایز این پیشنهادات دیجیتالی به تعاریف روشن نیاز دارند.

مجموعه استاندارد و متداول طبقه‌بندی تمبرها می‌تواند پیچیدگی‌ها را برای مشتریان برطرف کند و به آنها کمک کند تا انواع جدید تمبرها و همچنین ویژگی‌های آنها را متمایز کنند و فرصت‌های بازاریابی جدیدی را در بازار تمبر باز کنند، عدم قطعیت پیرامون محصولات تمبر دیجیتال چالش های متعددی را برای مجموعه داران و مجریان پستی ایجاد کرده است. مشتریان اغلب با مسائلی مانند ابهام در مورد صادرکننده، کالای دیجیتال و اجرای فناوری بلاک چین مواجه هستند.

برخی از پلتفرم‌ها، مانند eBay، به دلیل عدم درک و تعاریف روشن از این اقلام، ارائه یک بازار ثانویه برای مجموعه‌داران را متوقف کرده‌اند، که منجر به از دست رفتن درآمد مجریان پستی و مانع از رشد و پذیرش این اقلام دیجیتالی می‌شود؛ برای رسیدگی به این چالش ها، یک گروه کاری متشکل از مجریان پستی تعیین شده اند، اتریش، جبل الطارق، لیختن اشتاین، هلند، سوئیس، تونس، امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا، عضو کمیته مشورتی UPU، سازمان ملل، دبیرخانه‌های UPU انجمن جهانی توسعه فیلاتلیک، گروه تحول دیجیتال و نوآوری و همچنین بستر نوآوری پستی برای ایجاد طبقه‌بندی برای تمبرهای رمزنگاری و سایر تمبرها با ویژگی‌های دیجیتالی همکاری کردند.

پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی پست در تعریف تمبرها گفته است:

تمبر دیجیتال(Digital Stamp): «هر تمبری که در قالب دیجیتال توسط یا از طرف مجری پستی صادر می شود.»

تمبر NFT : «تمبری که در قالب دیجیتال، با یا بدون مشابه فیزیکی، توسط یا از طرف مجری پستی صادر می شود. این تمبر یک کلکسیون NFT بر روی یک بلاک چین است که ارزش نوآوری را برای کلکسیونرهای سنتی و غیرسنتی فیلاتلیک و همچنین مخاطبان جدید ارائه می کند.

 تمبر رمزنگاری(Crypto Stamp) : تمبر فیزیکی با همتای دیجیتالی روی یک بلاک چین که توسط یا از طرف مجری پستی صادر می شود. تمبر فیزیکی را می توان برای خدمات پستی استفاده کرد، در حالی که همتای دیجیتالی آن به عنوان یک کلکسیون NFT عمل می کند. این تمبر همچنین دارای ارزش نوآوری برای دسته های مختلف کلکسیونر و مخاطبان جدید است.

بنا براطلاع رسانی اتحادیه جهانی پست، هدف طبقه بندی پیشنهادی این است که به همه ذینفعان علاقه مند درک روشنی از محصولات فیلاتلیک دیجیتال موجود ارائه دهد، این تعاریف نباید نوآوری های آینده را محدود کند، بلکه باید شفافیت را برای مجموعه داران و فیلاتلیست ها ترویج کند تا بتوانند در توسعه سالم بازار ثانویه مشارکت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top