تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/10 - 16:03
کد خبر: 483518

بازی‌های آسیایی‌ هانگژو؛

مقصودلو: بهترین پیروزی تیمی تاریخ شطرنج رقم خورد

مقصودلو: بهترین پیروزی تیمی تاریخ شطرنج رقم خورد

استاد بزرگ شطرنج ایران پس از برد تیم ملی شطرنج برابر ازبکستان گفت: با جرات بگویم که مدال بازی‌های آسیایی قطعی شده و ما همه تمرکز و تلاشمان را روی طلا خواهیم گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استاد بزرگ شطرنج ایران پس از برد تیم ملی شطرنج برابر ازبکستان گفت: با جرات بگویم که مدال بازی‌های آسیایی قطعی شده و ما همه تمرکز و تلاشمان را روی طلا خواهیم گذاشت.

پرهام مقصودلو، استاد بزرگ شطرنج ایران پس از برد تیم ملی شطرنج برابر ازبکستان اظهار کرد: امروز تقریبا صددرصد راه کسب مدال را طی کردیم. می‌توانم با جرات بگویم که مدال بازی‌های آسیایی قطعی شده و ما همه تمرکز و تلاشمان را روی طلا خواهیم گذاشت.

وی درباره بازی با ازبکستان گفت: بازی ما مقابل ازبکستان بسیار مهم بود و به هیچ چیز به جز برد ازبکستان فکر نمی‌کردیم. استراتژی ما جواب داد و روی میزهایی که می‌خواستیم به تساوی رسیدیم و روی میز طباطبایی که با مهره سفید بازی می‌کرد و از لحاظ درجه بالاتر بود، پیروز شدیم تا مقابل ازبکستان به پیروزی دست پیدا کنیم.

بهترین پیروزی تیمی تاریخ شطرنج را کسب کردیم

شطرنج‌باز تیم ملی با اشاره به وضعیت ازبکستان گفت: آنها قهرمان جهان هستند و در آخرین المپیاد جهانی توانستند به قهرمانی برسند و این نشان می‌دهد تیم بسیار قدرتمندی هستند. این بهترین پیروزی تاریخ تیمی شطرنج ایران بود.

مقصودلو درباره نتیجه‌ای که مقابل عبدالستاروف کسب کرد، بیان کرد: وی قهرمان رپید جهان است. چندین بار با هم بازی کرده‌ایم و هم او را برده‌ام و هم او من را برده اما در این بازی مهره سفید را داشت و برد در بازی‌های تیمی روی دوش مهره سفید است اما من با مهره سیاه محکم بازی کردم و هیچ شانسی به وی ندادم. محکم بازی کردن من و ایدنی با مهره سیاه و نتیجه‌ای که گرفتیم، دل بقیه بچه‌ها را قرص کرد.

کسب مدال در هانگژو قطعی است

استاد بزرگ شطرنج ایران درباره کسب مدال در هانگژو گفت:  کسب مدال که قطعی است اما برای بهبود رنگ آن می‌جنگیم. با این نتایج حیف است طلا نگیریم. فردا یک بازی فینال‌گونه با هند داریم و اگر برنده شویم، طلای ما قطعی است. هند با تیم اصلی خود آمده و رنک تمامی بچه‌ها از جمله من پایین‌تر از حریفانمان است اما چیزی کم نداریم و به برد امیدواریم.

طباطبایی: نوابغ شطرنج دنیا را شکست دادیم

سید محمدامین طباطبایی، استاد بزرگ شطرنج ایران و ملی پوش شایسته کشورمان که تنها برنده امروز تیم ملی در مصاف با ازبک‌های قدرتمند و شناخته شده در دنیای شطرنج بود، با بیان این مطلب که خوشحال است در رقابت سنگینی که با قهرمان المپیاد داشتند برنده میدان مسابقه را ترک کردند، افزود: ما رقابت بسیار سنگینی را با ستاره های شطرنج ازبکستان پشت سر گذاشتیم. اگر چه آن‌ها سن و سال کمی دارند اما جزو نوابغ شطرنج دنیا به شمار می‌روند. به همین دلیل ما کار بسیار دشواری در مصاف با آنها پیش رو داشتیم.

اگر هند را ببریم طلا در مشتمان خواهد بود

طباطبایی اظهارکرد: ما با برد امروز تقریبا مسیر خود را برای طلایی شدن در بازی‌های تیم به تیم شطرنج در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو قطعی کردیم. به امیدخدا اگر بتوانیم هندوستان را هم که حریف بعدی ما است، از پیش رو برداریم، قطعا طلا در مشت ما خواهد بود.

ملی پوش شطرنج ایران در پایان به تک برد شیرین خود اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکتیک و استراتژی‌مان محکم بازی کردن بچه هایی بود که مهره سیاه داشتند و نهایتا پیروزی ما که با مهره سفید بازی می‌کردیم. من و بردیا که در میز ۴ بازی می‌کرد و مهره سفید داشتیم تمام تلاشمان را به کار بستیم تا ببریم و خدا را شکر که در این کار موفق عمل کردیم. من بردم و بردیا مساوی کرد تا نهایتا با نتیجه ۲/۵ بر ۱/۵ پیروز میدان ما باشیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

طباطبایی در پایان افزود: قطعا سخت‌ترین بازی ما برابر هندوستان است که فردا باید رودرروی آنها قرار بگیریم. هندی‌ها هم درجه‌شان و هم سابقه و تجربه‌شان از ما بالاتر است. بنابراین اگر دنبال قهرمانی و طلا  هستیم باید از آنها حتما عبور کنیم، یا حداقل با تساوی کار خود را به اتمام برسانیم. در ای نصورت ما حتما باید به طلایی شدن امیدوار باشیم. امیدوارم با دعای خیر و انرژی مثبتی که از مردم می‌گیریم با قهرمانی دلشان را شاد کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
دبیر: یک طلا در المپیک بگیریم هنر کرده‌ایم
درس اخلاق/ ذکر خدا با انسان چه می‌کند؟ +فیلم
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
اقساط مالیاتی اصناف بیشتر می‌شود
مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
بازگشت پر ابهام کاپیتان کشتی ایران به اردوی المپیک
صرفه جویی کنید، خودرو جایزه بگیرید
۲ شرط مهم برای حضور زنان در استادیوم
دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره
نتایج آزمون کارشناسی ارشد اواخر خرداد اعلام می‌شود
دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی
قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ کشته شد
طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از دولت
جریمه به‌ کارگیری اتباع غیرمجاز ۱.۲ میلیون تومان در روز شد
عبور سخت دانش‌آموزان چابهار از رودخانه +فیلم
کنایه جالب به سرپرست جدید استقلال +فیلم
شیرینی که رهبرانقلاب به مهمانانشان می‌دهند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top