تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/12 - 10:30
کد خبر: 483613

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهور؛

فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز تربیت معلم

فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز تربیت معلم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهور در رابطه با وعده‌های نافرجام در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نامه‌ای نوشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهور در رابطه با وعده‌های نافرجام در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نامه‌ای نوشت.

متن این نامه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و با عنایت به جایگاه بی بدیل نظام جامع تربیت معلّم در منظومه فکری انقلاب اسلامی به عنوان شریان اصلیِ فرایند توسعه منابع انسانی در آموزش و پرورش، بار دیگر و به رسم هرساله، ضرورت اولویت دهی به مجموعه مسائلی که از بدو تاسیس دانشگاه فرهنگیان، در این عرصه ریشه دوانده و محصور در وعده‌های تحقق نیافته نسل‌های متمادی مسئولین شده است، بیش از پیش احساس و ادراک میشود.

جناب آقای رئیسی؛
به رغم وعده‌هایی که سال گذشته مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱، در وزارت آموزش و پرورش به عنوان راهکار‌های گذار از مسائلی همچون محدودیت فضای فیزیکی این دانشگاه و مشکلات عدیده خوابگاهی و رفاهی، اصلاح ضعف‌های ساختاری و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در این دانشگاه راهبردی عنوان نمودید، امروز پس از آغاز سال تحصیلی جدید، همچنان شاهد تداوم شرایط سابق و استمرار ضعف‌ها و کاستی‌های ساختاری این دانشگاه هستیم که در کنار مابقی معضلات لاینحل آن، اسباب نارضایتی بیش از پیش دانشجومعلمان را فراهم آورده است.

من جمله این وعده‌های نافرجام، تخصیص یافتن تعدادی از واحد‌های بلااستفاده دانشگاه‌های پیام نور و جامع علمی و کاربردی به مراکز تربیت معلم سطح کشور بود که با فقدان بی سابقه فضای آموزشی و خوابگاهی برای قریب به ۴۰ هزار دانشجومعلم و فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز و صدور کد تخریب برای آن ها، مواجه است.

آقای رئیسی؛
ارتقاء کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، باید در صدر اولویت‌های ریاست هیئت امنای این دانشگاه قرار گیرد، اما مع الاسف به رسم دیرباز، تنها به طرح مجموعه‌ای از وعده‌های انتزاعی بسنده میشود و در میدان عمل، گام رو به جلویی طی نمیشود.

ریاست محترم جمهور؛
طی پانزده روز آینده، باید جمعیت قابل توجهی از نو ورودی‌ها را با اقلّ آمادگی از بُعد زیرساختی و شرایط فیزیکی در این دانشگاه پذیرا باشیم که در تنزل اعتبار، منزلت و طبیعتاً کیفیت خروجی آن تاثیر به سزایی خواهد داشت؛ لذا مقتضی است، بار دیگر به مرور حرف‌های بر زمین مانده پرداخته و در اسرع وقت، وعده‌ها را جامه عمل بپوشانید تا بیش از این شاهد سکون و رخوت در حداقلی‌ترین مسائل سطح دانشگاه نباشیم که بدون شک، در خور شان و منزلت مقام معلّم نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top