تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/13 - 11:29
کد خبر: 483714

چگونه یک آرایشگاه تاسیس کنیم ؟

چگونه یک آرایشگاه تاسیس کنیم ؟

داشتن یک شغل مستقل، بهترین روش برای زندگی راحت‌تر است. حتماً شما هم از تب‌وتاب سالن‌های زیبایی آگاهید و می‌دانید که ذات زیباجوی انسان، چه لطفی در حق افراد فعال در این حوزه کرده‌است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داشتن یک شغل مناسب و پولساز برای هر یک از ما آرزویی است که همواره به دنبال محقق کردن آن هستیم. اگرچه مشاغل متعددی هستند که می‌توانند شما را به نتیجۀ دلخواه برسانند، اما به نظر می‌رسد داشتن یک شغل مستقل، بهترین روش برای زندگی راحت‌تر است. حتماً شما هم از تب‌وتاب سالن‌های زیبایی آگاهید و می‌دانید که ذات زیباجوی انسان، چه لطفی در حق افراد فعال در این حوزه کرده‌است.

اگر به فکر تأسیس آرایشگاه هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مطلب مهم‌ترین نکات در خصوص تأسیس سالن و خرید تجهیزات آرایشگاه را بررسی می‌کنیم.

آیا راه‌اندازی آرایشگاه سودآور است؟

سودآوری یک کسب‌وکار را می‌بایست از نسبت درآمد به هزینه‌ها مشخص کنیم. تأسیس یک سالن زیبایی و خرید تجهیزاتی مثل صندلی آرایشگاه، آیینه و دکوراسیون، تخت آرایشگاه و… می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد، اما درآمد سالیانۀ هر سالن زیبایی بسته به عوامل مختلف آنقدری هست که سود مطلوبی را فراهم کند.

نیاز افراد به زیبایی و آراستگی هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت، بلکه با ابداع روش‌های جدید، بیشتر هم می‌شود. می‌بینیم که همواره متدهای جدیدی معرفی شده و افراد را به‌سمت سالن‌های زیبایی می‌کشانند.

چگونه یک آرایشگاه تاسیس کنیم ؟

تصور نکنید که این موضوع تنها مربوط به بانوان و آرایشگاه زنانه است؛ یک آرایشگاه مردانه نیز به همان نسبت می‌تواند پولساز باشد. آرایشگاه‌های مردانه اغلب هزینه‌های کمتری دارند و به‌تبع آن درآمد نیز محدودتر خواهد بود.

سرمایۀ اولیه و هزینه‌های جاری آرایشگاه

برای راه‌اندازی آرایشگاه، دو دسته هزینه خواهید داشت که باید پیش از راه‌اندازی به آن‌ها فکر کنید. یک دسته هزینه‌ها تنها مربوط به شروع کار هستند. به‌عنوان مثال هزینۀ خرید تجهیزات آرایشگاه یا هزینۀ کسب مجوز را تنها یک‌بار می‌پردازید، اما برخی از موارد مصرفی هستند و باید برای هر ماه، آن‌ها را لحاظ کنید. ابتدا به سرمایۀ اولیه و هزینه‌های ابتدایی می‌پردازیم:

هزینۀ تهیۀ سالن به‌صورت خرید، رهن یا اجاره

مهم‌ترین هزینه‌ای که در ابتدای کار می‌پردازید، هزینۀ تهیۀ سالن است. این هزینه کاملاً به منطقۀ مدنظر شما بستگی دارد. چند نکتۀ مهم دربارۀ تهیۀ سالن وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • منطقه‌ای را انتخاب کنید که سالن‌های زیبایی متعددی نداشته باشد. در این حالت رقابت زیادی برای شما ایجاد نخواهد شد.

  • منطقه‌ای را انتخاب کنید که همچنان نیازی داشته باشد که بی‌پاسخ مانده است. برخی از مناطق علی‌رغم نیاز بالا به سالن زیبایی، به تعداد کافی آرایشگاه زنانه یا آرایشگاه مردانه ندارند.

  • مغازه‌ای را انتخاب کنید که ظاهر مناسبی داشته باشد تا افراد را به‌سمت خود جلب کند و نیازی به ایجاد تغییرات گسترده نداشته باشید.

خرید تجهیزات آرایشگاه

یکی دیگر از هزینه‌های سنگین برای ابتدای کار، خرید تجهیزات آرایشگاه است. برخی از تجهیزات کاملاً ضروری هستند و باید آن‌ها را تهیه کنید تا بتوانید حداقل خدمات را به مشتری ارائه دهید، اما برخی دیگر از آن‌ها را می‌توان نادیده گرفت یا با موارد ارزان قیمت‌تر جایگزین کرد. به‌طورکلی تجهیزات به چند دستۀ اصلی تقسیم می‌شوند:

  • مبلمان، صندلی‌ها و تخت‌ها: تخت آرایشگاه شامل تخت اپیلاسیون و ماساژ، صندلی آرایشگاه شامل صندلی استادکار؛ صندلی میکاپ؛ صندلی اصلاح؛ صندلی‌های مخصوص رنگ و کوتاهی مو؛ صندلی تاتو.

  • وسایل مرتبط با بخش رنگ موقفسه رنگ‌ها و ترولی؛ سرشور؛ سشوارها؛ برس و کاسه رنگ و… .

  • وسایل آرایش صورت و مو: صندلی، میز، آینه، سشوار، اتومو، شانه‌ها، گیره‌ها و… . بخش زیادی از تجهیزات این قسمت به‌صورت مصرفی هستند و باید دائماً خریداری شوند. لوازم آرایشی نمونه‌ای از این مورد خواهند بود.

اگر بخش ناخن، مژه و مواردی از این دست داشته باشید نیز باید تجهیزات مربوط به آن‌ها را نیز تهیه کنید. همچنین برای بخش پذیرش شاید نیاز باشد که یک لپ‌تاپ یا سیستم کامپیوتر تهیه کنید.

هزینۀ طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی سالن نیز هزینۀ مازادی خواهد داشت که می‌توانید بسته به سلیقۀ خود، برای آن هزینه کنید. اگر سررشته‌ای در این حوزه دارید، می‌توانید خودتان کار را پیش ببرید. در غیر این صورت خوب است از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید.

مدارک موردنیاز برای تأسیس آرایشگاه

چگونه یک آرایشگاه تاسیس کنیم ؟

سالن زیبایی نیز مانند هر کسب‌وکار دیگر، پیش از اقدام برای خرید آینه و دکوراسیون و …، به جواز قانونی برای شروع فعالیت نیاز دارد. ازاین‌رو بهتر است با مدارک موردنیاز برای راه‌اندازی آرایشگاه زنانه و آرایشگاه مردانه آشنا شوید:

ثبت‌نام برای مالیات

امروزه تمام کسب‌وکارها می‌بایست برای آغاز فعالیت خود، اظهارنامۀ مالیاتی داشته باشند. این پروسه به‌صورت تمام‌الکترونیک انجام می‌شود و نیازی به مراجعۀ حضوری نیست. برای انجام این کار چند مرحله پیش‌ِرو خواهید داشت:

  • پیش‌ثبت‌نام مالیاتی؛

  • صحت‌سنجی اطلاعات؛

  • ارسال اطلاعات کاربری؛

  • ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی؛

  • اعتبارسنجی میدانی برای رسیدن به مرحلۀ نهایی.

ادارۀ مالیات می‌تواند میزان مالیات آرایشگاه زنانه را براساس تراکنش‌های دستگاه کارتخوان نیز محاسبه کند.

افتتاح حساب تجاری

ازجمله مهم‌ترین کارهایی که پیش از راه‌اندازی آرایشگاه باید انجام دهید، افتتاح حساب تجاری است. زمانی که حساب شخصی خود را برای استفادۀ سالن زیبایی در نظر می‌گیرید، هیچ تفکیکی میان دارایی شخصی شما و درآمد حاصل از آرایشگاه وجود نخواهد داشت. به این خاطر اگر شکایتی از شما صورت بگیرد، دارایی‌های شخصی شما نیز در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

دریافت مجوز آرایشگاه

آغاز فعالیت بدون داشتن جواز کسب، می‌تواند تبعات ناخوشایندی داشته باشد. به این خاطر حتماً پیش از آغاز به کار، مجوز خود را دریافت کنید. مدارک لازم برای دریافت جواز کسب به شرح زیر است:

  • فتوکپی سند مالکیت؛

  • فتوکپی پایان کار تجاری؛

  • اجاره‌نامه بنگاهی؛

  • برابر اصل؛

  • فتوکپی گواهی‌نامه مهارت؛

  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی؛

  • رضایت پدر یا همسر بسته به شرایط؛

  • فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی؛

  • ۸ قطعه عکس؛

  • کپی فیش تلفن سالن زیبایی.

خرید بهترین تجهیزات آرایشگاهی با قیمتی اقتصادی

تمام مراحل راه‌اندازی یک سالن زیبایی را می‌توانید با کمی تحقیق و جستجو، به بهترین نحو پیش ببرید. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های شما داشته باشد، تهیۀ تجهیزات آرایشگاه مثل صندلی آرایشگاه، آینه و دکوراسیون است. انتخاب بهترین تجهیزات برای سالن، علاوه‌بر آن‌که نیاز به تعمیر و تعویض را کاهش می‌دهد، نقش مهمی در جذب مشتری نیز دارد.

مراجعان سالن‌های زیبایی ترجیح می‌دهند در محیطی زیبا و راحت، کارهای زیبایی خود را انجام دهند تا بیشترین لذت را ببرند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع تجهیزات نظیر ترولی، سرشور، صندلی استادکار، صندلی تاتو، تخت آرایشگاه و …، به «سالن مارکت» مراجعه کنید.

این مجموعه بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار داده و حتی نقد و بررسی بهترین محصولات را نیز منتشر می‌کند. از سال ۹۷ تاکنون، سالن مارکت به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های معرفی و فروش تجهیزات آرایشگاهی شناخته می‌شود.

هر نوع تجهیزات سالن زیبایی نظیر تخت آرایشگاه، صندلی آرایشگاه ، سرشور، ترولی، صندلی تاتو، آینه و دکوراسیون و … را می‌توانید با بهترین قیمت از سالن مارکت تهیه کنید. توجه داشته باشید که این تجهیزات تنها مختص آرایشگاه‌های زنانه نیستند و موارد موردنیاز برای آرایشگاه مردانه را نیز می‌توانید از همین بستر سفارش دهید.

نتیجه‌گیری

درنهایت چیزی که باعث موفقیت شما به‌عنوان یک سالن زیبایی خواهد شد، توجه به مشتریان و جلب رضایت آن‌هاست. شما با بهره‌گیری از امکانات در دسترس و توجه به جزییات، بهترین‌ها را به مشتریان خود ارائه خواهید کرد و همین می‌تواند عاملی برای موفقیت شما باشد.

«سالن مارکت» به‌عنوان منبعی غنی از تجهیزات آرایشگاهی، بهترین همراه برای شما در طول این مسیر است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top