تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/13 - 17:02
کد خبر: 483743

خلخال: تاکی باید جوانان ما قربانی وضعیت نامطلوب جاده‌ها شوند؟

خلخال: تاکی باید جوانان ما قربانی وضعیت نامطلوب جاده‌ها شوند؟

مختار خلخال، فعال سیاسی و اجتماعی گفت: با استفاده از یک تحقیق ساده به این نتیجه می رسیم که هزینه بیشتر در جهت بهبود جاده ها باعث کاهش هزینه در جهت صدمات ناشی از زیانهای اقتصادی تصادفات می شود و گاها این هزینه کمتر از هزینه صرف شده در جهت جبران زیانهای وارده به خانواده های فوتی یا جرحی تصادف می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مختار خلخال، فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به تصادفات جاده ای در محورهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه روند رو به رشد تصادف ها در راه ها و جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد تلفات و خسارت های ناشی از این گونه حوادث باعث ضایع شدن و اتلاف سرمایه های باارزش بخصوص جوانان این استان شده است.

مختار خلخال گفت: متاسفانه وضعیت نامطلوب و عدم استاندارد راه های ارتباطی کهگیلویه در سال های اخیر تصادفات متعددی رخ داده که باعث از دست دادن بسیاری از عزیزان و سرمایه های منطقه شده و اخیرا یکی از همین تصادفات باعث از دست دادن دوست و فرهنگی عزیزمان مرحوم اسماعیل جماند و مرحوم خداداد بهرا از ریش سفیدان و معتمدین بهمئی سردسیر شده که همه ما را داغدار کرده است که جا دارد خدمت خانواده این عزیزان عرض تسلیت داشته باشم.

فعال سیاسی کهگیلویه افزود: جوانان و سرمایه های اجتماعی ما تا کی باید قربانی وضعیت نامطلوب جاده ای و امکانات رفاهی کم در کهگیلویه بزرگ بخصوص در بخش سردسیر این شهرستان شوند.

مختار خلخال با اشاره به عدم وجود استاندارد در راه های منطقه دیشموک شهرستان کهگیلویه گفت: هرساله با بارش برف در منطقه دیشموک بسیاری از روستاهای دیشموک نسبت به ارتباط با مرکز شهر دچار مشکل تردد هستند.

وی ادامه داد: محور دیشموک به روستاهای اطراف و به خوزستان دارای پیچ‌های خطرناک و با شیب بسیار تند با پرتگاه‌های بالای ۱۰۰ متر بوده که نبود ایمنی و گاردریل در این جاده سبب بروز تصادف، تلفات جانی و مالی بسیاری در این مسیر شده است.

خلخال ضمن انتقاد به مسئولین مربوطه گفت: آنهایی که در هنگام انتخابات با راه انداختن کاروان های مختلف شهر به شهر و روستا به روستا رفته و با قول و وعده های ساماندهی همین جاده ها به فکر برنده شدن در انتخابات هستند چرا بعد از انتخابات سر را زیر برف کرده و این وضعیت نامطلوب جاده ها را نمی بینند.

فعال اجتماعی کهگیلویه بیان کرد: سال هاست در منطقه ما تنها 6 ماه مانده به انتخابات برخی ژست کارشناسی به خود گرفته و جلسه به جلسه و شهر به شهر رفته و به بررسی مشکلات منطقه می پردازند و هرکدام وعده های مختلفی ارائه می کنند اما بعد از انتخابات گویی همه آن منطقه را به فراموشی میسپارند تا زمان انتخابات بعدی برسد.

مختار خلخال، فعال سیاسی و اجتماعی درپایان گفت: با استفاده از یک تحقیق ساده به این نتیجه می رسیم که هزینه بیشتر در جهت بهبود جاده ها باعث کاهش هزینه در جهت صدمات ناشی از زیانهای اقتصادی تصادفات می شود و گاها این هزینه کمتر از هزینه صرف شده در جهت جبران زیانهای وارده به خانواده های فوتی یا جرحی تصادف می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top