تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/15 - 14:05
کد خبر: 483862

هزینه‌های مشاوره کنکور چقدر است؟

هزینه‌های مشاوره کنکور چقدر است؟

قطعاً یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین سال های زندگی هر فرد، سالیست که فرد از دبیرستان فارغ التحصیل شده و می خواهد کنکور دهد از همین جهت، حضور یک مشاور حرفه ای می تواند از سختی راه کم کند و باعث ایجاد انرژی مثبت و شکوفایی روحیه ای شکست ناپذیر در فرد داوطلب گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قطعاً یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین سال های زندگی هر فرد، سالیست که فرد از دبیرستان فارغ التحصیل شده و می خواهد کنکور دهد از همین جهت، حضور یک مشاور حرفه ای می تواند از سختی راه کم کند و باعث ایجاد انرژی مثبت و شکوفایی روحیه ای شکست ناپذیر در فرد داوطلب گردد. هزینه های مشاوره کنکور از مهم ترین و بزرگترین دغدغه های داوطلبان کنکور می باشد که متاسفانه همین امر در برخی مواقع سبب شده داوطلب به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، از داشتن یک مشاور حرفه ای در کنار خود صرف نظر کند.

حال ما در این وبلاگ قصد داریم هر آنچه که به مشاوره کنکور سراسری و هزینه هایش مرتبط می گردد را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا شما با در اختیار داشتن اطلاعاتی کامل، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

هزینه مشاوره کنکور

هزینه های مشاوره کنکور چقدر است؟ در واقع یکی از پرتکرارترین سوالات مطرح شده توسط داوطلبان کنکور باشد که می باشد که نمی توان به آن پاسخی قطعی و مشخص داد، چرا که هزینه های مشاوره کنکور همچون هزینه های دیگر خدمات ارائه شده در کشور، مقدار ثابت و معینی ندارد و تمامی مشاورین نرخ یکسانی دریافت نمی کنند.

هزینه‌های مشاوره کنکور چقدر است؟
در واقع هزینه های مشاور کنکور بر اساس پارامترها و ملاک های مختلفی تعیین می گردد که هر کدام می تواند سبب افزایش و کاهش هزینه های مشاوره شود. حال ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که دقیقاً چه عواملی بر قیمت مشاوره کنکور، تاثیر مستقیمی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یافتن پاسخ سوالتان، بخش بعدی را مورد بررسی قرار دهید.

عوامل موثر بر هزینه های مشاوره کنکور

در واقع عوامل بسیاری بر هزینه های مشاوره کنکور سراسری تاثیر مستقیم و بسزایی دارند که از جمله مهمترین فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شیوه برگزاری جلسات مشاوره

اولین و مهم ترین فاکتوری که می تواند تاثیر مستقیمی در قیمت بهترین مشاورین کنکور داشته باشد، شیوه برگزاری جلسات مشاوره است که تاثیر این فاکتور در سرتاسر کشور به وفور قابل مشاهده است. به صورت کلی، جلسات مشاوره کنکور، به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می گردد که هزینه های مخصوصی برای هر کدام تعریف شده است. البته ناگفته نماند که ضمن تفاوت در هزینه شیوه های مذکور، هر کدام از روش ها ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند.

به عنوان مثال شیوه مشاوره به صورت تلفنی و غیرحضوری در زمان هایی که داوطلب کمبود تایم دارد می تواند یکی از بهترین شیوه ها باشد که هم اکنون مورد توجه همگان قرار گرفته است. داوطلب با بهره گیری از این شیوه می تواند افزون بر ذخیره زمان، با بهترین مشاورین در سرتاسر کشور ارتباط برقرار کند و از آنها کمک و راهنمایی بخواهد.

تجربه شخص مشاور

تجربه شخص مشاور از دیگر عوامل مهم و موثر بر هزینه مشاوره کنکور می باشد از همین رو در برخی مواقع شاهد تغییرات چشمگیری در هزینه های مشاوره می باشیم. بدین ترتیب می توان گفت که هرچه میزان سابقه و فعالیت شخص مشاور در حوزه کنکور بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم از فرد داوطلب دریافت می کند.


همانطور که می دانید مشاوری که چندین سال است در حوزه مشاوره کنکور و مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و داوطلبان خدمات ارائه می دهد، در طی سال های فعالیت با تمامی راهکارها آشنا شده و قادر است داوطلب را به شکلی بهتر راهنمایی کند تا فرد داوطلب نتیجه بهتری به دست آورد.

مدت زمان جلسه مشاوره

به طور معمول جلسات مشاوره کنکور، به صورت جلسات 30 الی 60 دقیقه ای برگزار می شوند اما تعداد جلسات، بحثی نیست که بتوان درباره آن نظر داد زیرا این موضوع کاملاً به فرد داوطلب بستگی دارد. به عنوان مثال بعضی از داوطلبین ترجیح می دهند سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم را تحت نظر مشاور درس بخوانند در حالی که بعضی دیگر از داوطلبان تمایل دارند سال آخر به مشاور مراجعه کنند و در رابطه با برنامه ریزی کنکور از آنها مشورت و راهنمایی گیرند.

در واقع گفتنی است که تعداد جلسات مشاوره هیچ گونه محدودیتی ندارد، اما این موضوع در بحث هزینه های مشاوره دخیل خواهد بود.

انفرادی و یا گروهی بودن مشاوره

امروزه برخی از مشاورین برای کاهش هزینه ها جلسات مشاوره را به صورت گروهی برگزار می کند که این جلسات گروهی ممکن است به صورت چند نفره و یا به صورت همایش هایی بزرگ باشد. حال با در نظرگیری این موضوع می توان گفت که هزینه ی جلسات مشاوره به صورت گروهی خیلی کمتر از جلسات انفرادی خواهد بود ولی این نکته را در نظر داشته باشید که جلسات مشاوره خصوصی و انفرادی بازدهی بهتری دارند، چرا که مشاور می تواند تمام تایم جلسه را به شما اختصاص دهد و بهترین برنامه را در اختیارتان بگذارد.

هزینه‌های مشاوره کنکور چقدر است؟
خدمات ارائه شده از سوی مشاور

آخرین و تاثیرگذارترین عامل در هزینه های مشاوره، خدماتی است که مشاورین به داوطلبان ارائه می دهند. با توجه به رشته تحصیلی داوطلب و برخی فاکتورهای دیگر، ممکن است خدمات ارائه شده از سوی مشاور متفاوت باشد. از جمله خدمات مشاورین می توان به برنامه ریزی تحصیلی و کنکور، پیگیری آزمون ها و نتایج آن، مشاوره های انگیزشی و... اشاره کرد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه فرمودید ما در این وبلاگ سعی کردیم هر آنچه درباره هزینه های مشاوره کنکور ذهن شما را به خود مخدوش ساخته است را مورد بررسی قرار دهیم و با در تحلیل تمامی جوانب، شما را در این امر راهنمایی کنیم. اکنون که متوجه شدید یک مشاور، چقدر می تواند مسیر را برای شما هموار کند، این فرصت طلایی را از دست ندهید و برای اطلاع از هزینه های مشاوره کنکور با مجموعه ای که می خواهید از آنها مشاور دریافت نمایید، ارتباط بگیرید و از هزینه دقیق مطلع شوید.

سوالات متداول

آیا هزینه های مشاوره در سرتاسر کشور یکسان است؟ خیر، این امر کاملاً در اختیار مشاور است و به عواملی همچون تجربه مشاور و خدماتی که ارائه می دهد، بستگی دارد.

آیا استفاده از برنامه روز شمار کنکور تاثیر مثبتی در برنامه ریزی دارد؟

بله، چرا که اطلاع دقیق از زمان باقی مانده در برخی مواقع، امکان دارد سبب ترغیب داوطلب به انجام برنامه های آن روز گردد.

آیا معدل در هزینه ها و خدمات ارائه شده از سوی مشاور تاثیر دارد؟ بله، همانطور که مشاهده می شود بسیاری از مراکز آموزشی و مشاوره برای دانشمندان پرتلاش و کوشا تخفیف قائل می شوند همچنین خدمات متفاوت تر به ان ها، نسبت به سایر داوطلبین ارائه می دهند.

کدام یک بهتر است مشاوره سالانه یا ماهانه؟ به صورت کلی، توصیه می گردد داوطلبین کنکور از خدمات مشاوره ماهانه استفاده نمایند زیرا در برخی مواقع، افت عملکرد مشاور در مشاوره های سالانه مشاهده می گردد در حالی که مشاوره های ماهانه بدین گونه نمی باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top