تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/15 - 16:21
کد خبر: 483874

در گفتگو با مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد؛

برنامه هفتم توسعه ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری کشور است

برنامه هفتم توسعه ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری کشور است

کریمی گفت‌: در مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم و در ذیل فصل ۱۷ تعداد ۲ ماده، ۱۵ بند، ۵ جزء و ۴ تبصره به عنوان احکامی که مستقیما در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب شده است وجود دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد کریمی مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور گفت: برای اولین بار، سرفصل مجزایی در برنامه هفتم توسعه کشور نسبت به شش برنامه گذشته در حوزه‌های تخصصی وزارتخانه وجود دارد. کریمی افزود: تا برنامه سوم ردپایی مبنی بر اینکه مستقیم به حوزه گردشگری اشاره شود چیزی مشاهد نمی شود. در برنامه چهارم و پنجم هم مختصر اشاراتی است.

می توان گفت برنامه ششم توسعه اولین برنامه ای بود که در آن به صورت مستقیم چندین حکم برای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تدوین شده است. مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی در ادامه گفت: در برنامه هفتم توسعه متناسب با سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین دوره ای است که حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک سرفصل جداگانه دارد.

محمد کریمی افزود: این اقدام ظرفیت فوق العاده ای برای این خواهد بود که با عنایت مقام معظم رهبری و توجه دولت متناسب با نیازهای زمان و وضعیت فعلی کشور ایجاد شده است. برنامه هفتم توسعه به معنای واقعی ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری در کشور است، لازم است از مساعدت و حمایت های نمایندگان مجلس خصوصا اعضای کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی به صورت ویژه تشکر کنم.

انتظار می رود در ادامه و در بررسی برنامه در صحن علنی این حمایت ها تداوم داشته و احکام مندرج در مصوبات کمیسیون تلفیق دچار تغییرات نشود. وی با اشاره به اضافه کردن احکامی در حوزه صنایع دستی به لایحه ارسالی دولت گفت: حوزه صنایع دستی در لایحه تقدیمی دولت به مجلس کمرنگ بود اما با همکاری کمیسیون فرهنگی موارد خوبی در حوزه صنایع دستی اضافه شد که در ادامه با حضور معاونین وزارتخانه در کمیسیون تلفیق و ارتباط بسیار خوبی که با نمایندگان این کمیسیون برقرار شد مجموعا احکام خوبی برای این حوزه نیز مصوب شد.

کریمی در ادامه با اشاره به احکام مندرج در مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: در ذیل فصل 17 تعداد 2 ماده، 15 بند، 5 جزء و 4 تبصره به عنوان احکامی که مستقیما در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب شده است وجود دارد. همچنین در برخی از فصول دیگر نیز مواردی غیرمستقیم و مرتبط با حوزه های ماموریتی وزارتخانه مصوب شده است. محمد کریمی، مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دست در پایان گفت: درآمدهای دولت درآمدهای محدود و مشخصی است و ما باید دنبال منابع جایگزین باشیم. یکی از منابع پایدار درآمدهای حوزه گردشگری است. حوزه گردشگری هم خوش بازده است هم زود بازده یعنی شما هرچه هزینه کنید متناسب با آن سود دریافت می کنید. در واقع میتوان گفت حوزه گردشگری تحریم پذیر نیست و توانایی آن را دارد که ظرفیت خوبی ایجاد کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top