تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/16 - 10:38
کد خبر: 483947

تناقض اظهارات معاون فرهنگی وزیر علوم با رهبر انقلاب درباره اردوهای مختلط

تناقض اظهارات معاون فرهنگی وزیر علوم با رهبر انقلاب درباره اردوهای مختلط

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از نامه نگاری برای برگزاری اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی خبر داد و گفت: امیدوارم شوراهای بالادستی در این زمینه موافقت کنند تا دانشجویان با نظارت اساتید و کارشناسان فرهنگی از این امکان استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایسنا، عبدالحسین کلانتری ضمن بیان این مطلب، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش امید و نشاط در جامعه دانشجویی اظهارداشت: زیست دانشگاهیان و بالأخص دانشجویان یک زیست فرهنگی اجتماعی است و دانشگاهیان در این فضا به پژوهش و آموزش می‌ پردازند. لذا نبود سلامت محیط فرهنگی-اجتماعی یک مسئله حاشیه ای نیست و مستقیم و غیرمستقیم، و کوتاه مدت و بلندمدت بر کل فرایندهای آموزشی و پژوهشی نیز تاثیر منفی می گذارد.
 
کلانتری با بیان اینکه اهمیت زیست فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به اندازه‌ای است که هزینه کردن برای آن به نوعی سرمایه گذاری برای برداشت محصول مفید است. زیرا دانشگاه مبدا همه تحولات است، افزود: در چند سال اخیر به دلیل شرایط کرونا در کشور، خرده نظام‌های فرهنگی-اجتماعی دچار اختلالات اساسی شد و زیست دانشگاهی، بالاخص زیست دانشجویی آسیب جدی دید که نتایج این اختلالات را در دانشگاه ها می‌توان مشاهده کرد.

تناقض اظهارات معاون فرهنگی وزیر علوم با رهبر انقلاب درباره اردوهای مختلط
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: ضرورت احیا و بازآفرینی فعالیت‌ها و سازوکارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بر کسی پوشیده نبوده و نیست و این مهم در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار گرفت. همچنین تقویت و توانمندسازی انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری، تشکل‌ها، هیات‌ها، نشریات دانشجویی و سایر مجموعه‌های دانشجویی در دستور کار قرار گرفت. این فعالیت‌ها هویت‌بخش هستند و به دانشگاه ها رونق می‌دهند.
 
کلانتری خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی جدید در حوزه حجاب و عفاف هیچ آیین نامه جدیدی در دانشگاه ها ابلاغ نکردیم و معتقدیم قوانین و مقررات موجود در حوزه حجاب در دانشگاه ها کافی است.
 
وی در پایان درباره برگزاری اردوهای دانشجویی گفت: در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمن های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. در صورت موافقت با این درخواست، دانشجویان می‌توانند با نظارت اساتید خود و یا کارشناسان فرهنگی دانشگاه ها به صورت مشترک و مختلط از این اردوها استفاده کنند.

این اظهارت در حالی است که رهبر انقلاب در 20 تیرماه 1394 در دیدار جمعی از دانشجویان در بخشی از سخنان خود فرمودند: "اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلطترین کارها است. برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ".

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top