تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/16 - 13:24
کد خبر: 483980

دلیل عدم حضور دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی تایمز

دلیل عدم حضور دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی تایمز

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس دلیل عدم حضور دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی تایمز را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید حمید خداداد حسینی معاون برنامه‌ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس دلیل عدم حضور دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی تایمز را تشریح کرد.

خدادادحسینی با بیان این مقدمه که نظام‌های رتبه ‌بندی متعددی در دنیا وجود دارد و هر کدام بر اساس اهداف، معیارها و مأموریت های خاص خود دانشگاه ها را ارزیابی می کنند، گفت: نظام‌های رتبه ‌بندی متعددی در دنیا وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به کیو. اس (Quacqvarelli Symonds)، شانگهای، لایدن، تایمز و اخیرا تایوان اشاره کرد.

وی ادامه داد: هر ساله بر اساس چارچوب تعیین شده از سوی این مؤسسات متولی رتبه‌بندی، دانشگاه ها در سطح جهان رتبه‌بندی می‌شوند. هریک از این مؤسسات در رتبه‌بندی های خود از معیارها، اهداف و ماموریت های خاص خود استفاده می کنند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس افزود: به عنوان نمونه کیو.اس بیشتر بر کارفرماها و اشتهار دانشگاه ها، لایدن بر خروجی‌های پژوهشی و همکاری های بین‌المللی، شانگهای بر دستاوردهای جهانی نظیر جوایزی مانند نوبل، فیلدز و تایوان بر برون دادهای پژوهشی متمرکز هستند.

خدادادحسینی ادامه داد: بر اساس معیارهای مورد نظر این مؤسسات در نظام‌های رتبه‌بندی، دانشگاه تربیت مدرس نیز مورد ارزیابی قرار گرفته که بطور میانگین هر ساله بین رتبه‌های ۳ تا ۷ را در بین دانشگاه‌های کشور در این نظام های رتبه بندی بدست آورده است. اما در خصوص موسسه تایمز همانطور که رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نیز اشاره کرده است، این موسسه معیار اصلی خود را در رتبه‌بندی معرفی دانشگاه‌ها به دانشجویان قرار داده لذا چنانچه دانشگاهی فاقد مقطع کارشناسی باشد در این رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: هدف این مؤسسه از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر محور معرفی دانشگاه‌ها به دانشجویان است و اینکه دانشجویان دریابند که چه دانشگاهی را می‌توانند انتخاب کنند، از این رو دانشگاه تربیت مدرس بدلیل منحصر بفرد بودن در تحصیلات تکمیلی در سطح کشور شرایط لازم برای ارزیابی جهت رتبه‌بندی توسط این موسسه را احراز نکرده و در امتیازدهی آن لحاظ نشده است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس ابراز امیدواری کرد از طریق رایزنی‌های لازم به ویژه از طریق رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ترتیباتی اتخاذ شود تا شرایط لازم برای ورود دانشگاه تربیت مدرس به رتبه‌بندی این موسسه نیز اجرایی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top