تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/18 - 09:09
کد خبر: 484168

مهدی شکیبایی؛

سبک کردن بار شکست تحقیر با مظلوم‌نمایی

سبک کردن بار شکست تحقیر با مظلوم‌نمایی

حقارت رژیم صهیونیستی موجب شد تا این رژیم اشغالگر و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان رو به مظلوم‌نمایی آورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مهدی شکیبایی */// عملیات باشکوه طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی را با شوک بزرگی مواجه کرد؛ شوکی که تا به امروز، صهیونیست‌ها مانند آن را تجربه نکرده بودند. از سوی دیگر عملیات جبهه مقاومت موجب تحقیر بی‌چون و چرای رژیم صهیونیستی نیز شد تا جایی که یکی از روزنامه‌های مهم صهیونیستی با اذعان به شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که صهیونیست‌ها در این جنگ تحقیر شدند. حملات غافلگیرکننده مقاومت، دولت نتانیاهو را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار داد، طوری که تا پیش از حمله به مواضع صهیونیست‌ها، هیچ نشانه‌ای از طرف اسرائیلی مبنی بر پیش‌بینی چنین حمله‌ای و به تبع آن آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود نداشت. عملیات «طوفان‌الاقصی» آن‌قدر کوبنده و غافلگیرانه بود که وزیر خارجه انگلیس در توییتی نوشت از اقدامات نیروهای مقاومت شوکه و وحشت‌زده شده است. در نتیجه حقارت رژیم صهیونیستی موجب شد تا این رژیم اشغالگر و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان رو به مظلوم‌نمایی آورند و جایگاه ظالم و مظلوم را در نبرد میان فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها تغییر دهند و با انتشار تصاویر دروغین قصد دارند این سیاست را القا کنند که مورد ظلم فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت قرار گرفته‌اند.

اما سند مظلومیت مردم فلسطین و جرم و جنایات صهیونیست‌ها دیگر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که عملیات طوفان‌الاقصی در مقابل حملات متعدد صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین انجام شده است. در حقیقت در چند هفته اخیر رفتار رژیم صهیونیستی بسیار تهاجمی‌تر شده بود. پس از روی کار آمدن مجدد نتانیاهو، شاهد دولتی تند و افراطی از سوی این رژیم بوده‌ایم؛ به‌طوری که بسیاری از سران رژیم صهیونیستی اظهار کردند که حتی فلسطینی‌ها را انسان نمی‌دانند، به همین دلیل هرگونه عمل و کنشی را برای تهاجم به فلسطینی‌ها جایز دانسته‌اند.

مسئله عادی‌سازی‌ روابط کشورها با رژیم صهیونیستی نیز بسیار حائز اهمیت بوده‌است، چرا که این موضوع بسیاری از مردمان فلسطین و مسلمانان را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. جمیع این موارد، فلسطینی‌ها را به درک این حقیقت رساند که غیر از خودشان و چند کشور حامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، دولت‌های دیگر کاری برای آنان نخواهند کرد. بنابراین ابتکار عمل را به ‌دست گرفتند و با طوفان‌الاقصی افتخارآفرینی بی‌نظیری کردند؛ به‌طوری که در حال حاضر نیروهای مقاومت نسبت به رژیم صهیونیستی در موقعیت برتر قرار گرفته‌اند و با استفاده از بحران داخلی رژیم صهیونیستی عملیات خود را آغاز کردند، اما از پیام‌های عملیات طوفان‌الاقصی نباید غافل شد. یکی از مهم‌ترین پیام‌های این عملیات بیان این نکته بود که دیگر تهاجمات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و از سوی دیگر هر وعده‌ای که از سوی سران مقاومت داده شود، حتما روزی عملی خواهد شد. مصاحبه‌ای که سیدحسن نصرالله چندین سال پیش انجام داد و در آنجا اعلام کرد که آمادگی نفوذ به شهرک‌های اشغالی را داریم. نمونه بارز همین موضوع است که وعده‌های محور مقاومت صادق و عملی خواهد شد و به‌نظر می‌رسد طوفان‌الاقصی نسخه‌ای تمرینی برای انجام عملیاتی بزرگ‌تر در خاک رژیم صهیونیستی خواهد بود.

* کارشناس مسائل غرب آسیا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top