تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/18 - 11:18
کد خبر: 484189

نکات مهم برای راه اندازی رستوران

نکات مهم برای راه اندازی رستوران

یک آشپزخانه مدرن و لوکس ممکن است به روش های مختلفی تجهیز شود؛ در نتیجه برای استفاده کامل از تمامی تجهیزات آشپزخانه رستوران باید از یکی از این راهکارها در طراحی و ساخت آشپزخانه استفاده کرد:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  نحوه تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران و تجهیزات آشپزخانه رستوران، اصلی ترین عامل طبخ غذا در یک رستوران محسوب می شوند. اولین قدم در راه اندازی یک رستوران، انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب و به روز است؛ در واقع چه رستوران شما کوچک باشد یا بزرگ، برای اینکه یک منو غذایی برای رستوران خود داشته باشید، نیاز به لوازم پخت و آماده سازی غذا دارید تا بتوانید در کمترین زمان با بهترین کیفیت، غذا را تحویل مشتری خود دهید.

تجهیزات آشپزخانه رستوران

به طور کلی، رستوران ها بر اساس ظرفیت های موجود مانند فضای سالن رستوران، منو رستوران و میزان ظرفیت پخت، نیازها و الزامات منحصر به فردی دارند؛ علاوه بر این تجهیزات و دستگاه های لازم برای تجهیزات آشپزخانه رستوران بسیار متنوع هستند و دسته بندی آن ها دشوار به نظر می رسد.

مطبخ آرا با تجربه موفقی که در طی این سال ها در زمینه تولید و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران (رستوران ایرانی و رستوران فرنگی) داشته، به عنوان مشاور مطمئن در طی این مراحل، در کنار شماست تا در رسیدن به اهدافتان کمک کند. برای اطلاعات بیشتر از محصولات، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

نکات مهم برای راه اندازی رستوران و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی یا تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران ممتاز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یک آشپزخانه مدرن و لوکس ممکن است به روش های مختلفی تجهیز شود؛ در نتیجه برای استفاده کامل از تمامی تجهیزات آشپزخانه رستوران باید از یکی از این راهکارها در طراحی و ساخت آشپزخانه استفاده کرد:

  • روش چیدمان راهروهای رستوران
  • روش چیدمان ناحیه ای رستوران
  • چیدمان قسمت جزیره رستوران
  • روش چیدمان خطوط اسمبلی

تاسیس و راه اندازی رستوران و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران بسیار دشوار است. قبلاً در صفحه مخصوص تجهیز آشپرخانه صنعتی هتل به برخی از این موارد پرداختیم، پیشنهاد می کنیم، قبل از خواندن این مقاله ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

در نتیجه برای راه اندازی رستوران خوب و با کیفیت، به برنامه ریزی متخصصان مخصوص این صنعت نیاز داریم و از پیشنهادات آن ها باید در راستای راه اندازی هرچه بهتر یک رستوران ممتاز استفاده کرد. این راهنمایی ها باید گام به گام طبق برنامه تکمیل شوند تا در اسرع وقت و بدون حادثه و پیش آمد رستوران به خوبی افتتاح شود. در لیست زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

  • نام رستوران و انتخاب برند
  • طراحی منو رستوران
  • ایجاد یک استراتژی تجاری کامل و جامع
  • تامین سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران
  • انتخاب مکان یا اجاره فضای تجاری
  • اخذ مجوز بهداشت و مجوز های مربوط به آن
  • دسترسی به تامین کننده قابل اعتماد تجهیزات و مواد غذایی
  • انتخاب بهترین کارمندان و کارگران
  • تبلیغات

دیگ پلوپز صنعتی

یکی از مهمترین و محبوب ترین وعده های غذایی در ایران، برنج است که در کنار انواع کباب و خورشت استفاده می شود و به عنوان وعده غذایی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. هر منطقه و یا هر کشوری به شیوه خود و بسته به نوع ذائقه غذایی به شکل مختلفی برنج را طبخ می کند. روش سنتی پخت برنج در ایران، به صورت اب کش است که این نوع طبخ در اشپزخانه های صنعتی کار دشواری است؛ به همین دلیل برای راحت تر شدن کار و جلوگیری از خمیر شدن برنج، از دیگ پلوپز صنعتی استفاده می شود.

در سال های قبل، برای آماده سازی و طبخ برنج از دیگ های سنتی آلومینیومی، مسی و… استفاده می شد که از لحاظ بهداشتی و مصرف انرژی هیچگونه استاندارد لازم را دارا نبودند. با پیشرفت تکنولوژی و بهینه شدن زمان و انرژی، دیگ های پلوپز صنعتی مدرن، جایگزین دیگ های پخت سنتی شدند؛ به طوری که امروزه دیگ پلوپز صنعتی ، یکی از تجهیزات کاربردی و با اهمیت در آشپزخانه های صنعتی جهت طبخ برنج است.

ماشین ظرفشویی صنعتی

یکی از مهمترین و کلیدی ترین بخش هایی که در هنگام طراحی و تجهیز آشپزخانه های صنعتی باید به آن توجه داشت، بخش شستشوی ظروف است. شاید به جرات بتوان گفت که اتوماسیون در یکی از بخش های یک آشپزخانه که توانسته است نقشی جدانشدنی برای خود ایفا نماید، همین فضای ظرفشور خانه است.

ماشین ظرفشویی صنعتی در تنوع نسبتا زیاد و در سایزهای متفاوت تولید می گردند. تامین انرژی آن در غالب ماشین های ظرفشویی، برق های تک فاز و سه فاز بوده و از المنت برای گرم کردن آب استفاده می نمایند ولی برخی از ماشین های ظرفشویی نیز وجود دارند که منبع تامین انرژی گرمایشی آن بخار است.

در مدل پخت ایرانی که کباب یکی از غذاهای اصلی تلقی می گردد، اجبارا حجم بسیار زیادی سیخ وجو دارد، همین امر صنعتگران را بر آن داشت که برای شستشوی این کالا نیز اتوماسیون به کار گرفته شود؛ به همین منظور، چندی است که کالایی به نام سیخ شور تولید می گردد و اتوماسیون در این بخش از آشپزخانه صنعتی نیز نقش خود را پر رنگ نموده است.

منبع مقاله: وب سایت مطبخ آرا

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top