تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/18 - 13:15
کد خبر: 484207

۶ روش برای مدیریت یک روز کاری!

۶ روش برای مدیریت یک روز کاری!

دغدغه کارمندان در یک روزکاری چیست؟چه راهکارهایی در مسیر رشد و پیشرفت کاری به شما کمک می‌کند؟ در این مقاله به اختصار به این مسائل می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اغلب کارمندان تحت‌ فشار زیاد در محل کار و وظایف متنوعی که در طول روز به آن‌ها سپرده می‌شود، احساس خستگی مفرطی را تجربه می‌کنند. متأسفانه در بسیاری از شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی امکان ترک محل کار در میانه روز وجود ندارد و تنها زمان استراحت، محدود به تایم استراحتی است که برای میل‌کردن ناهار و انجام فرایضی همچون نماز در نظر گرفته شده است. این در حالی است که دغدغه‌های محیط کار و چالش‌هایی که در حین انجام‌وظیفه‌ها و مسئولیت‌ها ایجاد می‌شود، زمانی را برای استراحت بیشتر و ریکاوری ذهنی می‌طلبد. در این مطلب قصد داریم تا با بررسی این دغدغه‌ها و روش‌های مدیریت آن‌ها، به شما کمک کنیم تا عملکرد مؤثرتری را در محیط کار خود ارائه دهید.

6 روش برای مدیریت یک روز کاری!

برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه این نوشتار همراه ما باشید.

دغدغه‌های کارمندان در محیط کار

همه ما می‌دانیم که اولین دغدغه یک کارمند، حاضرشدن در محل کار در ساعتی معین و مقرر است. تاخیرهای متوالی و غیرموجه، طبیعتاً باعث بروز مشکلاتی از سوی مدیران ارشد برای آن‌ها می‌شود؛ تا جایی که ممکن است تصمیم به جابه‌جایی فرد یا در موارد حاد، او را اخراج کنند؛ بنابراین آشنایی با دغدغه‌های شغل کارمندی و نحوه مدیریت‌کردن آن، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در محیط کار کارمندان ممکن است با برخی دغدغه‌ها مواجه شوند. در زیر چند مورد از این دغدغه‌ها را برایتان ذکر می‌کنیم:

  1. وظایف و مسئولیت‌ها

مسئولیت‌ها و وظایف مختلفی می‌تواند بر کارمندان تحمیل شود. آن‌ها باید از نظر کیفیت و موفقیت وظایف خود حسابرسی کنند و می‌تواند نگرانی و فشار را برای آنها به همراه داشته باشد.

راه‌حل: یک کارمند باید برنامه کاری را رعایت کند و وظایفش را به‌موقع انجام دهد. او بایستی با تمام مسئولیت‌ها و الزامات کاری خود آشنا باشد.

  1. ارتباطات کاری

برخورد با روابط و همکاری با همکاران، مدیران یا سایر اعضای سازمان ممکن است باعث بروز دغدغه‌های اجتماعی و بین‌فردی شود. عدم سازگاری، مشکلات ارتباطی یا کنارآمدن با برخی اعضای سازمان می‌تواند به عواملی باشد که کارمندان را در تنش قرار می‌دهد.

راه‌حل: یک کارمند بایستی بتواند با همکاران یا مدیران ارشد درباره پروژه‌ها یا وظایفش مذاکره کند. او باید بتواند مهارت‌های ارتباطی و همکاری را به‌خوبی توسعه دهد تا در انجام وظایف خود موفق باشد.

  1. مدیریت زمان

زمان محدود و مهلت‌های تنگ می‌تواند منجر به فشار کاری شود. کارمندان ممکن است برای انجام وظایف و پروژه‌ها در مدت‌زمان محدودی مشکلاتی را تجربه کنند و احساس کنند که باید روزها را بدون استراحت گذرانده و کار را به طور مداوم انجام دهند.

راه‌حل: طبیعت شغل کارمندی این است که در برهه‌هایی از زمان، با فشار کاری مضاعف روبرو می‌شود و باید وظایف محوله را در محدوده زمانی مشخصی انجام دهد؛ بنابراین این شخص باید یا با تکنیک‌های مدیریت زمان آشنا بوده و آن‌ها را به کار ببرد.

  1. رقابت

در محیط کار، فشار رقابتی ممکن است ایجاد شود. کارمندان ممکن است نیاز داشته باشند تا برای حفظ جایگاه و موفقیت خود در محیط کار تلاش کنند. این فشار ممکن است از سوی رقبای شغلی، رئیس یا حتی خود فرد بر روی کارمندان اعمال شود.

راه‌حل: یک کارمند باید بتواند با رقبای خود رقابت کند و نشان دهد که استحقاق دریافت پست و مقام بالاتر را دارد. همچنین یک کارمند باید در محیط کار، مهارت‌های لازم را برای پیشرفت دارا باشد؛ بنابراین به‌عنوان یک کارمند ببینید که تا چه اندازه به رشد و ارتقا خود در جایگاهی که دارید، می‌اندیشید.

  1. استرس

حجم بالای کار، تغییرات سازمانی، نیاز به انجام وظایف پیچیده و مهم و فشار مدیران ارشد می‌تواند باعث افزایش استرس و فشار روحی در محیط کار شود که بر کارمندان تأثیر منفی می‌گذارد.

راه‌حل: به‌عنوان یک کارمند باید بتوانید با فشارها و استرس‌های مربوط به محیط کار کنار بیایید. به همین منظور باید توانایی مدیریت استرس خود را داشته باشید و از راهکارهای مختلفی برای حفظ آرامش خود استفاده کنید. یکی از راهکارهای مدیریت استرس، نوشیدن قهوه در طول روز است. اگر در تایم کاری امکان بیرون رفتن از محل کار خود را ندارید، می‌توانید در ابتدای روز، قهوه خریداری شده از مغازه قهوه فروشی را در یک ماگ استارباکس سرامیکی بریزید تا مدت‌زمان بیشتری گرم بماند. اغلب قهوه فروش ها این کار را باکمال‌میل برای شما انجام می‌دهند. انجام تمرینات کششی نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش خستگی و استرس است.

6 روش برای مدیریت یک روز کاری!

  1. رشد حرفه‌ای

یکی دیگر از دغدغه‌های کارمندان در محیط کار این است که آیا به‌خوبی در مسیر رشد و پیشرفت حرفه‌ایم قرار دارم؟ آیا برنامه‌ای برای توسعه مهارت‌هایم و بهبود عملکردم دارم؟ آیا فرصت‌های آموزش و یادگیری مناسب را در اختیار دارم؟

جمع‌بندی

این تنها چند مورد از دغدغه‌های ممکن در محیط کار هستند. ممکن است باتوجه‌به نوع شغل و شرکت، دغدغه‌ها متفاوت باشد؛ بنابراین کارمندان ممکن است به دلایل مختلف، تحت‌فشار قرار بگیرند و دغدغه‌های زیادی داشته باشند به دلایل مختلف که شامل موارد زیر می‌شود. مهم است که سازمان‌ها به نحو مناسب با دغدغه‌ها و فشارهای کارمندان برخورد کنند و زیرساخت‌ها و استراتژی‌های مناسبی برای مدیریت استرس و ارتقای رفاه کارمندان ایجاد کنند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top