تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/18 - 20:42
کد خبر: 484254

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انسان دوستانه به غزه

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انسان دوستانه به غزه

در پی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، در پی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. وی همچنین خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد و در گفت‌وگو با دبیرکل این سازمان آمادگی ایران را برای میزبانی این نشست اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین امروز (سه‌شنبه) ۱۸ مهر ماه در نامه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی هشدار داد و از وی خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم جنایات شنیع صهیونیست‌ها به عمل آورد. 

وی در نامه به گوترش نوشت: فرافکنی‌های گمراه کننده این واقعیت مسلم را تغییر نمی‌دهد که عملیات طوفان الاقصی نماد حرکت خودجوش و طبیعی ملت فلسطین برای دفاع از حقوق ذاتی و کرامت انسانی خود و واکنشی ناگزیر در برابر ظلم و تعدی مستمر و بی پایان اشغالگران علیه مردمان بی گناه و مظلوم فلسطین بوده است.

وزیر امور خارجه امشب با وزرای خارجه مصر، روسیه و کویت درباره آخرین تحولات منطقه و فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه پیش از این با وزرای خارجه ترکیه، قطر، عمان، عراق و مجارستان تلفنی گفت‌وگو کرده بود. وی دیشب نیز با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین اشغالی تلفنی گفت‌و‌گو کرد و ضمن انتقاد از بی تفاوتی غرب نسبت به جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، گفت اگر اروپا و غرب جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) ۱۸ مهرماه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در ادامه رایزنی‌ها با وزرای خارجه مصر، روسیه و کویت در خصوص آخرین تحولات منطقه و فلسطین تبادل‌نظر کردیم.

وی افزود: به آقای سامح شکری، همتایم در مصر، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انساندوستانه بویژه آب و غذا به غزه و با هماهنگی صلیب سرخ و سازمان ملل را اعلام‌ کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد:‌ همچنین در خصوص تشدید خشم مسلمانان جهان علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در صورت تداوم جنایات جنگی این رژیم اشغالگر در محاصره، قطع آب و برق، تحریم دارو و تجهیزات درمانی و کشتار بی‌رحمانه ساکنین غزه و کرانه‌ باختری، هشدار دادم.

به گزارش فارس، در پی عملیات طوفان الاقصی که توسط حماس و گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت، رژیم صهیونیستی نیز اقدام به حمله غزه کرد که براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون و در پی حملات صهیونیست‌ها ۸۳۰ نفر شهید و بیش از چهار هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. صبح شنبه ۱۵ مهر ماه و پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم». در پی این عملیات بیش از هزار صهیونیست کشته و دو هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top